Dziwna sprawa z GS300- POMOCY
: 24 paź 2018, o 18:14
Witam
Dzisiaj od 10 lat mam pierwszy problem z moim Lexusem. Auto stało nie ruszane ponad 2 tygodnie. Przyszłem dzisiaj do samochodu i okazało się że akumulator jest całkowicie rozładowany. Podłączyłem prostownik pod auto i z rozrusznika zaczęło charakterystycznie cykać tak jakby ktoś kręcił rozrusznikiem na słabym akumulatorze. Odłączyłem ten akumulator, wziąłem naładowany akumulator z innego samochodu, podłączam i szok, samochód sam kręci rozrusznikiem. To co potrafiłem sprawdziłem sam i sprawa wygląda tak. Auto jeśli ma zasilanie z akumulatora kręci samo rozrusznikiem, jeśli włączę zapłon silnik normalnie odpala i chodzi ale rozrusznik się nie wyłącza (po prostu po podłączeniu auta do aku na kablu do cewki rozrusznika pojawia się napięcie). Zauważyłem jeszcze jedną rzecz która ma z tym związek, mianowicie jeśli włączę zapłon kluczykiem licznik auta nie świeci i stale jest to napięcie na cewkę - dzieje się tak w pozycji skrzyni biegów na P i N. UWAGA jeśli zmienię pozycję skrzyni na R lub D 3 2 1 to zegary się zaświecają a napięcie na cewkę znika. Uszkodzenia mechaniczne oraz kostkę stacyjki wykluczyłem. Wydaje mi się że to coś nie tak z jakimś sterownikiem ale mam nadzieję że są tutaj mądrzejsi na tym forum a nie chce dać niepotrzebnie rozpruwać pół auta. Dodam że od 10 lat nic się nie działo.Proszę o Pomoc
Dzisiaj od 10 lat mam pierwszy problem z moim Lexusem. Auto stało nie ruszane ponad 2 tygodnie. Przyszłem dzisiaj do samochodu i okazało się że akumulator jest całkowicie rozładowany. Podłączyłem prostownik pod auto i z rozrusznika zaczęło charakterystycznie cykać tak jakby ktoś kręcił rozrusznikiem na słabym akumulatorze. Odłączyłem ten akumulator, wziąłem naładowany akumulator z innego samochodu, podłączam i szok, samochód sam kręci rozrusznikiem. To co potrafiłem sprawdziłem sam i sprawa wygląda tak. Auto jeśli ma zasilanie z akumulatora kręci samo rozrusznikiem, jeśli włączę zapłon silnik normalnie odpala i chodzi ale rozrusznik się nie wyłącza (po prostu po podłączeniu auta do aku na kablu do cewki rozrusznika pojawia się napięcie). Zauważyłem jeszcze jedną rzecz która ma z tym związek, mianowicie jeśli włączę zapłon kluczykiem licznik auta nie świeci i stale jest to napięcie na cewkę - dzieje się tak w pozycji skrzyni biegów na P i N. UWAGA jeśli zmienię pozycję skrzyni na R lub D 3 2 1 to zegary się zaświecają a napięcie na cewkę znika. Uszkodzenia mechaniczne oraz kostkę stacyjki wykluczyłem. Wydaje mi się że to coś nie tak z jakimś sterownikiem ale mam nadzieję że są tutaj mądrzejsi na tym forum a nie chce dać niepotrzebnie rozpruwać pół auta. Dodam że od 10 lat nic się nie działo.Proszę o Pomoc