Strona 1 z 1

[Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 21:52
autor: maxkow
Zanalazlem na necie ciekawe dane ktore sie powtarzaja , zwrocie uwage na model SC400 rok 93r i 95r niby 2 te same modele i ta sama moc , skrzynia rowniez taka sama 4biegowy automat a przyspieszenie 1993r -6,9 , i 1995r-6,7 niby nie duzo , ale ciekawe co bylo przyczna poprawienia przyspieszenia

PRZYSPIESZENIE
Rok Model, i układu napędowego 0 - 60 mph Quarter mile mili
1992 SC300 4-biegowa automatyczna 7,2 sec 15.8 sec at 89 mph 15,8 s przy 89 mph
1992 SC300 5-biegowa manualna 6,8 sec 15.4 sec at 90 mph 15,4 s przy 90 mph
1993 SC400 4-biegowa automatyczna 6,9 s 15.3 sec 15,3 s
1995 SC400 4-biegowa automatyczna 6,7 sec 15.2 sec at 93 mph 15,2 s przy 93 mph
1998 SC400 5-biegowa automatyczna 6,3 sec 14.7 sec at 97 mph 14,7 s przy 97 mph

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 22:34
autor: janasek
A te nagłówki to jak to idzie? Jest model, rok, skrzynia, przyśpieszenie, 1/4 maili i co jeszcze? I dalczego podwójnie na końcu jest?

A co do przyśpieszenia to nie wiem. Może inne przełożenia skrzyni poszczególnych biegów lub inna charakterystyka monetu oborotwego (inna mapa wtryskowa?)?

Mi z tymi mocami tu za badzo nie pasuje. Może wersja z 93 miała 253 KM a z 1996 roku powinna mieć 264 KM? I tak by wtedy pasowało. Ja gdzieś widziałem 3 wersje silnikowe z trzema różnymi mocami.

Pozdro

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 22:37
autor: Ralfx
Ja zw swojego za cholere nie mogę wykrzesać tego 6,8. Amerykanie mają jakiś dziwny sposób pomiaru tych czasów. Ciekaw jestem czy zmiana kół na szersze o 5cm by mi wyszla na plus przy 0-60mph. Problem jest głównie na starcie gdzie nie potrafie ruszać bo samochód ma ochote zrywać trakcje z każdych obrotów. Na wiosnę jak będzie sucho jeszcze znowu pomierze. Chyba że mam już tak auto schetane :D
Max jak u Ciebie było z przyspieszeniem?

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 22:45
autor: janasek
Z szerszymi laczkami będzie jeszcze gorzej z przyspieszeniem. Gdybyś założył np 15 cali szerokości 195 to by szedł lepiej. I na pewno pogubił trochę koników przez te lata. :) U mnie z przyśpieszeniem jest tak samo, też tego 6,9 nie czuję. :biggrin2:

Pozdro

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 23:45
autor: maxkow
Ralfx pisze:Ja zw swojego za cholere nie mogę wykrzesać tego 6,8. Amerykanie mają jakiś dziwny sposób pomiaru tych czasów. Ciekaw jestem czy zmiana kół na szersze o 5cm by mi wyszla na plus przy 0-60mph. Problem jest głównie na starcie gdzie nie potrafie ruszać bo samochód ma ochote zrywać trakcje z każdych obrotów. Na wiosnę jak będzie sucho jeszcze znowu pomierze. Chyba że mam już tak auto schetane :D
Max jak u Ciebie było z przyspieszeniem?
U mnie zrywał trakcje ale zdecydowanie lepiej mu to szło gdy były felgi 16 /6,5J i opony 225 , po załozeniu na tył 18/9,5J i oponach 245 było juz wieksze problemy z zerwania trakcji , ale nie było to nie mozliwe :) , wiele czynikow ma znaczenie w przypadku przyspieszenia , zaczynajac od stanu silnika , szerokosci opon , wielkosci felg a skaczywszy na takich blachostakach jak cisnienie w oponach , ustawionej geometrii czy dodatkowych kg jakich wozimy np w bagazniku .

Ralfx szersze opony raczej jeszcze spowolnią auto , mysle ze np połslicki by stanowczo poprawily trakcje na starcie oczywiscie mowa o suchej nawierzchni.Powiem szczerze , ze czesto na wyscigach na 1/4 widzialem auta , ktore np powinny zdecydowanie wygrac a przegrywaly , bo mialy zle dobrane opony , czesto wlasciciel wpompowywał kupe pieniazkow w silnik itp chciał duzo mocy a oszczedzał na oponach , a potem okazywalo sie ze wyniki kiepskie . Jesli sie nie scigamy to napewno zwykle opony wystarcza , ale jak mamy zamiar brac udział w jakis wyscigach to nie mozna lekcewazyc na jakich oponach mam zamiar brac udział w wyscigu. Dla przykladu dodam ze np w Hondach2,2 Vtec na półslickach mozna strzelic ze sprzegła np z 5tys obrotow i wiecej, praktycznie nie ma wiekszych strat , w przypadku zwyklych opon czesto taki strzał konczyłby sie tym ze stali bysmy przez chwile w miejscu poniewaz nie moglibysmy złapac trakcji .


Ralfx z tego co pamietam ty masz w swojego Sc300 w bardzo rzadko spotykanej wersji z manualna skrzynia biegow W58 :ok: , moze masz juz kiepskie sprzegło ?? Osobiscie gdybym robił nowe sprzego , pomyslałbym o spiekowym sprzegle , troche gorzej bedzie sie jezdzilo po miescie , ale napewno by auto znacznie lepiej reagowało na strzał z sprzegła .

Mam pytanie czy skrzynia W58 ma duzy skok lewarka , miedzy poszczególnymi biegami ?? jesli tak moze short shifter (przepraszam za moj ang.jak zle napisałem) by troche pomogl.

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 30 lis 2010, o 23:55
autor: Ralfx
Niby wiem że trudniej jest zakręcić takim kołem ale mozna by zyskać cenne części sekundy na starcie. Tak czy inaczej planuje minimum 255 opone. Będzie miało tez jakieś przełożenie w zakrętach.
Będę walczyć z tym przyspieszeniem. Zmienie oleje, filtry, świece i generalnie wszystko co mogłoby powodować straty momentu i opory. Jest szpera. Powalczę o te 6,8. Póki co udało sie jedynie 8,0 wykręcić ale jak to mowią "Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa" :biggrin2:

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 1 gru 2010, o 00:03
autor: maxkow
A duze masz starty na starcie?? I jaki masz profil opony ?? Uwierz mi ze jak załozysz 255 auto naprawde zwolni i mysle ze to odczujesz zarowno w przyspieszeniu jak i w kieszeni.

Ja np w IS mam na lato 215 moc mamy podobna i uwazam ze w zupelnosci ten rozmiar wystarczy , nie wyobrazam sobie zalozyc opon o rozmiarze 255 auto straci na moje i to duzo w przypadku przyspieszenia o konsumpcji PB nie wspomne.

Re: [Sc300/400] Dane Katalogowe

: 1 gru 2010, o 00:29
autor: Ralfx
Ciężko mi powiedzieć ale przydałaby sie możliwość takiego solidnego kopniaka na starcie. Zwłaszcza czuć to jak nawierzchnia jest nędzna a rozbieżności przyczepności na polskich drogach sa kolosalne. Trochę się przyzwyczaiłem do Hondy bo tam miałem dośc szerokie jak na to auto opony i mogłem naprawdę dobry wystart zrobić z tak jak mówisz 5-6k. Tutaj gubie myslę jakies 0,5sek na starcie, może nawet wiecej.
Cóż wiem że odczuję to w osiągach i portfelu ale wiem że na dłuższą metę mi sie opłaci. To będa kółka do jazdy na codzień więc dobry lans a do zabawy bede mieć obecne felgi z jakąś ładną oponką 225/55R16. A jak bedzie możliwość podnieść moc to będzie czym ją na asfalt przelać.