Strona 1 z 2

Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 3 lut 2019, o 13:52
autor: S600
Upatrzylem sobie model ktory bym chcial kupić GS mk3. W zwiazku z tym monitoruje od poł roku rynek ogłoszeń lexusów i widzę że jest bardzo mała podaż GS mk3 z silnikiem do lpg w tym modelu tylko 4.3.
Obecnie jeden egzemplarz za 57tys


Narodził się w mojej głowie pomysł wrzucenia do budy GS mk3 silnika sprawdzonego i zarazem dobrze współpracującego z LPG.

Silnik 4.3 3UZ o koszt ok 6 tyś a 2jz 3-4 tyś

Skrzynia GS430 MK3 to A761E
Skrzynia GS300 mk3 to A760E
Skrzynia gs300 mk2 to A650E

Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w takiej przekładce ? Co ze skrzynia bedzie pasowala ?
Może ktoś już to w Polsce robił?

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 3 lut 2019, o 14:12
autor: cooper69
Przeglądając forum pewnie natknąłeś się, że do GS300 MK.3 jest instalacja Prins (mam od czerwca auto, które z tą instalką zrobiło 160 kkm) więc nie tylko GS430...
Myślę, że jazda z przekładkami, zgrywaniem mechaniki i elektroniki sporo przekroczy finansowo koszt instalacji Prinsa. O tzw. nerwach nawet nie wspomnę.

Z drugiej strony... masz Pan piniąc, Pan się bawisz :biggrin2:

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 3 lut 2019, o 22:36
autor: bleifuß
Jak lubię wszelkie swapy, mody i inne kombinacje, tak w życiu bym się nie wziął za swap, którego efektem będzie coś, co można po prostu kupić.

Szukaj aż znajdziesz. Na pewno będzie to lepsze rozwiązanie, chyba, że będziesz miał idealną budę 300 i kompletnego 430 jako dawcę, po jakimś dzwonie w tył, dachu, czy innym gradobiciu, wtedy moooże miałoby to jakiś sens ekonomiczny.

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 4 lut 2019, o 09:03
autor: d_artanian
Cześć, 2JZ jest słabszy w serii od 3.0V6. Miałbyś najwolniejszego GS-a mk III na świecie dla oszczędności jeżdżenia na lpg.

Grupa 86 wstawiła tam ten silnik, a więc się da, tylko ten oczywiście jest przygotowany do driftu i ma coś około 500 koni.

Nie myślałeś żeby poszukać GS430 na innych rynkach?

Pzdr

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 4 lut 2019, o 14:17
autor: Bamse

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 5 lut 2019, o 00:41
autor: S600
d_artanian pisze:Cześć, 2JZ jest słabszy w serii od 3.0V6. Miałbyś najwolniejszego GS-a mk III na świecie dla oszczędności jeżdżenia na lpg.

Grupa 86 wstawiła tam ten silnik, a więc się da, tylko ten oczywiście jest przygotowany do driftu i ma coś około 500 koni.

Nie myślałeś żeby poszukać GS430 na innych rynkach?

Pzdr

Próbowałem licytować na aukcji w USA mk3 GS430 ale jest ich dosłownie 1-2 sztuki ceny ładnych dochodzą do nieopłacalnych wartości albo złom.

W Europie nie mam możliwości jechać samemu i szczerze nie chce mi się zrobić 1 000 km i kupić kota w worku.

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 5 lut 2019, o 10:49
autor: ledziu
S600 pisze:
d_artanian pisze:Cześć, 2JZ jest słabszy w serii od 3.0V6. Miałbyś najwolniejszego GS-a mk III na świecie dla oszczędności jeżdżenia na lpg.

Grupa 86 wstawiła tam ten silnik, a więc się da, tylko ten oczywiście jest przygotowany do driftu i ma coś około 500 koni.

Nie myślałeś żeby poszukać GS430 na innych rynkach?

Pzdr

Próbowałem licytować na aukcji w USA mk3 GS430 ale jest ich dosłownie 1-2 sztuki ceny ładnych dochodzą do nieopłacalnych wartości albo złom.

W Europie nie mam możliwości jechać samemu i szczerze nie chce mi się zrobić 1 000 km i kupić kota w worku.
Nie rozumiem...kota w worku nie chcesz więc czemu nie bierzesz z Polski? 1000km nie chcesz jechać a chcesz swapa? :doh:

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 5 lut 2019, o 11:56
autor: S600
W Polsce nie biorę bo jest jedna sztuka w ogłoszeniach w dodatku właściciel wycenia go na 57tyś a uwazam ze to dużo jak za 2006r.
Co do Swap-a założyłem na forum temat bo jestem ciekaw opini i doświadczeń z tym modelem. Jak któryś z forumowiczów miałby wiedzę i doświadczenie do pewnie bym w to wszedł. Moze 2jz byłby troche słaby ale 4.3 to już inna bajka.

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 5 lut 2019, o 12:47
autor: wuju
Jak przypilnujesz portali to spokojnie poniżej 50k trafisz 430. Kwestia tylko czego oczekujesz.
Bo jak 13 letniego auta bez wkładu jak z salonu się nie kupi.
Nawet takim za 57koła, jak zaczniesz jeździć to zaraz trzeba będzie pchać kase, nikt czasu nie zatrzyma.
A nie tylko przebieg zużywa auta. O czym nie wszyscy pamiętają.
Ładne auta w dobrej cenie, często w godzinę po wystawieniu już są praktycznie sprzedane.

Co do samego swapa, to jedynie jak byś miał ładną budę z padniętym silnikiem za jakieś grosze, to może było by warto.
Inaczej wsadzenie 4.3 do tego lpg i problemy mniejsze czy większe związane z tą operacją wygenerują duże koszta.

Re: Swap GS300 MK3 na 2jz lub 3uz

: 5 lut 2019, o 12:49
autor: ledziu
57k.za dużo hmm a negocjowałeś? A ile wyceniasz ryzyko nieudanego wyjazdu za granice po auto za zdjęcia? A ile wyceniasz możliwość pojechania do warsztatu (może być też Aso)? Pytam bo przy swapie to 57k będzie cienko i to bardzo...
Więc policz sobie jeżeli znajdziesz 430kę za 10k.eur. to masz 43k.pln.+2k.transport+3,5-4,5k.pln papiery=49-50k. Więc jak stargujesz do 54-55k.to nie uważasz że 5k.za przywilej obejrzenia auta i w razie czego rezygnacji...nie jest wygórowane żądanie. A jak chcesz poniżej 10k.eur.430 mk3 to już współczuje wyjazdu szczególnie z centusiowatym podejściem do motoryzacji.