Strona 1 z 4

[IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 13 paź 2012, o 12:55
autor: Flash
Przyglądam się temu, czym jeżdżę :) i zastanawiam się czy stoi standardowo czy jest trochę opuszczony... Pomierzyłem odstęp między oponą i rantem błotnika - przód 4cm tył 5cm. Nie był to jakiś megaprecyzyjny pomiar, położyłem linijkę na oponie równolegle do osi koła i zmierzyłem odstęp od niej do błotnika. Koła mam 225/40 R18, jestem ciekawy jak u was w takim nadwoziu wygląda te same prześwity?

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 15 paź 2012, o 16:30
autor: grucha2666
podepnę się trochę pod temat: dzisiaj zauważyłem że (pewnie jak wszystkie stock is 200) mam wysoko zawieszenie (szczególnie z tyłu)- aż razi... Czy podpowiedziałby mi ktoś (zupełnie nie ogarniam tematu) jak delikatnie obniżyć samochód aby wizualnie to poprawić i ewentualnie trochę żeby nabrał trakcji? Chodzi mi o to żeby to zrobić jak najniższym kosztem (ale nie wrzucać chińszczyzny itp itd). Same części ile mogą kosztować, jakieś konkretne marki (modele). Co wymienić a co można zostawić stock... po przyszłym sezonie (jak skończą się opony letnie) chcę wymienić alufelgi z ori 16" na 17" więc zawieszenie musi to przyjąć :D

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 15 paź 2012, o 17:13
autor: michalm320
grucha2666 pisze:podepnę się trochę pod temat: dzisiaj zauważyłem że (pewnie jak wszystkie stock is 200) mam wysoko zawieszenie (szczególnie z tyłu)- aż razi... Czy podpowiedziałby mi ktoś (zupełnie nie ogarniam tematu) jak delikatnie obniżyć samochód aby wizualnie to poprawić i ewentualnie trochę żeby nabrał trakcji? Chodzi mi o to żeby to zrobić jak najniższym kosztem (ale nie wrzucać chińszczyzny itp itd). Same części ile mogą kosztować, jakieś konkretne marki (modele). Co wymienić a co można zostawić stock... po przyszłym sezonie (jak skończą się opony letnie) chcę wymienić alufelgi z ori 16" na 17" więc zawieszenie musi to przyjąć :D
No cóż... jak chcesz zmniejszyć szpary między kołami a nadkolami to musisz zmienić sprężyny. Coś markowego to Eibach, Vogtland, Tein, Koni, H&R. Obniżenie max -40mm bo tyle zniosą seryjne amortyzatory. Ja do swojego zakupiłem sprężyny Vogtland -35mm i jestem bardzo zadowolony: http://www.vogtland.pl/lexus-200-300-ro ... 3ebac2103e
Później spróbuje ogarnąć fotki przed/po

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 15 paź 2012, o 19:38
autor: grucha2666
aha czyli przy takim obniżeniu nie trzeba będzie amortyzatorów zmieniać?? i czy amorki nie padną mi bo krótkim czasie??

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 15 paź 2012, o 22:45
autor: michalm320
grucha2666 pisze:aha czyli przy takim obniżeniu nie trzeba będzie amortyzatorów zmieniać?? i czy amorki nie padną mi bo krótkim czasie??
Powiem tak: ogólnie wiele osób pisze że padają bardzo szybko. Ale ja z doświadczenia wiem że tak się nie dzieje. Hondę miałem zglebioną 40mm, zrobiłem na takim setupie 30tyś km i nic się działo. Kumpel z którym równocześnie obniżaliśmy jeździ do dzisiaj (a jeździ dużo) i jest ok. Myślę że bardziej chodzi o to że przykładowo na seryjnych amorach i spręzynach zrobisz powiedzmy 100tyś km i padną, a na niższych sprężynach i seryjnych amorach zrobisz 80tyś km więc tak naprawdę żadna różnica.

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 15 paź 2012, o 23:18
autor: Marchol
michalm320 pisze:
grucha2666 pisze:aha czyli przy takim obniżeniu nie trzeba będzie amortyzatorów zmieniać?? i czy amorki nie padną mi bo krótkim czasie??
Powiem tak: ogólnie wiele osób pisze że padają bardzo szybko. Ale ja z doświadczenia wiem że tak się nie dzieje. Hondę miałem zglebioną 40mm, zrobiłem na takim setupie 30tyś km i nic się działo. Kumpel z którym równocześnie obniżaliśmy jeździ do dzisiaj (a jeździ dużo) i jest ok. Myślę że bardziej chodzi o to że przykładowo na seryjnych amorach i spręzynach zrobisz powiedzmy 100tyś km i padną, a na niższych sprężynach i seryjnych amorach zrobisz 80tyś km więc tak naprawdę żadna różnica.
Zagadzam się z Michalm320, ja mając Mazdę 323f Ba kupiłem ją z przebiegiem 87 tyś (miała ori amory niewymieniane) , zglebiłem przód o 65mm tył o 45 mm i wrzuciłem felgi 17 205/40, tylne amory wymieniłem przy przebiegu 150 tyś, przednie wymienił nowy właściciel przy ok 180 tyś km, więc wg mnie nie ma się czego obawiać :)

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 16 paź 2012, o 12:31
autor: sniper
Trzeba pamiętać, że gdy założymy sportowe (czyt. twardsze i niższe) sprężyny do seryjnych amorów to na lekkich hopkach auto będzie bardziej odbijało do góry. Coś jak w tym gifie: :hobby:

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 16 paź 2012, o 13:46
autor: michalm320
sniper pisze:Trzeba pamiętać, że gdy założymy sportowe (czyt. twardsze i niższe) sprężyny do seryjnych amorów to na lekkich hopkach auto będzie bardziej odbijało do góry. Coś jak w tym gifie: :hobby:
Czy ja wiem... może bardziej czuć te hopki bo twardziej. Ale efektu latania nie zauważyłem.

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 16 paź 2012, o 13:51
autor: Travis
Czy ja wiem. Mam springi apexa -35mm i powiedziałbym że nie ma jakiejś wielkiej różnicy w twardości. Auto jest owszem sztywniejsze ale nie zachowuje się jak pinpong tak jak zaprezentowałeś :hobby: jedyne co powiem to tyle że i tak dalej wysoko stoi dlatego na przyszły rok chyba trzeba będzie się rozglądać za gwintem

Re: [IS200/IS300] Wysokość zawieszenia ?

: 16 paź 2012, o 14:42
autor: forest
...a może dać do przycięcia te springi co masz?