Most IS200

Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: LinkPL »

michalm320 pisze:Im krótszy most tym lepsze przyspieszenie. Więc im większa wartość przełożenia mostu tym lepiej. Tak więc może się okazać że przekładając most 4,1 z A/T do manuala o wartości 3,9 da nam lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość max.
Z pełnym szacunkiem ... czytaj ze zrozumieniem.
Im mniejsze przełożenie tym większe kopyto a mniejsza wartość Vmax.

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: carinus »

LinkPL pisze:
michalm320 pisze:Im krótszy most tym lepsze przyspieszenie. Więc im większa wartość przełożenia mostu tym lepiej. Tak więc może się okazać że przekładając most 4,1 z A/T do manuala o wartości 3,9 da nam lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość max.
Z pełnym szacunkiem ... czytaj ze zrozumieniem.
Im mniejsze przełożenie tym większe kopyto a mniejsza wartość Vmax.

Pozdrawiam
Link
Przeciesz obaj piszecie tak samo.Ja jednak stoję przed potrzebą zmiany dyfra na ten z mniejszym przełozeniem.Większy moment obrotowy silnika pozwala na zmniejszenie liczby przełożen,co jednak nie wchodzi w grę i pozostaje tylko zmiana przełozenia dyfra.Obecnie mam A03 czyli ten z ratio 4,1 i chętnie odkupię od kogoś z forum sprawdzony szybszy.
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: LinkPL »

Na toyodiy.com jednoznacznie wynika, że skrzynia M/T ma 43:11 a A/T 41:10.
Co za tym idzie, nic nie da włożenie dyfra od A/T do M/T aby szybciej się zabierał, bo zabierać się będzie gorzej, jedynie tylko wzrośnie Vmax. Gdybyś do A/T włożył dyfer z M/T możesz poczuć lekką poprawę osiągów ... Należałoby jeszcze pamiętać o tym, że jeśli zmienimy ratio na tylnym moście, to prawdopodobnie prędkościomierz również będzie nam przekłamywał w jedną czy drugą stronę, zależy jakiej zmiany dokonamy ...

Pozdrawiam
Link

PS. Michalm w pierwszy zdaniu napisał prawdę, ale w drugim już tylko lał wodę ;)
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: carsik »

zmartwię Cię, ale z cyferek które napisałeś jest jakby odwrotnie
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: michalm320 »

Dla jasności, z doświadczenia na własnej skórze: Moja Honda Civic miała fabryczne przełożenie główne 3.88 (więc długie, dla przykładu na 2-jce robiła 110km/h). Zmieniłem przełożenie główne na 4.25, krótsze, lepiej przyspieszała a na dwójce robiła ok 90km/h. Więc im większa cyferka/wartość przełożenia tym ono jest krótsze, auto lepiej się zbiera ale spada Vmax. Docelowe miało być 4.4 ale się Honda sprzedała i jest Lex
Obrazek
Awatar użytkownika
twiti7
Lex user
Posty: 221
Rejestracja: 28 paź 2012, o 21:32
Model Lexusa: is200
Skąd:: wawa
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: twiti7 »

A jaki wpływ zmiana dyfra ma na prędkościomierz. Czy będzie on nadal wskazywał prędkość prawidłowo czy będą przekłamania?
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: michalllw »

twiti7 pisze:A jaki wpływ zmiana dyfra ma na prędkościomierz. Czy będzie on nadal wskazywał prędkość prawidłowo czy będą przekłamania?

Czujnik prędkości masz przy skrzyni więc jeden h.
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: baniaq »

Prędkościomierz będzie przekłamywał, bo prędkość obrotowa skrzyni jest odpowiednia dla określonej prędkości z zastosowaniem określonego przełożenia w moście, a ze względu na zmienione przełożenie w moście prędkość obrotowa mostu będzie inna.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: LinkPL »

Rzeczywiście błąd mojego rozumowania ... ponieważ oni podają najpierw zęby koła talerzowego a później zęby wałka atakującego.
Powinno być podawane zgodnie z przebiegiem momentu obrotowego, bynajmniej na to wskazywałaby logika ... Nie wiem dlaczego jest odwrotnie ;)

Będzie przekłamanie na prędkościomierzu.

Do Carinus: Rzeczywiście jak założysz dyfer od A/T do M/T powinien mieć lepsze kopyto, bo prędkości powyżej 200 i tak są mało przydatne ...

Zwracam szacunek i pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: Most IS200

Post autor: michalllw »

baniaq pisze:Prędkościomierz będzie przekłamywał, bo prędkość obrotowa skrzyni jest odpowiednia dla określonej prędkości z zastosowaniem określonego przełożenia w moście, a ze względu na zmienione przełożenie w moście prędkość obrotowa mostu będzie inna.
Jesli masz dyfer a02a i założysz a02b to będzie tak samo pokazywać prędkość

A01A - 3.916 Open Centre
A01B - 3.916 Torsen LSD
A02A - 4.083 Open Centre
A02B - 4.083 Torsen LSD
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości