2jzge vs 2jzgte

Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: BeeMiX »

Jak chcesz mieć serie i chcesz żeby to jezdzilo bez problemowo i wszystko działało, to kup albo Aristo albo kompletnego swapa Aristo. Wiesz że musisz mieć kompa z Aristo żeby chodziły Ci wszystkie zegary i wtyczki pasowały ? Skrzynia koniecznie z Aristo bo z GSa jest za słaba. Też miałem 500hp na skrzyni 4b, tak jak Ledziu i to było grube nieporozumienie. Ale przy seryjnej mocy sobie chwaliłem i jak najbardziej nadawalo sie na daily. Szczerze, nie sugeruj sie tym kto coś tam kiedyś napisał i mówił że kiedyś działało. Mało kto się przyznaje do porażek, w odróżnieniu do mnie i do Ledzia. Dlatego naprawdę dobrze Ci radzimy :D Jak stock 2JZGTE Ci odpowiada to super opcja, pod warunkiem że nie bedziesz nic wiecej grzebał bo wtedy automatycznie robi się drożej niż uturbianie 2JZGE. Ja zasinglowałem 1JZ i to była najgorsza decyzja. Drugą opcją jest softurbo takie jak miał Michał w IS300, ale u niego też się skończyło na W58.
Awatar użytkownika
wojtek8830
Lex Driver
Posty: 342
Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: wojtek8830 »

No ja myślałem nad kupnem swapa od tych z "japan korean auto" bo jako jedyni mają ten silnik tylko z opisu i tego co widzę na foto nie wiem co tam jest czego nie ma. Wiem że napewno nie ma skrzyni w zestawie ale za to mają oddzielnie za to nie widzę do niej żadnego kompa ani nic tak jak w przypadku silnika
Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: BeeMiX »

Komp jest ten sam do silnika i skrzyni. Tylko skrzynia powinna byc właściwa bo w niektórych kickdown był sterowany kablem a w innych elektronicznie. No i wiązka musi sie ze wszystkim zgadzać. Jeśli miał bys komplet wyjety razem z jeżdżącego auta to swapa zrobisz w trzy dni. Przynajmniej mi sie tak udało a nie jestem z zawodu mechanikiem. A jak bedziesz musiał przerabiać wiązki, cudowac, podmieniać wtyczki, to szybko Ci to wyjdzie bokiem. Komp musi byc z Aristo VVTi bo inaczej nie
Bedzie to banglalo, zupełni inna architektura niz wcześniejsze kompy 32 vs 16 bitów
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: ledziu »

BeeMiX pisze: Przynajmniej mi sie tak udało a nie jestem z zawodu mechanikiem
Pamiętaj to jest zdanie kluczowe przy każdej udanej operacji tuningowej :biggrin2:
wojtek8830 pisze:Jak mam wydać np 10k na 3uz a 20tyś na gte to jednak wolałbym dołożyć.
Ale 3uz kupujesz w mk2 jest to najtańszy stage1 :biggrin2:
wojtek8830 pisze:Ale skoro wszyscy mówią że moja skrzynia wysra sie po pierwszych jazdach to nie pasuje mi takie coś mimo że chciałem zamontować chłodnice oleju i jeździć z seryjnym silnikiem turbianmi kompem itd
Też tak planowałem no ale nie wyszło :biggrin2: A Twoja obecna skrzynka??? Porozmawiaj z Michallw co mu wyszło z jazdy na normalnej skrzynce 5biegowej pomimo tego że się nie popsuła... :ok:


Ogólnie pomyśl, sprawdź i policz :klucz: ... osobiście jak nie jesteś mechanikiem tak jak beemix to średnio to widzę od strony finansowej nie wspominając o przyjemności poprawiania mechaników... :down:
Awatar użytkownika
wojtek8830
Lex Driver
Posty: 342
Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: wojtek8830 »

Mechanik ze mnie zaden co nie znaczy ze nie lubie sobie pogrzebac cos przy aucie. Nie powiem tez ze mam dwie lewe rece bo jak narazie wszystko w lexie zrobilem wlasnymi rekami poza swozniami ( nigdy nie mialem cierpliwosi ani talentu do tego) i przyciemnieniem szyb ( lapy jak u robola takie delikatne) nie mam zamiaru tez sam robic swapa jedynie jako chlopiec na posylki. Nie mam tez cisnienia ze musi to byc zrobione w tydzien czy iles. Wole swa razy sprawdzcic i dobrze zrobic niz sie bujac z tym noewiadomo ile. Z tego co wiem ci z japan korean auto sprzedaja kompletne silniki z osprzetem wiazkami i kompem. Widzialem tez ze maja skrzynie od 1jz a ta jest taka sama jak w 2jz wiec wziol bym kpl swap + skrzynie. Oczywiscie za im bym wsadzil silnik chcialbym sie nad tym popastwic czyli jakis rozrzad wyczyscic To uszczelnic i moze conieco zdjac i zobaczyc jak to wyglada od srodka.
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: michalllw »

Mają rację, posłuchaj się kogoś doświadczonego, ja niestety nie słuchałem i musiałem becelować :down: . Jeśli chcesz coś dłubnąć to zrób sobie dobry tjuning wersja bieda czyli:
1. Skrzynia z BMW, mam namiar na kolesia który robi takie dziwne rzeczy, czemu z BMW, odpowiedź jest prosta :biggrin2: Jeżeli coś Ci się w niej wysra to kupujesz za śmieszne pieniądze w porównaniu do W58, większość ludzi myśli że koszt swapa skrzyni to ,, z tysiak'' bo po tyle są te skrzynie ale do tego dzwon, sprzęgło i ta skrzynia jest 20 paro letnia więc działa tak samo, nie jest zła ale jest głośna i cały czas huczy, nawet jeśli masz łożyska i synchronizatory dobre
2. Turbo ciut mniejsze niż ja miałem u siebie + odprężenie. Będzie szybciej wstawać
3. Od bidy DET3 tak jak u mnie i strojenie u Kisiela. Jeździłem po fachowcach i nikt nie u miał dobrze ogarnąć DET-a a jemu się udało, mój były Lex dostał jeszcze większego boosta i jeździ bezproblemowo i dalej jest nieodprężony :biggrin2:
4. Wydechy seryjne, jeżeli cenisz sobie komfort, ja miałem pełny przelot może nawet nie tydzień

Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to śmiało pisz lub dzwoń, przerabiałem dwa projekty ,,niskobudżetowe'' i wydaje mi się że mogę coś Ci pomóc a to że ktoś tam coś zrobił, coś tam wyczytałeś to podchodź do tego z dystansem. Wiele ludzi nie chwali się porażkami które niestety dużo kosztują, wszyscy robią tanio, na ślinę i wszystko działa baaaardzo dobrze ,,w internecie''
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: Miłosz »

2jzgte to niezły motorek, a w odpowiednich rękach rakieta na niemieckie autobany ;) i niemieckie super auta, w sumie nie tylko niemieckie :P
https://www.youtube.com/watch?v=0uFGu0lUsYI
Powodzenia w dłubaniu ;)
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: BeeMiX »

wojtek8830 pisze:Mechanik ze mnie zaden co nie znaczy ze nie lubie sobie pogrzebac cos przy aucie. Nie powiem tez ze mam dwie lewe rece bo jak narazie wszystko w lexie zrobilem wlasnymi rekami poza swozniami ( nigdy nie mialem cierpliwosi ani talentu do tego) i przyciemnieniem szyb ( lapy jak u robola takie delikatne) nie mam zamiaru tez sam robic swapa jedynie jako chlopiec na posylki. Nie mam tez cisnienia ze musi to byc zrobione w tydzien czy iles. Wole swa razy sprawdzcic i dobrze zrobic niz sie bujac z tym noewiadomo ile. Z tego co wiem ci z japan korean auto sprzedaja kompletne silniki z osprzetem wiazkami i kompem. Widzialem tez ze maja skrzynie od 1jz a ta jest taka sama jak w 2jz wiec wziol bym kpl swap + skrzynie. Oczywiscie za im bym wsadzil silnik chcialbym sie nad tym popastwic czyli jakis rozrzad wyczyscic To uszczelnic i moze conieco zdjac i zobaczyc jak to wyglada od srodka.
A wcale że nie. A340 miała dwa rodzaje flansz plus niektóre miały wieloklin zamiast flanszy na wyjściu. Plus wtyczki i sterowanie skrzynia z Aristo nie musi sie zgadzać ze skrzynią z palety którą kupisz. Przepraszam że pisze najgorszy scenariusz, ale sam mówiąc że nie masz wiedzy mechanika, możesz nie być w stanie tego poznać.

No i sorry, ale zamiast wydawać 20k na swap z Japan Korea, to spokojnie za 5k funta kupisz kompletne Aristo V300 na swap :)

michalllw pisze: 3. Od bidy DET3 tak jak u mnie i strojenie u Kisiela. Jeździłem po fachowcach i nikt nie u miał dobrze ogarnąć DET-a a jemu się udało, mój były Lex dostał jeszcze większego boosta i jeździ bezproblemowo i dalej jest nieodprężony :biggrin2:
4. Wydechy seryjne, jeżeli cenisz sobie komfort, ja miałem pełny przelot może nawet nie tydzień

Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to śmiało pisz lub dzwoń, przerabiałem dwa projekty ,,niskobudżetowe'' i wydaje mi się że mogę coś Ci pomóc a to że ktoś tam coś zrobił, coś tam wyczytałeś to podchodź do tego z dystansem. Wiele ludzi nie chwali się porażkami które niestety dużo kosztują, wszyscy robią tanio, na ślinę i wszystko działa baaaardzo dobrze ,,w internecie''

Tak bąbelku, ale przelot przelotowi nie równy :P A co do DETa to niestety sie nie kalkuluje jak ma byc zrobione porządnie.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: ledziu »

BeeMiX pisze:Tak bąbelku, ale przelot przelotowi nie równy :P A co do DETa to niestety sie nie kalkuluje jak ma byc zrobione porządnie.
Widzę chłopaki że sobie bąbelkujecie :ok: ale jak połączymy to co napisał Michallw i BeeMix co uzyskujemy???
To co ja napisałem wcześniej wchodzimy na drogę rzeźby czyli budowania auta... i trzeba się zastanowić czy robienie całego zamieszania wydania tyle kasy jest warte seryjnego gte na 4biegowej skrzynce gdy w gs2 było seryjnie 3uz.
Teraz dla odmiany jak pójdziemy w serię gte z aristo a później zdecydujemy się na dalsze dłubanie i to nie musi być jakiś hardcor to szybciutko przekroczymy koszty auta tego którym obecnie jeżdżę więc dalej jest dziwny temat który prowokuje do pójścia po całości i bez kompromisów czyli wykorzystanie JZa zgodnie z jego marzeniami :biggrin2:

A tak będzie ni w chu..j ni w trąbkę ... zresztą sam mam podobne dylematy bo mając zapierda...lacza AWD szukam fajnego DD i stworzenie go w trybie pośrednim czyli jeszcze DD a trochę wariat jest trudne do wykonania tak żeby się zmieścić w realnej kasie...

I mając już doświadczenie to do czego się nie dotknę to wiążę się z $$$... pewnie ktoś napiszę że nie koniecznie bo coś można ubudować, wyskrobać przerobić a ja zawsze liczę różnice w kosztach lepienia i profi roboty a tu już tak różowo.
Awatar użytkownika
wojtek8830
Lex Driver
Posty: 342
Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: 2jzge vs 2jzgte

Post autor: wojtek8830 »

A skrzynia z gs430? Teoretycznie powinna byc mocniejsza
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości