Maglownica i geometria brak autostabilizacji

TmK18
Lex user
Posty: 158
Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: TmK18 »

Zapytaj ich niech sprawdzą czy jest prosta czy nie.
To jak powinno być ? bo w zasadzie to jest prawie na zero czyli powinno być ok. a dwa że trzeba brać pod uwagę że jak koła zaczną napędzać samochód to zbieżność też ulega zmianie
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: baniaq »

Jeżeli chcesz szukać przyczyny, to może być jedna z poniższych:
- krzywy sworzeń dolny,
- krzywa zwrotnica,
- krzywy dowolny wahacz,
- krzywa kolumna resorująca,
- krzywe sanki,
- krzywe mocowania wahaczy do budy.

Pamiętaj, że używane graty zawsze mogą być po jakimś krawężniku, czy też dziurze...

Miałeś jakąś przygodę typu dziura albo krawężnik? (możesz pochwalić się na PW)
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: carsik »

TmK18 pisze:Zapytaj ich niech sprawdzą czy jest prosta czy nie.
To jak powinno być ? bo w zasadzie to jest prawie na zero czyli powinno być ok. a dwa że trzeba brać pod uwagę że jak koła zaczną napędzać samochód to zbieżność też ulega zmianie
Koła tylnej osi ustawia się zbieżnie w zdecydowanej większości modeli, zresztą nawet widać to danych wzorcowych na tej karcie dla IS-a. W tym samochodzie prawdopodobnie krzywa jest zwrotnica na tym górnym wygięciu. Można to wywnioskować z innych danych geometrii i nie żadne wahacze sanki itp itd, no chyba że pomiar został dokonany niewłaściwie
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: owczar »

Nie tylko tył jest rozbieżnie. Także przód.

Masz źle ustawioną zbieżność obu osi. Przy czym zbieżny przód ma bardzo duży wpływ na powrót kół do pozycji środkowej. Rozbieżny przód powoduje efekt jak napisałeś, czyli musisz cały czas prostować przednie koła. Spójrz na wartości zalecane. Środek tolerancji dla przodu to +6 min, a dla tyłu +12min i te wartości byłyby optymalne. A jeśli już to wolałbym bardziej zbieżne niż rozbieżne.
Tyłu praktycznie Ci nie ruszali. Oni Ci sprawdzili ustawienia, a nie ustawili :)

Nie sprawdziłem wcześniej jakie powinny być kąty w LS i ustawili mi tylko min zbieżnie i podczas wietrznej pogody auto też jest średnio stabilne. Muszę to poprawić.
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: baniaq »

@carsik: Miałem kiedyś taką sytuację, że punkty mocowania wahaczy, sanki, wahacze, zwrotnica - wszystko ok. Zbieżność ustawiona idealnie, tylko była różnica w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ok 50') i minimalna różnica w równoległości osi (ok 15'). Przeszukane wszystko, a winna okazała się właśnie krzywa kolumna resorująca - była minimalnie "skręcona".
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: carsik »

ok, ale przejrzyj najpierw wyniki z tej jego geometrii i później wyciągaj wnioski
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
TmK18
Lex user
Posty: 158
Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: TmK18 »

Pomiar został robiony 3 razy dlatego taki wykaz
Byłem przy zmianę ustawień, robiony był tylko tył przód nie został zmieniony

Ma może ktoś pewną dobrą prawą zwrotnicę z dobrym łożyskiem lub nawet razem z górnym wahaczem ?

Na końcu i tak zapewne pojadę do poznania do aso na ustawienie konkretne
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: owczar »

Ale przód byłby lepszy zbieżny. Nie ustawili też w zasadzie nierównoległości osi. Jak dla mnie 11 minut to jednak trochę dużo. Szczególnie gdy można to wyzerować mając możliwość regulacji obu osi.
TmK18
Lex user
Posty: 158
Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: TmK18 »

Przy okazji ich zapytam a dodam jeszcze że przy skręcaniu poszarpuje mi kierownicą w odwrotną stronę skręcania a wydaje mi się ze to nie jest normalne
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

Post autor: carsik »

owczar pisze:Ale przód byłby lepszy zbieżny. Nie ustawili też w zasadzie nierównoległości osi. Jak dla mnie 11 minut to jednak trochę dużo. Szczególnie gdy można to wyzerować mając możliwość regulacji obu osi.

Wszystkie Toyoty na zbieżność przodu reagują niechęcią do rozpoczęcia skrętu.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości