MK3 GS300 branie oleju- ile

Awatar użytkownika
Krol
Lex user
Posty: 67
Rejestracja: 2 mar 2021, o 22:34
Model Lexusa: IS 300h
Skąd:: Warszawa/3citi
Kontakt:

MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Krol »

Nie wiem ile litrow wchodzi do GS ale zastanawiam się nad potrzebą (taki żarcik) wymiany oleju co 15kkm przy dolewaniu 1l nowego co 2kkm. Swoją drogą takie spalanie oleju przypomina mi 1,8 tfsi vw, gdzie podobne zużycie notował znajomy praktycznie od nowosci.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Joealex
Lex user
Posty: 35
Rejestracja: 2 lis 2020, o 11:36
Model Lexusa: GS300 III
Skąd:: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Joealex »

Mam GS300 z 2006r.
Mnie konsumpcja oleju też martwi/martwiła, Wyskoczył mi "tradycyjny" błąd czyli P 0420 a miesiąc temu zrobiłem regeneracje katalizatorów, chociaż mój stały mechanik mi odradzał bo powiedział że to nic nie da.
Dostałem wydruki z czyszczenia, w jednym katalizatorze było 276 m3/h prędkość przepływu a w drugim 279 m3/h a po czyszczeniu odpowiednio 413 i 411m3/h.
Tak wiec sądzę że jednak katalizatory nei są powodem tego błędu ( nowe ksoztuja2 tys).
teraz się zastanawim czy ten błąd to może z powodu świec ( kopiłem juz nowe do wymiany) albo właśnie spalania/nie spalania dużej ilości oleju co sonda pokazuje jako wartości podejrzane i uruchamia ten błąd.
Przy ruszaniu na zimnym silniku pojawia się chmura niebieskiego dymu, oczywiście potem znika.
Żeby było śmiesznie to w instrukcji jest napisane ( UWAGA): że to normalne że silnik zużywa olej i trzeba dolewać, jako normalne w instrukcji jest napisane 1 l na 1000 km.
Tak twierdzą Japończycy.
Mój mechanik mi powiedział, że jak silnik bierze olej to znaczy że jest do regeneracji bo to nienormalne i świadczy o dużych nieszczelnościach i że pierścienie są do wymiany.
Aha gdy poziom oleju spada dużo poniżej dolnej kreski na bagnecie, nie włączą się czerwona kontrolka pokazująca brak oleju, to uważam za skandal. Czyli samochód nie ostrzega kierowcy o niskim poziomie oleju, trzeba samemu co 2 tygodnie sprawdzać.
I teraz wracając do błędu P0420 czy to nie jest wina właśnie tego ze olej się spala razem z benzyną w dużej ilości? I tego nie da się uniknąć i jedyna rada to emulatory na sondy na obu wydechach?
Nemo 77
Lex Driver
Posty: 415
Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Nemo 77 »

Przyczyn P0420 może być wiele,zły skład mieszanki,sondy katalizatory itd. Zmień świece...od tego zacznij. Przy okazji zmień olej,filtry.
Ile tego oleju Ci bierze na 1000km? Samochody z bezpośrednim wtryskiem niestety tak mają i Lexus nie jest tu wyjątkiem-kwestia czy dolewasz 300ml czy 3l :acute: . To samo mają VAG-i , BMW itd.
Joealex
Lex user
Posty: 35
Rejestracja: 2 lis 2020, o 11:36
Model Lexusa: GS300 III
Skąd:: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Joealex »

Co do sondy to rok temu akurat na "bank 1" wymieniałem bo mi grzałka poszła, zresztą wtedy jak sonda była niesprawna to chyba był inny kod błędu niż P0420.
Niestety już nie pamiętam.
Świece już kupiłem bo nie były mieniane dobrych parę lat.
Nie wiem czy montować te emaulatory bo bład mi zniknie ale jeśli coś złego dzieje siew silniku to już mnie komputer nei bedzie ostrzegał.
Przy okazji sprawdzę filtr powietrza.
Co do oleju to nie wiem ile mi bierze po prostu co jakieś 2 tygodnie sprawdzam, jak jest poniżej dolnej kreski to dolewam trochę, niedużo, pewnie małą szklankę do herbaty tak wiec ten 1l na 1000 km to może się zgadzać, tak jak jest napisane w instrukcji.
Tylko że zdaniem mechanika to świadczy to tym że trzeba naprawiać silnik bo jest nieszczelny.
No i bądź tu mądry.
Przecież to będą tysiące złotych.
Poza tym auto jeździ bez zarzutu.
Niemniej jestem rozczarowany bo tego Lexusa kupowałem z myślą "Dobre japońskie to się nie będzie psuło" a już więcej mam naprawek niż to Jaguara X-typa też V6, którego miałem dwa razy dłuższy czas.

PS. paliwo kupuję na Circle K i dolewam uszlachetniacza, tak mniej więcej od pół roku. Spalanie paliwa spadło o 1l na 100km. Ktoś powiedział ze Circle K używa dużo jakiś dodatków ( etanol?) i ich paliwo się różni od np. Orlenu. Moze to jest przyczyna że sonda widzi inny skład mieszanki?
Nemo 77
Lex Driver
Posty: 415
Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Nemo 77 »

Nie zakładałbym żadnych emulatorów. Dolej oleju pomiędzy górnym ,a dolnym stanem. Odjedź np.500km i sprawdź stan-wtedy dolej do wartości którą miałeś na początku. Jak dolejesz 1-1.5l to problem.Jak 200-300ml to d..py bym sobie nie zawracał. Co do paliwa to nie wiem.Tankuję przeważnie na Shellu , ewentualnie Orlen 98. Kiedyś jak do Saaba 9-5 zatankowałem na Statoilu niby lepsze to wywaliło mi check. Na innych stacjach tego problemu nie miałem mimo,że lałem zawsze lepsze paliwo.
PS. Założyłeś oryginalną sondę czy jakiś zamiennik?
Joealex
Lex user
Posty: 35
Rejestracja: 2 lis 2020, o 11:36
Model Lexusa: GS300 III
Skąd:: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Joealex »

Denso sonda, chyba że to była podróbka Denso . Co do paliwa to ktoś trzeźwo napisał że zamiast 98 , lać 95 z firmowych stacji ale dolewać uszlachetniacza i tak robię, spala mniej paliwa . Co do błędu to pokazuje katalizator poniżej wydajności, wydaje mi się że gdyby sonda była coś nie tak to inny kod błędu by wyskoczył niż 0420. Emulator chciałem założyć żeby mi ja żółto kontrolki na desce nie świeciły bo to wkurzające.
Nemo 77
Lex Driver
Posty: 415
Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Nemo 77 »

Noooo....wkurzające. Mnie jak wywaliło na żółto od ciśnienia w oponach to myślałem, że plaster nakleję na zegary do czasu wymiany czujnika cisnienia :D
Zacznij od świec i filtra powietrza,może wyczyść przepustnicę dla spokojności sumienia. Od rzeczy ,które możesz zrobić sam prawie bez kosztów. Wykasuj bład i zobacz czy znów wywali. Katalizator to ostateczność do wymiany ze względu na cenę w/g mnie.
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: muzz »

przede wszystkim Toyota (tak napisane jest oprogramowanie) jest bardzo czuła na odchyłki we wskazaniach działania katalizatorów przez co nawet drobna ich niesprawność może powodować wywalenie checka mimo tego, że wg kontroli na SKP wszystko będzie w najlepszym porządku...
ja bym podjechał na stacje kontroli pojazdów i sprawdził skład spalin - tutaj wyjdzie, czy katalizator jest sprawny, czy nie ma nieszczelności w układzie...koszt pewnie 10-20 zł...
zmiana świec to chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie na dzień dobry tym bardziej jak nie były zmieniane dłuższy czas...
emulatory to w sumie nie jest złe rozwiązanie - sondy za katalizatorami są sondami diagnostycznymi, które sprawdzają działanie katów...od nich nie zależy skład spalin...ten można co roku sprawdzić na SKP w razie czego (w zasadzie SKP mają taki obowiązek ale nie wszędzie to badanie jest wykonywane podczas rocznego przeglądu)...z emulatorami nie wywali błędu katalizatorów - dopóki te będą sprawne to nie ma się czym przejmować...
OPM
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 18 paź 2021, o 11:37
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: OPM »

Joealex pisze:Mam GS300 z 2006r. Przy ruszaniu na zimnym silniku pojawia się chmura niebieskiego dymu, oczywiście potem znika.
A jak kompresja wygląda? Chmura na zimnym oznacza, że ścieka olej. Pytanie czy tylko po odpaleniu masz chmurę czy też w trakcie jazdy jak na dłużej odpuścisz gaz np z lecąc z górki. Wtedy to już nieciekawa sprawa. Wymiana pierścieni to ostateczna ostateczność moim zdaniem, sprawa droga i nie zawsze poprawiająca sytuację. Jak nie ma dramatu to ja kupiłbym jakieś środki do oleju np Liqui Moly i od tego zaczął.
Joealex
Lex user
Posty: 35
Rejestracja: 2 lis 2020, o 11:36
Model Lexusa: GS300 III
Skąd:: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MK3 GS300 branie oleju- ile

Post autor: Joealex »

Jak jest podczas jazdy to nie wiem bo za sobą samym nie jeżdżę :acute:
Wiem że jest niebieski obłoczek jak tyłem z garażu wyjeżdżam, to jest to co mogę sam zaobserwować.
Byłem ostatnio na obowiązkowym przeglądzie rocznym.
Facet na stacji diagnostycznej powiedział mi że jak palił sie ten bład na desce rozdzielczej to wskaźniki spalin były poza normą ( o ile dobrze zapamiętałem co mówił), natomiast jak wykasował ten błąd to powiedział mi, że wynik spalin był "wzorcowy".
Po tym jak mi wykasował to przejechałem 20 km i znowu mi sie wyświetlił "check VSC", nei sparszywiałem kodu błędu bo to za każdym razem kosztuje ale na 99% jestem pewien że znów to samo wyskoczyło.
No nic, kupiłem nowe świece, kupiłem emulator, jestem na przyszły tydzień umówiony u elektryka/mechanika to mi wymieni bo oczywiście padł też mi rozrusznik klimatyzacji i jest do naprawy ( kolejna kosztowna napraw w tym roku,) klima oczywiście nie działa.
Może uda mi się jeszcze podjechać na stację Bosch Car Service to coś tam mają mi sprawdzić w spalinach, zobaczymy może coś wyjdzie.
Aha elektryk powiedział mi że mam małą dziurę na rurze ale ZA sondą wiec jego zdaniem nie powinna mieć wpływu na wyniki pomiarów i wyskakiwanie błędu P0420.
A do benzyny dolewam to: https://allegro.pl/oferta/archoil-ar690 ... YTc1ZGE%3D
teoretycznie powinno pomóc przy lepszym spalaniu a widzę tylko pozytywny efekt na zmniejszenie spalania benzyny ( z 10 na 9 l/100km)
A co myślicie o czymś takim? w kontekście konsumpcji oleju i wpływu na mieszankę: https://allegro.pl/oferta/stop-wyciekom ... a190d88923
Tutaj jeszcze jedne, większe opakowanie: https://allegro.pl/oferta/lucas-oil-sto ... 0852507290
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości