Strona 1 z 1

Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 10 lip 2015, o 21:15
autor: Mateusz L
Witam. Jako nowy użytkownik, który dopiero poznaje GS'a jestem z lekka zaniepokojony jedną rzeczą. Postanowiłem z ciekawości zerknąć, jak działa tryb manualny. Po przełączeniu D=>M, auto wyświetla na zegarach 5 bieg. Ok. Zjeżdżam w dół...do 2. Ale 1. brak- czy tak ma być? Zdaję sobie sprawę, że automatyczna skrzynia ma przekładnię hydrokinetyczną i nie potrzebuje tylu przełożeń, co przy dość mocnym silniku nie musi dziwić. Zastanawiam się tylko, czy faktycznie tak ma być, że ręcznie, biegi zmienia się od 2 do 5? W trybie automatycznym rozumiem, że jest od 1? PS. Pytanie jeszcze spoza tematu skrzyni. Czy w GS'ie da się gdzieś sprawdzić takie parametry jak chwilowe, czy średnie spalanie?

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 10 lip 2015, o 22:20
autor: krzywydg
Tak ma być... A zmiana manualną polega na przełączeniu lewarka od 1 do D a nie wyciskaniu przycisków... Przyciski działają od 2 biegu. Spalanie chwilowe powinno byc pod obd..

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 13 lip 2015, o 09:56
autor: lukasz-h
Od siebie też dorzucę, że wybierając bieg wybierasz maksymalny bieg do którego będzie przełączać skrzynia. Mówiąc w skrócie nie możesz wymusić jazdy 10km/h na 5 biegu.

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 20 lip 2015, o 13:01
autor: Mateusz L
Dzięki za informacje. Co do ograniczenia górnego biegu to mam tego świadomość- to nie pierwszy mój "automat".
Co do ograniczania przełożeń podczas jazdy, to jakoś nie bardzo to sobie wyobrażam. Tzn rozumiem, że jadąc pod górkę można zablokować trójkę np. jadąc za czymś wolniejszym, żeby skrzynia nie "męczyła" siebie i silnika wysokim biegiem, ale żeby używać tego cały czas, to byłby jakiś koszmar i od tego, jak sądzę, jeśli chcę sam decydować o zmianie- używam przycisków w trybie manualnym "M".

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 20 lip 2015, o 14:42
autor: Pawełn
Mateusz L pisze:... i od tego, jak sądzę, jeśli chcę sam decydować o zmianie- używam przycisków w trybie manualnym "M".
Masz przyciski - używasz przycisków, kto nie ma, musi wachlować dźwignią zmiany biegów. Tobie przydaje się ona do zablokowania skrzyni na jedynce "L" np. celem efektywnego zesmolenia lacza.

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 20 paź 2018, o 18:14
autor: Karoles
odgrzeje kotleta czy ktos moze np robil opcje manualnej zmiany bieow z gs430 ? cojest potrzebne ?? zegary opcjonalnie tasma srs i kierownica z przyciskami ??

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 29 lis 2018, o 23:57
autor: lu5297v
A czy w przypadku zwykłego "D" auto też zawsze rusza z biegu 2???
Czy w zależności od warunków wrzuca również "1"?

I dlaczego jadąc przykładowo 30 km/h gdu wrzucę "M" na wyświetlaczu zawsze pojawia się "5"? Przecież przy tej prędkości raczej nie ma tak wySokiego biegu?

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 30 lis 2018, o 10:37
autor: Pawcio1979
Zawsze można jechać na niemiecką autostradę, wybrać z lewarka "d" wciskasz gaz do oporu i liczysz biegi. Ostatni bieg wbija chyba przy195km/h.
A tak na poważnie to wiele czynników ma wpływ na to jaki bieg wbije automat. Czy ruszasz po płaskim czy pod górkę, od obciążenia silnika itp.
Ps. Kiedyś widziałem jakiś mod auta pod obd który na dodatkowym ekranie pokazywał wybrany bieg.

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 30 lis 2018, o 12:18
autor: lu5297v
Przy takiej próbie ruszy z dwójki...

Dla przykładu jak miałem e60 3.0d to przy takim starcie (pedał w podłogę) ruszyła zawsze z jedynki, ale dosłownie po chwili 2 sek wbijała dwójkę, nawet silnik na pierwszym biegu się nie rozkręcał, tylko takie "odepchnięcie" i dwójka.

Więc w GS300 chyba już pominęli to "odepchnięcie" bo to strata czasu przy zmianie biegu i od razu z 2 idzie ogień.

Coś mi się wydaje że w trybie "D" NIGDY skrzynia sama nie wbije jedynki, czy mam rację?

A jedynke, czyli "L" przerzuca się samemu, wiadomo gdy jest taka potrzeba.

Re: Manualna zmiana biegów w GS 300II.

: 30 lis 2018, o 20:10
autor: Pawcio1979
Pozwolę sobie zacytować instrukcję do GS300 strona 156.

....Przy normalnej jeździe, samochód rusza z pierwszego biegu i w sposób automatyczny będzie wybierał coraz wyższy bieg, aż do najbardziej odpowiedniego. Na podjazdach, zjazdach lub krętych drogach automatycznie dobierany będzie odpowiedni do warunków jazdy bieg, by zapewnić wystarczającą siłę napędową oraz hamowanie silnikiem.......