Strona 1 z 15

DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 12:43
autor: max5ter
Witam,
Wiem że późno a powinienem na poczatku odrazu was zapytac, ale już mówie co się dzieje.
Oczywiście główny problem jak w temacie. Drzy mi kierwonica przy hamowaniu i od razu mowie co juz robilem a co powinienem.

Tarcze wymienione, klocki wymienione, kola wywazone, zbieznosc tez na wszelki wypadek byla robiona =d
gdzie szukac problemu? =)))

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 12:47
autor: chairles
mam identyczna sytuacje i zrobilem dokladnie to samo co Ty, ktos mi jeszcze mowil ze mozna wymienic przewody hamulcowe bo zdarza sie ze parcieja, ale nie zrobilem tego jeszcze

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 13:04
autor: max5ter
no ktos cos jeszcze o tulejach wspominal ale nie wiem czy to dotyczylo hamulcy czy latania kierwonicy bo w sumie latac mi nie lata =)
ale chcialbym to zrobic bo przy 140 jak przyhamuje to auto zamienia sie w maszyne do masazu od tych drgan =D

cierpliwie czekamy na rady =d

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 13:13
autor: j0hnDEER
blokujące sie tłoczki bądź prowadnice , trzeba rozebrać zacisk i to jak najszybciej bo jeżeli już nie pokrzywiłeś tarcz to zrobisz to niebawem. Problemem jest tarcza,klocek,zacisk . Musiał byś być na track day'u żeby poczuć różnice w przewodach oem/oplot

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 13:31
autor: chairles
j0hnDEER pisze:blokujące sie tłoczki bądź prowadnice , trzeba rozebrać zacisk i to jak najszybciej bo jeżeli już nie pokrzywiłeś tarcz to zrobisz to niebawem. Problemem jest tarcza,klocek,zacisk . Musiał byś być na track day'u żeby poczuć różnice w przewodach oem/oplot
zaciski czyszczone byly u mnie i ciagle to samo , wlasnie najbardziej odczuwalne jest to przy predkosciach w okolicach 140km/h. Zazdaczam jeszcze ze przy normalnej jezdzie auto zachowuje sie idealnie , nie ma zupelnie zadnych drgan

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 13:43
autor: max5ter
dokladnie drgania zaczynaja sie gdzies od powyzej 80tki ale przy 140 to juz grubo sie dzieje,
przy predksociach ponizej 80 bez zastrzezen =p

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 13:57
autor: chairles
chairles pisze:
j0hnDEER pisze:blokujące sie tłoczki bądź prowadnice , trzeba rozebrać zacisk i to jak najszybciej bo jeżeli już nie pokrzywiłeś tarcz to zrobisz to niebawem. Problemem jest tarcza,klocek,zacisk . Musiał byś być na track day'u żeby poczuć różnice w przewodach oem/oplot
zaciski czyszczone byly u mnie i ciagle to samo , wlasnie najbardziej odczuwalne jest to przy predkosciach w okolicach 140km/h. Zaznaczam jeszcze, ze przy normalnej jezdzie auto zachowuje sie idealnie , nie ma zupelnie zadnych drgan

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 14:02
autor: owczar
Ewidentnie bicie na tarczy. Możliwe, że źle doczyszczona piasta.

Odczuwacie drgania przy wyższych prędkościach bo przy niższych sam układ hamulcowy potrafi to amortyzować.

Ja bym po prostu zmierzył bicie obu tarczy i będzie odpowiedź.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 14:14
autor: chairles
nie ma zadnego bicia na tarczach na 150%!!!

DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

: 5 maja 2014, o 14:17
autor: Palio
U mnie po kupnie ISa okazało sie ze bije kierownica przy hamowaniu. Okazało sie ze tarcze sa nowe TRW. Postanowiłem je wymienic. Zakupiłem ponownie TRW - po 2000 km znowu bicie. Tym razem reklamacja, ktora została uznana. Z TRW dałem spokoj i zainwestowałem w ATE od tej pory bez problemów.