Strona 1 z 1

Check Hybrid System P0A93

: 27 lip 2018, o 00:18
autor: maxiee
Witajcie,

Od kilku dni mam taki problem jak wyżej. Błąd P0A93 inverter cooling system performance. Przeczytałem, że uszkodzona pompka chłodzenia invertera. Wymieniłem skasowałem błąd i w drogę na test. Niestety po 10 min wywaliło znowu ten sam błąd. Sprawdziłem starą pompkę na krótko pod aku i okazuje się że stara działa bez zarzutu. Kolejnym krokiem okazało się sprawdzenie zasilania pompki i tutaj pojawił się problem. Na mierniku wyszło, że w ogóle pompka nie dostaje prądu. Gdzie szukać zasilania? Proszę o pomoc w ostatnim tygodniu dostaje "szewskiej pasji"

Wczesniej, pisałem że po odpieciu aku, podczas wymiany pompki chłodzenia invertera i ponownym podłączeniu aku Energy Monitor nie pokazuje żadnych info odnośnie zasilania hybrydy itd. Nie widać kiedy jest lądowanie, kiedy pracuje silnik el a kiedy spalinowy. Wszystko na nie.

Sprawdzałem akumulator na kompie obd 13,1V więc chyba jeszcze nie kończy się aku.

Bardzo Was proszę o pomoc

Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka

Check Hybrid System P0A93

: 27 lip 2018, o 07:23
autor: maxiee
Dzięki za instrukcje. Dzisiaj po pracy biorę się ponownie za zagadkę. Jak tylko coś ustalę dam znać. Dzięki za instrukcje

Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka

Check Hybrid System P0A93

: 28 lip 2018, o 16:23
autor: maxiee
Poddaje się nic nie pomaga. Jak ma ktoś jakiś pomysł proszę o info. Dziękuję

Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka

Re: Check Hybrid System P0A93

: 30 gru 2018, o 14:41
autor: Frantek
Mam dokładnie ten sam błąd, doszedłeś może jaka była przyczyna u Ciebie?

Re: Check Hybrid System P0A93

: 4 kwie 2019, o 20:58
autor: Jureczny
Dołączam się do dyskusji.
Podobnie jak u was wyświetlono błąd P0a93 inverter Cooling System performance i P3226 dc/dc boost converter temperature sensor malfunction . Początkowo sugerowałem się błędem P3226 który kierował mnie do konwertera dc/dc pod bateriami zwłaszcza że po sprawdzeniu temperatury w komputerze po dobie postoju oscylowala ona w granicach 110 st C (max wg Lexusa 205 st C). Dodatkowo po rozeznaniu sprawy u kilku osób zajmujących się hybrydami i i ich naprawą dowiedziałem się że auto w trybie check Hybrid system powinno uruchamiać wentylator zabudowany na baterii, który również chłodzi konwerter dc/dc. U mnie wentylator jest sprawny pomimo tego nie uruchamia się.
Kwestia chłodzenia inwertera jest chyba dla mnie jasna. Pompa działa, wyciekow nie ma, wentylatory sprawne, płynu nie brakuje, wtyczki dopiete.
No i jestem w kropce pomiędzy zakupem używanych części z rozbitków (wydatek nie mały). Tylko w którym iść kierunku? Inwerter czy konwerter?
Panowie jeżeli udało wam się załatwić ten temat to bardzo proszę o pomoc.

Re: Check Hybrid System P0A93

: 12 kwie 2019, o 12:12
autor: Frantek
Nie rozumiem co znaczy konwerter pod bateriami, przecież on jest pod maska w rogu przed pasażerem.
W jaki sposób wentylator w bagażniku na bateriach ma chłodzić inwerter pod maską? Temperatura 110 stopni?
Ale mniejsza o to, system chłodzenia konwertera/falownika składa się z 2 pomp elektrycznych które są pod maską, jak stoisz przed otwarta maską, jedna Jest z lewej strony przy chłodnicy a druga która częściej się psuje jest z po prawej stronie.
Pod osłoną plastikową z prawej strony jest zbiorniczek i zakręcany korek wlewu płynu do układu chłodzenia falownika, włącz zapłon i odkręć ten korek i zobacz czy jest cały czas obieg płynu. Musi on być non stop, u mnie czasami pompa chodziła a później się wyłączała na jakiś czas i znowu chodziła.

Re: Check Hybrid System P0A93

: 6 maja 2019, o 10:32
autor: Jureczny
Obie pompki działają poprawnie. Płyn krąży bez przerwy i bez problemu.
Jeżeli chodzi o konwerter pod bateriami, to służy on do ładowania akumulatora 12v i w przypadku przegrzania baterii jest on również chłodzony wentylatorem zabudowanym na baterii.