Lexus GS skrzynia A650E błąd P0770 - naprawa
: 21 lip 2016, o 23:10
Krótki opis, może komuś się przyda.
POJAZD
2002 GS300, 300 tys przebiegu (usterka pojawiła się przy 280 tys)
USTERKA
Skrzynia długo się zastanawia i mieli/przeciąga przy zmianie z 2 na 3 (trzeba ująć gazu i poczekać aż zmieni na 3), przy ręcznej zmianie przyciskami z 3 na 2 robi to z kilkusekundowym opóźnieniem i dużym szarpnięciem. Sterownik pokazuje błąd P0770 Shift Solenoid ”E” Malfunction (Shift Solenoid Valve SLU)
WSTĘPNA DIAGNOZA W SERWISIE
serwis 1 - zrobić konwerter bo przy takim przebiegu to pewnie do roboty (1500zł) a jak nie pomoże to wymienić wszystkie elektrozawory
serwis 2 - w tych autach skrzynie psuja się sporadycznie, sporadycznie mieli GS albo LS, wymiana elektrozaworu na oryginał (brak zamiennika) rozwiązywała problem, polecili wymienić el. a jak to nie pomoże to zaproponowali kompletna odbudowę skrzyni
SPRAWDZENIE
Zdjęcie miski, wymontowanie podejrzanego zaworu, test zgodnie z instrukcją. W moim przypadku opór wynosił 3,5 Ohm (ma być 5-5,6 Ohm), po podłączeniu "na krótko" do 12V niby działał, ale trochę niemrawo i pewnie pod obciążeniem/ciśnieniem nie dawał rady.
NAPRAWA
Brak używanego, brak skrzyni o takim samym nr, zakup części w ASO (około 800zł), przy okazji zmieniłem filtr z uszczelką (75zł) i 5l oleju Toyota ATF T-IV (około 170zł)
UWAGA: Po wymianie przełożenia zaczęły działać ale skrzynia trochę szarpała, należy wykonać rest pamięci sterownika skrzyni (czyli odłączyć aku na 15min), po tym zabiegu trzeba od początku "nauczyć" skrzynię czyli pojeździć chwilę na każdym biegu w całym zakresie obrotów. Po kilku minutach wszystkie problemy zniknęły a skrzynia przerzuca biegi bardzo kulturalnie jak przystało na L
Tak wyglądał ten uszkodzony, na nowym nie ma chyba żadnych oznaczeń
POJAZD
2002 GS300, 300 tys przebiegu (usterka pojawiła się przy 280 tys)
USTERKA
Skrzynia długo się zastanawia i mieli/przeciąga przy zmianie z 2 na 3 (trzeba ująć gazu i poczekać aż zmieni na 3), przy ręcznej zmianie przyciskami z 3 na 2 robi to z kilkusekundowym opóźnieniem i dużym szarpnięciem. Sterownik pokazuje błąd P0770 Shift Solenoid ”E” Malfunction (Shift Solenoid Valve SLU)
WSTĘPNA DIAGNOZA W SERWISIE
serwis 1 - zrobić konwerter bo przy takim przebiegu to pewnie do roboty (1500zł) a jak nie pomoże to wymienić wszystkie elektrozawory
serwis 2 - w tych autach skrzynie psuja się sporadycznie, sporadycznie mieli GS albo LS, wymiana elektrozaworu na oryginał (brak zamiennika) rozwiązywała problem, polecili wymienić el. a jak to nie pomoże to zaproponowali kompletna odbudowę skrzyni
SPRAWDZENIE
Zdjęcie miski, wymontowanie podejrzanego zaworu, test zgodnie z instrukcją. W moim przypadku opór wynosił 3,5 Ohm (ma być 5-5,6 Ohm), po podłączeniu "na krótko" do 12V niby działał, ale trochę niemrawo i pewnie pod obciążeniem/ciśnieniem nie dawał rady.
NAPRAWA
Brak używanego, brak skrzyni o takim samym nr, zakup części w ASO (około 800zł), przy okazji zmieniłem filtr z uszczelką (75zł) i 5l oleju Toyota ATF T-IV (około 170zł)
UWAGA: Po wymianie przełożenia zaczęły działać ale skrzynia trochę szarpała, należy wykonać rest pamięci sterownika skrzyni (czyli odłączyć aku na 15min), po tym zabiegu trzeba od początku "nauczyć" skrzynię czyli pojeździć chwilę na każdym biegu w całym zakresie obrotów. Po kilku minutach wszystkie problemy zniknęły a skrzynia przerzuca biegi bardzo kulturalnie jak przystało na L
Tak wyglądał ten uszkodzony, na nowym nie ma chyba żadnych oznaczeń