Strona 1 z 1

[IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 01:42
autor: madkiw
Witam,
Mam IS-a 200 w manualu i taki problem, już parę razy zauważyłem, jak parkuję tyłem i jest dajmy na to krawężnik, nieduży około 8-10cm to tylne koła elegancko sobie podjeżdzają bez problemu pomalutku. Ale już przednimi delikatnie nie podjadę, nie daje rady, ciągnie lekko podniesie i muszę odpuścić bo gaśnie. Dopiero jak się lekko napędzę to da radę. Poza tym wszystko działa, sprzęgło bierze nisko, olej w skrzyni zmieniany rok temu, na płaskim normalnie mogę jechać do tylu, tylko z tymi krawężnikami problem.
Jako że to moje pierwsze auto z napędem na tył, to nie wiem, coś nie tak robię, ten typ tak ma ?
Może wyda wam się to śmieszne, ale mnie to nurtuje, a mechanikiem nie jestem :)

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 11:07
autor: piotro1227
Dodaj gazu i wjedziesz. Niby - 8 -10 cm ale to już jest przeszkoda dla kół i Cie zatrzymuje.

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 11:43
autor: brat_z
Pupa lekka i podjeżdża bez zająknięcia a przód cięższy bo silniczek dociąża:)
:ok:

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 12:47
autor: madkiw
piotro1227 pisze:Dodaj gazu i wjedziesz. Niby - 8 -10 cm ale to już jest przeszkoda dla kół i Cie zatrzymuje.
Problem w tym że jak dodam gazu, to próbuje, trochę podjedzie i gaśnie. Musze trochę nabrać pędu żeby podjechać, tak z miejsca nie chce i to mnie zastanowiło :D

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 12:48
autor: madkiw
brat_z pisze:Pupa lekka i podjeżdża bez zająknięcia a przód cięższy bo silniczek dociąża:)
:ok:
Nie no jeśli to normalne zachowanie to ok, po prostu mnie to zastanowiło :D

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 13:02
autor: dS
Jak tył wjedzie na krawężnik to środek ciężkości przenosi ci się na przód, oś napędowa traci przyczepność bo tylne koła dociska mniejsza masa i przez co się ślizgają zamiast ciągnąć.
Rozwiązanie , nie podjeżdżać pod krawężniki :laugh1:

Re: [IS200] Brak mocy na wstecznym

: 2 lut 2016, o 15:09
autor: madkiw
dS pisze:Jak tył wjedzie na krawężnik to środek ciężkości przenosi ci się na przód, oś napędowa traci przyczepność bo tylne koła dociska mniejsza masa i przez co się ślizgają zamiast ciągnąć.
Rozwiązanie , nie podjeżdżać pod krawężniki :laugh1:
Hehe, generalnie też mnie to bawi, ale w myśl zasady że nie ma głupich pytań :laugh1: postanowiłem rozwiać swoje wątpliwości.