ćwierkot z okolic paska osprzętu

Nemo 77
Lex Driver
Posty: 415
Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Kontakt:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post autor: Nemo 77 »

Czyli rolkę napinacza masz za sobą.Próbowałeś demontować pasek i na chwilę odpalić samochód?
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post autor: madam »

wczoraj szperałem po necie i czytałem o możliwych przyczynach hałasu paska. Tym razem skoncentrowałem się na kole ze sprzęgiełkiem alternatora. Dziś rano przy rozgrzanym silniku nagrałem smartfonem filmik przy każdej z pracujących rolek i wyszło na to że ćwierki pochodzą z okolic kółka alternatora i/lub kółka sprężarki klimatyzacji. Potraktowałem obydwa kółka WD40 , tym od alternatora zająłem się szczególnie, sprawdzając czy po zablokowaniu łopatek wirnika kręci się tylko do tyłu. Rozruszałem te kółko jak tylko mogłem, aplikując WD40, również za kółkiem w okolice wałka na którym jest osadzone.
Efekt: cisza !!!! , również przy ciepłym silniku.
Teraz zobaczymy na ile to wystarczy, ale trop już mam.
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post autor: madam »

madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post autor: madam »

Sam otworzyłem temat i sam go zamykam. Dziś wymieniłem sprzęgiełko alternatora typu OAD na nowe. Zdecydowałem się na część firmy INA, choć w rzeczywistości na rolce wybite jest logo Litens Canada. Nie ma już żadnych ćwierków ani popiskiwań , nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Przyczyna była ewidentna, oryginalne sprzęgiełko było na etapie zacierania się, w kierunku wolnego biegu wyczuwalny jest już znaczny opór i słyszalny szum. Pomiędzy lewą a prawą stroną obrotów też jest już kilka stopni przerwy, co oznacza że sprzęgiełko zaczęło już mieć luz na sprężynie.
W dokumentacji serwisowej Lexusa ten element jest wymieniony na krótkiej liście części podlegających przyspieszonej awarii.
Mam nadzieję że ta historia przyda się komuś kto doświadczy podobnego problemu z ćwierkającym paskiem osprzętu.
pozdrawiAM
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości