Kierownica nie odbija do pozycji prostej (tęgo chodzi)
: 25 maja 2020, o 20:19
Cześć,
Posiadam Lexusa GS 430 mk2 r.2002.
Pół roku po zakupie zaczęły się pojawiać luzy w zawieszeniu więc samochód pojechał do mechanika i całe przednie zawieszenie wymienione i większość tylnego.
Po zakończeniu tych prac, kierownica zaczęła chodzić tęgo oraz nie wraca do pozycji zero, czyli wychodząc z zakrętu nie wraca i trzeba ją odkręcać, żeby do rowu nie wjechać....
Żeby namierzyć problem:
- wysłałem maglownice do specjalisty - okazało się, że nie wymaga regeneracji - została tylko wyregulowana i przesmarowana - mechanik przy montażu powymieniał gumowe mocowania na nowe
- mechanik weryfikował elementy zawieszenia czy gdzieś coś ciężko nie chodzi, nic specjalnego nie znalazł..
- ze 3 razy była robiona geometria ( w 2 różnych punktach)
Z forum USA wyczytałem, że najczęściej przyczyna to albo zużyta/luźna maglownica lub sworznie dolne zatarte, ewentualnie źle wykonana geometria.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być ?
Posiadam Lexusa GS 430 mk2 r.2002.
Pół roku po zakupie zaczęły się pojawiać luzy w zawieszeniu więc samochód pojechał do mechanika i całe przednie zawieszenie wymienione i większość tylnego.
Po zakończeniu tych prac, kierownica zaczęła chodzić tęgo oraz nie wraca do pozycji zero, czyli wychodząc z zakrętu nie wraca i trzeba ją odkręcać, żeby do rowu nie wjechać....
Żeby namierzyć problem:
- wysłałem maglownice do specjalisty - okazało się, że nie wymaga regeneracji - została tylko wyregulowana i przesmarowana - mechanik przy montażu powymieniał gumowe mocowania na nowe
- mechanik weryfikował elementy zawieszenia czy gdzieś coś ciężko nie chodzi, nic specjalnego nie znalazł..
- ze 3 razy była robiona geometria ( w 2 różnych punktach)
Z forum USA wyczytałem, że najczęściej przyczyna to albo zużyta/luźna maglownica lub sworznie dolne zatarte, ewentualnie źle wykonana geometria.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być ?