GS 350

Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: klexus »

tak dla zachęty, ja bym brał z literką H :biggrin2:





do 120 miał dywanik pod pedałem gazu pózniej jak widać na załączonym obrazku poprawił go i leci :hobby:
Ta skrzynia to jak w skuterku heheh piękna sprawa :puchar:
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: pkobierecki »

A propo's skrzyni e-CVT, bo wielu odstrasza to rozwiązanie. Moim zdaniem nie ma co bać się działania skrzyni bezstopniowej bo w codziennej eksploatacji silnika niemal nie słychać, i nie będzie się on kręcił wysoko podczas przyspieszania. To zjawisko "ciśnięcia skuterem" podczas przyspieszania to rzeczywiście występuje- ale w Lexusie CT. Bo ma mały silniczek który nie radzi sobie ze sprawnym ciągnięciem tego auta.
Dla przykładu filmik z mojej jazdy- zauważ, że w pierwszej fazie jadę za ścigającymi się dwoma autami z silnikami 1,9 TDI, więc wolno to nie jest :) dopiero potem przycisnąłem do końca :)
http://youtu.be/jBLC4e0o3Gw
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: tomekb »

Skrzynia CVT coraz częściej pojawia się w Japońskich produkcjach Mitsubishi, toyota, subaru Chyba doszli do wniosku że mniej strat jak w przyadku tradycyjnego automatu
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: pkobierecki »

Też zauważyłem, że CVT jest w coraz większej ilości aut, ale jednak nie jestem przekonany co do trwałości takiej zwykłej skrzyni CVT opartej na stożkach i pasie transmisyjnym. Bo CVT a e-CVT to rozwiązania nijak do siebie nie podobne. Jak by nie patrzeć jej działanie jest oparte na dużym tarciu. A wszystko co jest oparte na tarciu prędzej czy później musi się zużyć. Słyszałem, że ogólnie trwałość takiego pasa jest na poziomie 150.000 km przebiegu. Zauważcie, że nie stosuję się jej w silnikach diesla bo taka przekładnia rozpada sie pod wpływem zbyt dużego momentu obrotowego. Moc nie ma zbytniego znaczenia, bo jest to wartośc wyliczana wprost z momentu obrotowego i możliwych obrotów silnika. Na tym właśnie przejechało się Audi w swojej przekładni Multitronic. Może rosnąca popularność CVT wynika właśnie z dużej wydajności- czyli małych strat w napędzie, taniości i prostoty konstrukcji. W końcu to tylko przekładnia pasowa tak prosta, że jako student uczelni technicznej nawet nie zrobię z tego inżynierki bo za proste :)
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: tomekb »

Jeśli chodzi o trwałość to dowiadywałem się o CVT toyoty gdyz tata zamierzał się na nową RAVke i kumpel z działu serwisu sprawdził że w Polsce w ravkach i avenach byly dopiero 4 przypadki zepsucia sie Toyota partycypowała w naprawie mimo zakończenia gwarancji.
Jeśli podejmie Tata decyzje o zmianie auta nowa ravka jest na 1. miesjcu jak narazie ale on już 2 lata zmienia auto heheh i tyle typów było że.....
Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: ledziu »

Osobiście boje sie wynalazków koncernu Tojki, przestali na tym panować więc żeby się nie okazało że będzie tak jak z MMT.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: Yarecki »

tomekb pisze:Jeśli chodzi o trwałość to dowiadywałem się o CVT toyoty gdyz tata zamierzał się na nową RAVke i kumpel z działu serwisu sprawdził że w Polsce w ravkach i avenach byly dopiero 4 przypadki zepsucia sie Toyota partycypowała w naprawie mimo zakończenia gwarancji.
Jeśli podejmie Tata decyzje o zmianie auta nowa ravka jest na 1. miesjcu jak narazie ale on już 2 lata zmienia auto heheh i tyle typów było że.....
Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.
Nie chodzi może tylko o duży moment tak do końca a w jaki sposób jest rozwijany.
W dieselu na początku nie ma nic a pośniej jest mocne walnięcie ja suszarka zadziała co powoduje właśnie padanie skrzynek AT.
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: pkobierecki »

tomekb pisze: Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.
Ale pamiętaj, że w układach hybrydowych nie ma skrzyni bezstopniowej tylko jest planetarny układ łączący dwa silniki, co ze skrzynią bezstopniową nie ma nic wspólnego. Tylko nazywa się podobnie, więc nie ma co się obawiać o to rozwiązanie. W Toyocie Prius działa to od 15 lat i podobno lepiej się sprawuje niż zwykłe napędy, bo silnik benzynowy jest mniej wysilony przez działanie w cyklu spalania Atkinsona, a osprzęt jest napędzany z silników elektrycznych co gwarantuje niebywałą prostotę konstrukcji. W dodatku nie ma jako takiej skrzyni biegów, tylko ten układ planetarny. Nie ma sprzęgieł, nie ma żadnych elementów ciernych. W teorii to może działać całą wieczność. :)
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: tomekb »

Pkobierca nie zagłebiałem sie w to myslalem ze jak pisze e-cvt to jakis zmodyfikowany cvt dobrze wiedzieć,
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: pkobierecki »

Powiem Ci szczerze, że jak sam patrzyłem na schematy działania takiej hybrydy- zwanej szeregowo-równoległą, to i tak wszystkiego nie ogarnąłem :D
Ale tutaj jest filmik z modelem takiego rozwiązania. Mi to przypomina dyferencjał, tylko odwrócony
:)
moim zdaniem genialna technologia
http://www.youtube.com/watch?v=Zpfs2LPAa6Y
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość