Strona 1 z 4

Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 13:26
autor: TmK18
Ostatnio robiłem zbieżność w IS200 i panowie ustawili ją idealnie wręcz, wszystkie 4 koła przy kołach na wprost
Natomiast przy tescie skrętu odczyty wyszły takie jak w załączniku, czyli źle (pochyleniu osi sworznia zwrotnicy ) dodam że luzów żadnych nie ma, jedynie zwrotnica z piastą jest od IS300
Od czego to może zależeć ?
http://zapodaj.net/c3b981ef2dba9.jpg.html

Druga sprawa jest taka że moja kierownica nie powraca sama do ustawienia na wprost, np po skręcaniu, co więcej na drodzę muszę ją jak by cały czas poprawiać żeby samochód jechał prosto a z tego co mi wiadoma sam powinien się ustabilizować
Czego to może być wina maglownicy ? Śruby w maglownicy ?

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 13:36
autor: klexus
Może ktoś za bardzo skręcił maglowice kasując luz.
Poluzuj śrubę od kasowania luzu i zobacz jak będzie się zachowywał wóz na drodze, wystarczy 1/3 obrotu, chyba ze magiel sie kończy

Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 14:02
autor: Jarek.K
Przerabiałem temat zbieżności kilkukrotnie.Tak jak mówi klexus moze być za mocno skręcony luz na maglownicy.Nastepna sprawa to samo ustawienie zbieżności ponieważ nie każdy to dobrze zrobi.Mi ustawiali 3 czy 4 razy i zawsze było coś nie tak.wkoncu poradziło sobie z tym ASO za 120zl :)

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 14:19
autor: TmK18
Jak znajdę chwilę to poluźnię tą śrubę i wtedy dam znać jak to wyglada
Aso to ostatnia deska ratunku która rozważam

A jakie rozwiązanie na 1 problem ?

Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 15:55
autor: Jarek.K
Ustawiałem w Toyota AMX w Łodzi zrobili bez problemy dali wydruki przed i po i niestety wcześniejszy mechanik mimo wielu prób sobie nie poradził i albo ściągało albo koła nie wracały albo dziwnie się prowadziło.Sprawdz jeszcze opony i daj znać.

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 16:13
autor: klexus
No niestety, dobry sprzęt do geometrii to tylko połowa sukcesu, 120 zł w ASO!! tyle to biorą u mnie na wsi na sprzęcie Huntera

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 18:26
autor: dommell
No to w Kielcach, dośc popularny, fajny, starszy gość bierze 60zł. Nie wiem jaki sprzęt. Ale wszystko ładnie tłumaczy, omawia co robi itd. Schludnie, miło, kulturka.
ASO Żerań Warszawa...500zł mi krzyknęli...podizękowałem.

Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 23:19
autor: Jarek.K
Mi tez wszystko ładnie omawiał,ale efekt był taki ze brał 140 za każde ustawienie a było ich 3 lub 4 i zawsze było źle.Wiec nie tylko sprzęt ale i wiedza jest potrzebna.

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 21 gru 2014, o 23:58
autor: TmK18
U mnie po ustawieniu jest dość stabilny, a wcześniej tył był nerwowy. Za ustawienie zapłaciłem 80zł nazwę sprzętu macie w linku
Opony zmieniłem na zimówki i efekt jest dokładnie ten sam, a opony w bdb stanie, czyli kierownica nie wraca na środek

Bo felgi z dość dużym ET chyba nie mają znaczenia aż tak dużego ? ET 42 od oryginały są sporo zauważalnie wysunięte

Re: Maglownica i geometria brak autostabilizacji

: 22 gru 2014, o 18:28
autor: carsik
masz prawdopodobnie krzywą zwrotnicę prawą to raz. Dwa- masz tył ustawiony rozbieżnie, straszna lipa.