Strona 1 z 1

Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 10:30
autor: Lewarek
Witajcie - przymierzam się do wymiany klocków na tylnej osi - jak zrobić to najszybciej? Tak abym nie rozbierał niepotrzebnie innych elementów.
Teraz juz jeżdze tylko bez TRC także te starczą na dłużej:)

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 11:14
autor: dS
zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe :biggrin2:

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 12:04
autor: grucha2666
ja mam takie pytanie: czy też odczuwacie przy trochę mocniejszym hamowaniu że przód auta troche nurkuje? (trochę bardziej niż w innych samochodach)-nie wiem czy to akurat jest normalne zjawisko w is200...

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 12:26
autor: maniek_ls400
dS pisze:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe :biggrin2:
Warto spojrzeć jeszcze na stan tłoczków, gumek - wpuścić parę ml płynu hamulcowego pod gumki za pomocą strzykawki, przetrzeć papierem ściernym powierzchnię styku tłoczka, nasmarować smarem miedziowym..

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 15:32
autor: tomekb
Jesli auto nurkuje to sprawc amory

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 17:43
autor: carsik
dS pisze:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe :biggrin2:
przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty. Bolec serwisowo jest elementem jednorazowym, wymieniać się go powinno razem z klockami. Należy zdjąć zacisk, przeczyścić miejsca styku klocków i można liznąć je smarem miedziowym, dobrze jest obejrzeć stan gumek i zadać smaru do tłoczków pod nie przy okazji obserwując stan tłoczków.

Re: Klocki Tył

: 30 gru 2012, o 17:51
autor: dS
carsik pisze:
dS pisze:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe :biggrin2:
przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty.
to miało tylko pokazać jak łatwo dostać się do klocków, to co należy robić przy ich wymianie to inna kwestia

Re: Klocki Tył

: 31 gru 2012, o 15:16
autor: Lewarek
Po wymianie^^ 15 minut na stronę ze zdjęciem koła:) tłoczki świetnym stanie bez żadnych komplikacji. Wystarczy wyjąć bolec blaszki - wyjąć klocki i założyć nowe - dziecinnie proste.

Re: Klocki Tył

: 31 gru 2012, o 21:45
autor: ccamillo
carsik pisze:
dS pisze:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe :biggrin2:
przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty. Bolec serwisowo jest elementem jednorazowym, wymieniać się go powinno razem z klockami. Należy zdjąć zacisk, przeczyścić miejsca styku klocków i można liznąć je smarem miedziowym, dobrze jest obejrzeć stan gumek i zadać smaru do tłoczków pod nie przy okazji obserwując stan tłoczków.
Zapytam się nieśmiało ... skąd masz info o bolcu?:)
:pijak: Nowy Rok:)

Re: Klocki Tył

: 1 sty 2013, o 12:31
autor: carsik
z doświadczenia w serwisowaniu samochodów wyposażonych w tego typu zaciski, i z zaleceń serwisowych Toyoty.