Strona 1 z 1

[IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 21 gru 2013, o 22:39
autor: Adix
Witam,

Jeżdżę IS 200 Sport 99' - ta wersja ma fabrycznie opuszczone i utwardzone zawieszenie. Jak wiecie jazda po naszych drogach na takim zawieszeniu to szczególna przyjemność (ekspresówki i autostrady to bajka ale dziurawe miasto to już inna sprawa).
Do tego założone mam jeszcze 18'' niskoprofilówki, co wygląda może i fajnie ale potęguje jeszcze bardziej wszystkie nierówności (no i oczywiście nie wspominając o próbach podjeżdżania pod krawężniki i tego typu historiach).

W związku z powyższym noszę się z zamiarem wymiany sprężyn na trochę wyższe.

Ergo -> Czy ktoś z Was ma pojęcie czy sprężyny od zwykłych wersji (elegance, prestige, czy jakiej tam kolwiek nie SPORT) będą pasowały do mojej wersji? Czy kielichy we wszystkich wersjach IS200, IS300 97-05 są takie same?
Czy możecie polecić jakieś nie lexusowskie sprężyny o zwiększonej twardości i wysokości (oczywiście w granicach rozsądku - terenówki nie chce robić ;) ) ???

Może nie uwierzycie ale w Lexusie oni sami tego nie wiedzą :D

Pozdro.
Adix

: 22 gru 2013, o 01:02
autor: legato97
Chcesz dluzsze sprezyny I bardziej twarde od obecnych? Czy cos namieszales w poscie? Zamien sie z kims na cale amorki, mniej pierdzielenia..

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 08:56
autor: carsik
Twoim problem raczej są koła niż sprężyny. W moim sporcie nie odczuwałem jakoś specjalnej różnicy w stosunku do zwykłej wersji. A finalnie miałem też B6 sport i auto prowadziło się dobrze i komfortowo. Chyba, że masz założone jakieś jeszcze inne sprężyny. Różnica w wysokości pomiędzy sportem i zwykłą to 15mm.

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 13:18
autor: banan1984
Lexus IS200 z 1999 roku juz dawno niema swoich wlasciwosci jezdnych w zawieszeniu (twardosc, gumy) Sam mam z 99 roku i moj byl importem z japoni a bujal sie niemilosiernie. Tak stare zawieszenie jest wrecz niebezpieczne, zwlaszcza przy wchodzeniu w zakrety z duza predkoscia jak ktos chialby przyswirowac. Gdzies slyszalem ze zawieszenie powinno sie wymieniac co 4 lata (poprawcie mnie). Wiem ze standardem jest przod 5kg/mm i tyl 5kg/mm ucisku sprezyn niezaleznie czy sport czy nie. Roznica tylko w wysokosci 10-15mm. Kazdy niezalezy producent nie robi dluzszych sprezyn niz standardowe, no bo po co?? Pelno jest sprezyn niezaleznych producentow ktore nawet siegaja 12-14kg/mm ale sa one kompletna czescia calego gwintowanego zawieszenia. Nie slyszalem o sprezynach (tylko i wylacznie samych sprezynach) co maja wiecej niz 8kg/mm przod i 6kg/mm tyl. Nowych juz raczej nie kupisz a uzywek niema co bo znowu bedziesz lodka jezdzil. Wsadzanie samych sprezyn na tak stary amortyzator tez niema sensu, zmienia sie charakterystyka odbicia i dobicia amortyzatora ktorego poprostu szlak trafi w przyspieszonym tempie. Niemasz innej opcji jak tylko kupic jak najmiekkszy gwint i podkrecic sobie auto do gory.


PS. Jedyny niezalezny producent ktory wypordukowal zawieszenie do naszych auto nie posiadajace mozliwosci regulacji to TRD

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 16:08
autor: Adix
Zamien sie z kims na cale amorki, mniej pierdzielenia..
Sugerujesz wymianę całych kolumn McPersona?
Twoim problem raczej są koła niż sprężyny. W moim sporcie nie odczuwałem jakoś specjalnej różnicy w stosunku do zwykłej wersji. A finalnie miałem też B6 sport i auto prowadziło się dobrze i komfortowo. Chyba, że masz założone jakieś jeszcze inne sprężyny. Różnica w wysokości pomiędzy sportem i zwykłą to 15mm.
Kółka na pewno się przyczyniają do potęgowania efektu ale nie chciałbym z nich rezygnować a wiem, że sprężyny z tyłu mi siadły (przynajmniej ta z prawej strony)... Jak ktoś usiądzie z tyłu to zaczyna koło obcierać o zakole.
Lexus IS200 z 1999 roku juz dawno niema swoich wlasciwosci jezdnych w zawieszeniu (twardosc, gumy) Sam mam z 99 roku i moj byl importem z japoni a bujal sie niemilosiernie. Tak stare zawieszenie jest wrecz niebezpieczne, zwlaszcza przy wchodzeniu w zakrety z duza predkoscia jak ktos chialby przyswirowac.
No cóż... Nie twierdzę, że to zawieszenie jest w 100% wydajne (tym bardziej, że jak sam piszę mam problem z tyłem w kwestii opuszczenia się sprężyny a raczej chyba amortyzatora) ale uwierz, że przed tym zajściem w zeszłe lato to zawieszenie pracowało jak bajka właśnie w zakrętach przy dużych prędkościach (na chwilę obecną ze względów pogodowych nie próbuję bujać się szybciej niż 160km/h).

Generalnie dziś wstałem i zastanawiam się czy to nie jest po prostu wina amortyzatorów... Jakieś takie weekendowe olśnienie :)

Pięknie dzięki wszystkim za odpowiedzi... :)
Czasami mam schizofreniczne uczucie, że sam nie wiem czego chcę... więc może napiszę tak...
Chodzi mi o komfort jazdy po nierównych nawierzchniach (aktualnie na obecnym zawieszeniu i kołach bardzo odczuwalne) i bardzo dobrym prowadzeniu się samochodu właśnie przy dużych prędkościach w zakrętach (co jak uważam to zawieszenie spełnia w chwili obecnej) oraz delikatnym podniesieniu samochodu do góry z uwagi na malutki prześwit (zarówno między kołem a zakolem jak również między samym podwoziem a gruntem)...

Ależ wymogi, co? :)

Pozdro.
Adix

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 17:15
autor: carsik
Sugerowałbym najpierw zacząć od przeglądu zawieszenia.

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 17:32
autor: Adix
carsik pisze:Sugerowałbym najpierw zacząć od przeglądu zawieszenia.
W piątek robiłem przegląd zawieszenia i podobno wszystko wygląda OK.

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 22 gru 2013, o 23:15
autor: tomekb
A na czym polegal przeglad zawieszenia

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 23 gru 2013, o 01:51
autor: Adix
tomekb pisze:A na czym polegal przeglad zawieszenia
Szarpaki oraz ręczny przegląd.

Re: [IS 200] Sprężyny w IS 200 Sport

: 25 gru 2013, o 10:48
autor: tomekb
Bez rozpinaniaz mojego skromnego doswiadczenia drobne luzy ktore w isie wplywaja na prowadzenie sa dla diagnostow nie wyczuwalbe