Strona 1 z 1

[2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 19 mar 2014, o 08:41
autor: maniek_82
Witam,
Od jakiegoś czasu zmagałem się z wyciekiem w okolicach paska rozrządu.
Po wymianie uszczelniaczy na wałkach rozrządu przez chwilę był spokój, później znów zaczął pojawiać się olej. Niestety pasek tak skutecznie go "rozprowadzał" po całym wnętrzu obudowy i elementach rozrządu, że trudno było znaleźć źródło. Podejrzany był uszczelniacz na wale bo tam było najbardziej mokro, niestety po rozebraniu rozrządu okazało się że uszczelniacz jest szczelny. Wszystko zostało wymyte i złożone.
Przebieg samochodu to ok. 280 kkm (licznikowy, nie mam 100% pewności że jest autentyczny).
Po kilku dniach jazdy, znów pojawił się olej, na szczęście w takich ilościach że udało się źródło wycieku: jest to usterka która jest pokazana na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=1KQGRulDJSk

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim wyciekiem?
Czy jest szansa dostać gdzieś taki oring?
Czy lepiej nie bawić się z naprawą i kupić całe koło z przestawiaczem?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

Pozdrawiam,
Mariusz

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 19 mar 2014, o 09:09
autor: carsik
ten oring nie występuje samodzielnie. Uszczelniałem wariator siliconem i działa jak dotychczas

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 19 mar 2014, o 11:25
autor: jano86
Taki o-ring możnaby dobrać. Jeśli będziesz miał wszystko na wierzchu to przejedź się np. do : http://www.passerotti.com.pl/ na ul. Garażowej. Dobiorą Ci odpowiedni oring i sobie wymienisz. Jak się uda zrób relację :)

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 24 mar 2014, o 10:13
autor: maniek_82
Witam,

W piątek udało się problem rozwiązać, jak ze skutecznością - czas pokaże, będę obserwował czy nie pojawia się olej.
Temat jest w sumie prosty, koło bez problemu rozkłada się tak jak pokazują na podlinkowanym wcześniej filmiku.
Ponieważ nie za bardzo miałem jak rozebrać i dopiero dobierać oring, kupiłem kilka oringów w okolicach przewidywanego rozmiaru i po rozebraniu wybrałem ten najbardziej pasujący.
Autor filmiku z wiadomych przyczyn nie podaje dokładnych parametrów towaru który sprzedaje (po 20$/sztukę), więc sam musiałem trochę poszukać.
Z tego co udało mi się ustalić to oryginalny oring ma wymiary: 3 i 1/8 cala na 1/16 cala. Tłumacząc na "nasze": idealnie pasuje oring 79x2mm.
Ważne żeby był odporny na olej i temperaturę (ale tu bez przesady - raczej nie będzie miał cieplej niż silnik).
Najłatwiej takie oringi dostać w sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych (cena w okolicach 1,5 PLN/szt. :) ).

Pozdrawiam,
Mariusz

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 11 kwie 2017, o 14:12
autor: Dominikk
Witam.
Maniek widze ze temat przerabiałes dosyc dawno ale moze jeszcze pamietasz gdzie dokładnie pokazywał sie olej gdy ten uszcelniacz puscił?
Czy miałes wyciek po przedniej czesci bloku dalej na misce olejowej czy tylko zanieczyszczony rozrzad - koła pasek itd ?
pozdr.

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 11 kwie 2017, o 14:26
autor: gmiter
Polecam każdemu działanie prewencyjne zabezpieczające w pewnym sensie przed jakimikolwiek wyciekami. Często po wymianie dalej niektóre elementy sie pocą.

Czyszczenie/moczenie zaworka PCV tego na pokrywie zaworów od którego idzie przewód do kolektora/przepustnicy. Po czasie zaczyna się blokować od oparów oleju i nie puszcza powietrza/nie ma wentylacji i rośnie cisnienie w komorze korbowej i aczynają się wycieki.

Wystarczy go wykręcic i moczyć w nafcie przez godzinkę co jakiś czas mieszając. Po wyjęciu zaworka machając nim nawet bardzo delikatnie ma być słychać metaliczne klekotanie - jeżeli jest lekko głuche to zaworek do moczenia.

Pomaga też na nierówne korekty, dragania silnika (i to bardziej niż wymiana VVTI) oraz wpływa na spalanie.

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 11 kwie 2017, o 14:57
autor: grucha2666
możesz na jakimś foto pokazać który to zaworek?
Mam dziwny problem ze spadaniem obrotów. na biegu Neutral (N) i Parking (P) wszystko chodzi idealnie. na Drive (D) jak stoje na światłach (silnik rozgrzany) to obroty spadają mi do 330 rpm... i trochę drga silnik (czuć najbardziej na kierownicy). jak wrzucę N lub P od razu ustępuje i obroty utrzymują się w okolicy 700-800 rpm.

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 11 kwie 2017, o 15:16
autor: Dominikk
Z tego co zrozumiałem miałes na mysli tz odme silnika tak?

Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I

: 11 kwie 2017, o 15:19
autor: gmiter
Proszę. To często jest przyczyną spadku obrotów, drgań itp itd. Wykręcić, włożyć do nafty na godzinę-dwie i mieszać w słoiku i sprawdzić czy luźno w środku klekocze - jesli tak to zakładać.

Obrazek