Strona 1 z 4

GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 00:05
przez legato97
Ile gum w zawieszeniu gs mk2 da sie wymienic na poli? Jakie to koszta, I czy sa chetni do wykonania?

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 00:33
przez Yarecki
legato97 napisał(a):Ile gum w zawieszeniu gs mk2 da sie wymienic na poli? Jakie to koszta, I czy sa chetni do wykonania?


pewnie sporo ale jak dasz poli w górne wahacze tam gdzie są wahliwe tuleje + pełną tuleje w dolny wahacz to będzie masakrycznie sztywno i na dziurach oszalejesz.

PostNapisane: 23 lis 2013, o 00:45
przez legato97
Az tak zle? Ktos probowal? Bo chce usztywnic auto, nie tylko gwintem...

Re:

PostNapisane: 23 lis 2013, o 00:51
przez Yarecki
legato97 napisał(a):Az tak zle? Ktos probowal? Bo chce usztywnic auto, nie tylko gwintem...


No nierówności poprzeczne są wtedy masakryczne, w IS jest inaczej bo nie ma pływających w standardzie w tym wahaczu.
Przerabiałem to i taka jest moja opinia, jeszcze poli będzie sztywniejsze.
Chyba, że lubisz taczką śmigać to już co innego :blush:

PostNapisane: 23 lis 2013, o 02:14
przez legato97
Czyli to jest nie do jazdy, czy dla Ciebie za twarde? Lubie taczke, ale nie odbijajaca sie po dziurach.

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 10:05
przez carsik
Yarecki napisał(a):
legato97 napisał(a):Ile gum w zawieszeniu gs mk2 da sie wymienic na poli? Jakie to koszta, I czy sa chetni do wykonania?


pewnie sporo ale jak dasz poli w górne wahacze tam gdzie są wahliwe tuleje + pełną tuleje w dolny wahacz to będzie masakrycznie sztywno i na dziurach oszalejesz.


Dlaczego niby?

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 20:27
przez Yarecki
carsik napisał(a):
Yarecki napisał(a):
legato97 napisał(a):Ile gum w zawieszeniu gs mk2 da sie wymienic na poli? Jakie to koszta, I czy sa chetni do wykonania?


pewnie sporo ale jak dasz poli w górne wahacze tam gdzie są wahliwe tuleje + pełną tuleje w dolny wahacz to będzie masakrycznie sztywno i na dziurach oszalejesz.


Dlaczego niby?


ja tam "niby" nie widzę ;) .
Co do takiej konfiguracji zawiasu to ogólnie da się tym jeździć oczywiście, mówię o opcji ze standardowym amorem i sprężyną.
Auto sztywniejsze i to nie jest tragedia - miałem cały przód zrobiony w takim "konfigu" na sztywno na gumach nie poli.
Ale jak wjedziesz gdzieś na płyty mon albo poprzeczne nierówności to masakrycznie podskakuje, słabo wybiera zatem jak dasz zestaw w poli który będzie sztywniejszy + gwint to będzie naprawdę sztywno - takie moje Point of view.
Co kto lubi, ja nie szukam sportowych wrażeń w gs bo to auto ma robić za wygodny dupowóz
Jeśli mam taczką śmigać to wolę jakieś mniejsze auto kupić lżejsze i z Turbo i będzie większa frajda niż w lexie.
Ujeżdżam beetla czasem 1.8T nie dłubany i powiem szczerze, że swą lekkością i mocą daje mega frajdę z jazdy - jakby to dłubnął na większą moc to super zabawka ale niestety FWD :down:
garbus jest sztywny ale wybiera nierówności czego Lex na tym zawiasie nie robił i takie są moje spostrzeżenia.

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 22:11
przez carsik
to rozumiem, że uniball lepiej wybiera?

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 23 lis 2013, o 22:52
przez Yarecki
carsik napisał(a):to rozumiem, że uniball lepiej wybiera?

Tłumi mocno, bo wahacz na nim pracuje w wielu płaszczyznach i auto zostało tak zaprojektowane.
W IS pewnie będzie mniejsza różnica gdyż jak wspominałem nie stałe gumy w tym wahaczu.
Kolejną sprawą jest tłumik drgań, jeśli się go pozbędziemy kładąc pakując pełną sztywną tuleję to to jest zapewne kolejny efekt podskakiwania auta na garbach itd.
Takie moje spostrzeżenia.

Re: GS MK2-Regeneracja zawieszenia

PostNapisane: 24 lis 2013, o 12:58
przez carsik
no i dlatego unibala stosuje się w sporcie. Czasem warto się zastanowić nad tym co się pisze. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby po zmianie unibala na poli było gorzej coś tłumione a trochę tych aut przerzuciłem. Jeśli koło Ci skacze to czas na amortyzatory, cała tajemnica. A użycie do porównania w tej kwestii VW to już grube nieporozumienie. W sumie jak wolisz auto podpierające się w łuku lusterkami bocznymi to po co jeździsz autem japońskim z krótkim skokiem zawieszenia? Jedno jest pewne zawias na pewno w żadnym japończyku nie wali tak jak w VW po przejechaniu np garbu zwalniającego (no chyba, że coś jest w tym zawiasie wykończone).

A napisanie poliuretan to jest mniej więcej tak jak na zapytanie czym jeździsz odpowiedziałbyś samochodem. No niby to prawda ale jest ich tyle marek i modeli o dość sporych różnicach.