2jzge vs 2jzgte
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Jak chcesz mieć serie i chcesz żeby to jezdzilo bez problemowo i wszystko działało, to kup albo Aristo albo kompletnego swapa Aristo. Wiesz że musisz mieć kompa z Aristo żeby chodziły Ci wszystkie zegary i wtyczki pasowały ? Skrzynia koniecznie z Aristo bo z GSa jest za słaba. Też miałem 500hp na skrzyni 4b, tak jak Ledziu i to było grube nieporozumienie. Ale przy seryjnej mocy sobie chwaliłem i jak najbardziej nadawalo sie na daily. Szczerze, nie sugeruj sie tym kto coś tam kiedyś napisał i mówił że kiedyś działało. Mało kto się przyznaje do porażek, w odróżnieniu do mnie i do Ledzia. Dlatego naprawdę dobrze Ci radzimy Jak stock 2JZGTE Ci odpowiada to super opcja, pod warunkiem że nie bedziesz nic wiecej grzebał bo wtedy automatycznie robi się drożej niż uturbianie 2JZGE. Ja zasinglowałem 1JZ i to była najgorsza decyzja. Drugą opcją jest softurbo takie jak miał Michał w IS300, ale u niego też się skończyło na W58.
- wojtek8830
- Lex Driver
- Posty: 342
- Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
No ja myślałem nad kupnem swapa od tych z "japan korean auto" bo jako jedyni mają ten silnik tylko z opisu i tego co widzę na foto nie wiem co tam jest czego nie ma. Wiem że napewno nie ma skrzyni w zestawie ale za to mają oddzielnie za to nie widzę do niej żadnego kompa ani nic tak jak w przypadku silnika
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Komp jest ten sam do silnika i skrzyni. Tylko skrzynia powinna byc właściwa bo w niektórych kickdown był sterowany kablem a w innych elektronicznie. No i wiązka musi sie ze wszystkim zgadzać. Jeśli miał bys komplet wyjety razem z jeżdżącego auta to swapa zrobisz w trzy dni. Przynajmniej mi sie tak udało a nie jestem z zawodu mechanikiem. A jak bedziesz musiał przerabiać wiązki, cudowac, podmieniać wtyczki, to szybko Ci to wyjdzie bokiem. Komp musi byc z Aristo VVTi bo inaczej nie
Bedzie to banglalo, zupełni inna architektura niz wcześniejsze kompy 32 vs 16 bitów
Bedzie to banglalo, zupełni inna architektura niz wcześniejsze kompy 32 vs 16 bitów
-
- Lex Master
- Posty: 2490
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Pamiętaj to jest zdanie kluczowe przy każdej udanej operacji tuningowejBeeMiX pisze: Przynajmniej mi sie tak udało a nie jestem z zawodu mechanikiem
Ale 3uz kupujesz w mk2 jest to najtańszy stage1wojtek8830 pisze:Jak mam wydać np 10k na 3uz a 20tyś na gte to jednak wolałbym dołożyć.
Też tak planowałem no ale nie wyszło A Twoja obecna skrzynka??? Porozmawiaj z Michallw co mu wyszło z jazdy na normalnej skrzynce 5biegowej pomimo tego że się nie popsuła...wojtek8830 pisze:Ale skoro wszyscy mówią że moja skrzynia wysra sie po pierwszych jazdach to nie pasuje mi takie coś mimo że chciałem zamontować chłodnice oleju i jeździć z seryjnym silnikiem turbianmi kompem itd
Ogólnie pomyśl, sprawdź i policz ... osobiście jak nie jesteś mechanikiem tak jak beemix to średnio to widzę od strony finansowej nie wspominając o przyjemności poprawiania mechaników...
- wojtek8830
- Lex Driver
- Posty: 342
- Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Mechanik ze mnie zaden co nie znaczy ze nie lubie sobie pogrzebac cos przy aucie. Nie powiem tez ze mam dwie lewe rece bo jak narazie wszystko w lexie zrobilem wlasnymi rekami poza swozniami ( nigdy nie mialem cierpliwosi ani talentu do tego) i przyciemnieniem szyb ( lapy jak u robola takie delikatne) nie mam zamiaru tez sam robic swapa jedynie jako chlopiec na posylki. Nie mam tez cisnienia ze musi to byc zrobione w tydzien czy iles. Wole swa razy sprawdzcic i dobrze zrobic niz sie bujac z tym noewiadomo ile. Z tego co wiem ci z japan korean auto sprzedaja kompletne silniki z osprzetem wiazkami i kompem. Widzialem tez ze maja skrzynie od 1jz a ta jest taka sama jak w 2jz wiec wziol bym kpl swap + skrzynie. Oczywiscie za im bym wsadzil silnik chcialbym sie nad tym popastwic czyli jakis rozrzad wyczyscic To uszczelnic i moze conieco zdjac i zobaczyc jak to wyglada od srodka.
- michalllw
- Lex Master
- Posty: 1540
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
- Model Lexusa: IS-F
- Skąd:: Bielawa
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Mają rację, posłuchaj się kogoś doświadczonego, ja niestety nie słuchałem i musiałem becelować . Jeśli chcesz coś dłubnąć to zrób sobie dobry tjuning wersja bieda czyli:
1. Skrzynia z BMW, mam namiar na kolesia który robi takie dziwne rzeczy, czemu z BMW, odpowiedź jest prosta Jeżeli coś Ci się w niej wysra to kupujesz za śmieszne pieniądze w porównaniu do W58, większość ludzi myśli że koszt swapa skrzyni to ,, z tysiak'' bo po tyle są te skrzynie ale do tego dzwon, sprzęgło i ta skrzynia jest 20 paro letnia więc działa tak samo, nie jest zła ale jest głośna i cały czas huczy, nawet jeśli masz łożyska i synchronizatory dobre
2. Turbo ciut mniejsze niż ja miałem u siebie + odprężenie. Będzie szybciej wstawać
3. Od bidy DET3 tak jak u mnie i strojenie u Kisiela. Jeździłem po fachowcach i nikt nie u miał dobrze ogarnąć DET-a a jemu się udało, mój były Lex dostał jeszcze większego boosta i jeździ bezproblemowo i dalej jest nieodprężony
4. Wydechy seryjne, jeżeli cenisz sobie komfort, ja miałem pełny przelot może nawet nie tydzień
Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to śmiało pisz lub dzwoń, przerabiałem dwa projekty ,,niskobudżetowe'' i wydaje mi się że mogę coś Ci pomóc a to że ktoś tam coś zrobił, coś tam wyczytałeś to podchodź do tego z dystansem. Wiele ludzi nie chwali się porażkami które niestety dużo kosztują, wszyscy robią tanio, na ślinę i wszystko działa baaaardzo dobrze ,,w internecie''
1. Skrzynia z BMW, mam namiar na kolesia który robi takie dziwne rzeczy, czemu z BMW, odpowiedź jest prosta Jeżeli coś Ci się w niej wysra to kupujesz za śmieszne pieniądze w porównaniu do W58, większość ludzi myśli że koszt swapa skrzyni to ,, z tysiak'' bo po tyle są te skrzynie ale do tego dzwon, sprzęgło i ta skrzynia jest 20 paro letnia więc działa tak samo, nie jest zła ale jest głośna i cały czas huczy, nawet jeśli masz łożyska i synchronizatory dobre
2. Turbo ciut mniejsze niż ja miałem u siebie + odprężenie. Będzie szybciej wstawać
3. Od bidy DET3 tak jak u mnie i strojenie u Kisiela. Jeździłem po fachowcach i nikt nie u miał dobrze ogarnąć DET-a a jemu się udało, mój były Lex dostał jeszcze większego boosta i jeździ bezproblemowo i dalej jest nieodprężony
4. Wydechy seryjne, jeżeli cenisz sobie komfort, ja miałem pełny przelot może nawet nie tydzień
Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to śmiało pisz lub dzwoń, przerabiałem dwa projekty ,,niskobudżetowe'' i wydaje mi się że mogę coś Ci pomóc a to że ktoś tam coś zrobił, coś tam wyczytałeś to podchodź do tego z dystansem. Wiele ludzi nie chwali się porażkami które niestety dużo kosztują, wszyscy robią tanio, na ślinę i wszystko działa baaaardzo dobrze ,,w internecie''
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
-
- Lex Master
- Posty: 1425
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
- Model Lexusa: Civic 2.2
- Skąd:: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
2jzgte to niezły motorek, a w odpowiednich rękach rakieta na niemieckie autobany i niemieckie super auta, w sumie nie tylko niemieckie
https://www.youtube.com/watch?v=0uFGu0lUsYI
Powodzenia w dłubaniu
https://www.youtube.com/watch?v=0uFGu0lUsYI
Powodzenia w dłubaniu
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
A wcale że nie. A340 miała dwa rodzaje flansz plus niektóre miały wieloklin zamiast flanszy na wyjściu. Plus wtyczki i sterowanie skrzynia z Aristo nie musi sie zgadzać ze skrzynią z palety którą kupisz. Przepraszam że pisze najgorszy scenariusz, ale sam mówiąc że nie masz wiedzy mechanika, możesz nie być w stanie tego poznać.wojtek8830 pisze:Mechanik ze mnie zaden co nie znaczy ze nie lubie sobie pogrzebac cos przy aucie. Nie powiem tez ze mam dwie lewe rece bo jak narazie wszystko w lexie zrobilem wlasnymi rekami poza swozniami ( nigdy nie mialem cierpliwosi ani talentu do tego) i przyciemnieniem szyb ( lapy jak u robola takie delikatne) nie mam zamiaru tez sam robic swapa jedynie jako chlopiec na posylki. Nie mam tez cisnienia ze musi to byc zrobione w tydzien czy iles. Wole swa razy sprawdzcic i dobrze zrobic niz sie bujac z tym noewiadomo ile. Z tego co wiem ci z japan korean auto sprzedaja kompletne silniki z osprzetem wiazkami i kompem. Widzialem tez ze maja skrzynie od 1jz a ta jest taka sama jak w 2jz wiec wziol bym kpl swap + skrzynie. Oczywiscie za im bym wsadzil silnik chcialbym sie nad tym popastwic czyli jakis rozrzad wyczyscic To uszczelnic i moze conieco zdjac i zobaczyc jak to wyglada od srodka.
No i sorry, ale zamiast wydawać 20k na swap z Japan Korea, to spokojnie za 5k funta kupisz kompletne Aristo V300 na swap
michalllw pisze: 3. Od bidy DET3 tak jak u mnie i strojenie u Kisiela. Jeździłem po fachowcach i nikt nie u miał dobrze ogarnąć DET-a a jemu się udało, mój były Lex dostał jeszcze większego boosta i jeździ bezproblemowo i dalej jest nieodprężony
4. Wydechy seryjne, jeżeli cenisz sobie komfort, ja miałem pełny przelot może nawet nie tydzień
Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to śmiało pisz lub dzwoń, przerabiałem dwa projekty ,,niskobudżetowe'' i wydaje mi się że mogę coś Ci pomóc a to że ktoś tam coś zrobił, coś tam wyczytałeś to podchodź do tego z dystansem. Wiele ludzi nie chwali się porażkami które niestety dużo kosztują, wszyscy robią tanio, na ślinę i wszystko działa baaaardzo dobrze ,,w internecie''
Tak bąbelku, ale przelot przelotowi nie równy A co do DETa to niestety sie nie kalkuluje jak ma byc zrobione porządnie.
-
- Lex Master
- Posty: 2490
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
Widzę chłopaki że sobie bąbelkujecie ale jak połączymy to co napisał Michallw i BeeMix co uzyskujemy???BeeMiX pisze:Tak bąbelku, ale przelot przelotowi nie równy A co do DETa to niestety sie nie kalkuluje jak ma byc zrobione porządnie.
To co ja napisałem wcześniej wchodzimy na drogę rzeźby czyli budowania auta... i trzeba się zastanowić czy robienie całego zamieszania wydania tyle kasy jest warte seryjnego gte na 4biegowej skrzynce gdy w gs2 było seryjnie 3uz.
Teraz dla odmiany jak pójdziemy w serię gte z aristo a później zdecydujemy się na dalsze dłubanie i to nie musi być jakiś hardcor to szybciutko przekroczymy koszty auta tego którym obecnie jeżdżę więc dalej jest dziwny temat który prowokuje do pójścia po całości i bez kompromisów czyli wykorzystanie JZa zgodnie z jego marzeniami
A tak będzie ni w chu..j ni w trąbkę ... zresztą sam mam podobne dylematy bo mając zapierda...lacza AWD szukam fajnego DD i stworzenie go w trybie pośrednim czyli jeszcze DD a trochę wariat jest trudne do wykonania tak żeby się zmieścić w realnej kasie...
I mając już doświadczenie to do czego się nie dotknę to wiążę się z $$$... pewnie ktoś napiszę że nie koniecznie bo coś można ubudować, wyskrobać przerobić a ja zawsze liczę różnice w kosztach lepienia i profi roboty a tu już tak różowo.
- wojtek8830
- Lex Driver
- Posty: 342
- Rejestracja: 21 lip 2013, o 22:34
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2jzge vs 2jzgte
A skrzynia z gs430? Teoretycznie powinna byc mocniejsza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości