Strona 1 z 2

[GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 00:07
autor: lu04kas
Witam

Jak w temacie.....przy hamowaniu mam wibrującą kierownice, tz szarpie delikatnie prawo/lewo :shout: . Klocki i tarcze założone nowe jakieś 2k kilometrów temu....Kolega posiadający takiego Lexa mówi, że być może dolny wahaczyk może być wybity....Wiem, wiem że to wróżenie z fusów no ale warto zapytać czy macie jakąś koncepcję??

Pozdrawiam
Łukasz

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 08:37
autor: SimonFreeman
To mogą być różne rzeczy z okolic zawieszenia lub układu kierowniczego. Najlepiej wrzuć auto na podnośnik i sprawdź luzy na kołach. Ja jakiś czas temu miałem coś podobnego i luz był widoczny gołym okiem przy takim sprawdzeniu. U mnie się skończyło o ile pamiętam na wymianie końcówki drążka lewego. Czasem wystarczy dziura w jezdni lub krawężnik i już może być minimalne bicie na kole kierownicy.

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 10:18
autor: owczar
Przy wymianie tarcz był robiony pomiar bicia piast? Piasta wyczyszczona porządnie?

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 12:54
autor: lu04kas
Pomiar bicia piast? Tu w Anglii takich tematów oni nie znają....Aaaaaale dziś rano jadąc do mechanika na rozrząd zauważyłem,że nie ma bicia i teraz wniosek z tego że bicie pojawia się na ciepłych tarczach więc zgaduję że tarcze kiepskiej jakości są założone.W piątek mam dłuższą trasę i zobaczę jak się układ będzie wtedy sprawował. Auto wczoraj na podnośniku było i oprócz dziur w wydechu (na zgięciach) zaraz za katalizatorami i gumami stabilizatora z tyłu to wszystko sztywne.....Będę obserwował i informował na bierząco.

Pozdrawiam
Łukasz

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 12:56
autor: Picakus
owczar pisze:Przy wymianie tarcz był robiony pomiar bicia piast? Piasta wyczyszczona porządnie?
Tak jak pisze owczar taki pomiar powinien być robiony za każdym razem, od siebie dodam pytanie, czy stosowany był smar miedziowy :?: Jeżeli był to masz odpowiedź czemu biją, bez względu na pozostałe okoliczności.
lu04kas pisze:Pomiar bicia piast? Tu w Anglii takich tematów oni nie znają....Aaaaaale dziś rano jadąc do mechanika na rozrząd zauważyłem,że nie ma bicia i teraz wniosek z tego że bicie pojawia się na ciepłych tarczach więc zgaduję że tarcze kiepskiej jakości są założone.W piątek mam dłuższą trasę i zobaczę jak się układ będzie wtedy sprawował. Auto wczoraj na podnośniku było i oprócz dziur w wydechu (na zgięciach) zaraz za katalizatorami i gumami stabilizatora z tyłu to wszystko sztywne.....Będę obserwował i informował na bierząco.

Pozdrawiam
Łukasz
To norma w tym aucie(jak zresztą w większości japończyków z lat 90), bez porządnych tarcz nacinanych się nie obejdzie, a i na klockach nie ma co oszczędzać.

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 13:25
autor: lu04kas
Picakus problem w tym,że już kupiłem auto z nowymi tarczami i oponami. Na tą chwilę auto w piątek jedzie do gaziarza, potem urlop więc najwcześniej jak będę mógł się tym zająć to koniec miesiąca. Wtedy dokładnie sprawdzę wahacze z przodu i sciągne tarcze i zobaczymy co się okaże.....No i wydech z kwasiaka koło maja bo chcę już autko odszykować na tip top....

Pozdrawiam
Łukasz

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 13:34
autor: foka1
tarcze sie przegrzaly i tyle :pijak:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 13:57
autor: maniek_ls400
Picakus pisze: od siebie dodam pytanie, czy stosowany był smar miedziowy :?: Jeżeli był to masz odpowiedź czemu biją, bez względu na pozostałe okoliczności.
Czy według Ciebie smar miedziowy zaszkodzi i dlaczego ma powodować bicie ?

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 14:08
autor: lu04kas
foka1 pisze:tarcze sie przegrzaly i tyle :pijak:

Mogę sobie tylko wyobrażać jakie gófffno założyli fachury....

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

: 11 mar 2015, o 15:15
autor: adamsky73
maniek_ls400 pisze:Czy według Ciebie smar miedziowy zaszkodzi i dlaczego ma powodować bicie ?
Bo smar, jak to smar, nigdy nie będzie miał równej powierzchni tylko ułoży się w zależności od tego jak dokręcisz tarcze. Zawsze będzie jakaś minimalna nierówność.