Strona 1 z 1

GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 11 lip 2017, o 15:09
autor: Phil
Witam, czy przelaczanie zawieszenia w tryb sport wplywa rowniez na prace skrzyni biegow? Wydaje sie ze auto reaguje na gaz bardziej ochoczo w tym trybie, nie wiem cyz to zludzenie wynikajace z lepszego przenoszenia pracy zawieszenia na kierownice czy rzeczywiscie tryb ten zmienia rowniez charakterystyke pracy skrzyni / napędu? Dzięki za odpowiedzi.

Re: GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 12 lip 2017, o 11:10
autor: DawGad
Phil pisze:Witam, czy przelaczanie zawieszenia w tryb sport wplywa rowniez na prace skrzyni biegow? Wydaje sie ze auto reaguje na gaz bardziej ochoczo w tym trybie, nie wiem cyz to zludzenie wynikajace z lepszego przenoszenia pracy zawieszenia na kierownice czy rzeczywiscie tryb ten zmienia rowniez charakterystyke pracy skrzyni / napędu? Dzięki za odpowiedzi.
Nie wiem czy sport ale PWR na pewno zmienia prace skrzyni w gs430 mk3, w 450h jest chyba cvt wiec nie ma mowy o biegach

Re: GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 12 lip 2017, o 11:28
autor: Phil
DawGad pisze:
Phil pisze:Witam, czy przelaczanie zawieszenia w tryb sport wplywa rowniez na prace skrzyni biegow? Wydaje sie ze auto reaguje na gaz bardziej ochoczo w tym trybie, nie wiem cyz to zludzenie wynikajace z lepszego przenoszenia pracy zawieszenia na kierownice czy rzeczywiscie tryb ten zmienia rowniez charakterystyke pracy skrzyni / napędu? Dzięki za odpowiedzi.
Nie wiem czy sport ale PWR na pewno zmienia prace skrzyni w gs430 mk3, w 450h jest chyba cvt wiec nie ma mowy o biegach
Zgadza sie, jest e-CVT i biegow nie ma ale zakładam że sterowanie mimo to moze miec różne tryby.

Re: GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 12 lip 2017, o 14:54
autor: thepowerofbeams
w GS450h :
- tryb PWR zmienia charakterystyke skrzyni ( szybsza reakcja na pedal gazu).
-tryb Sport zawieszenia zmienia charakterystyke tylko zawieszenia i ukł. kierowniczego ( w amortyzatorach "skreca sie sztyca" co powoduje wolniejsze odbicie tłoczyska, a układ kierowniczy staje sie bardziej precyzyjny i twardy).

Re: GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 10 sie 2017, o 21:44
autor: overrange
Phil, również mam takie złudzenie jak Ty.

Re: GS 450h MK3 - zawieszenie w trybie sport

: 11 sie 2017, o 07:08
autor: zak640
Wybór trybu Sport automatycznie zwiększa różnice pomiędzy współczynnikiem tłumienia wewnętrznych i zewnętrznych (w stosunku do zakrętu) elementów zawieszenia, co powoduje zmniejszenie kąta przechyłu nadwozia. Uruchomiony zostaje układ VGRS automatycznie redukuje przełożenie przekładni kierowniczej o 10%, zaś układ EPS natychmiast zwiększa moment obrotowy o 4%. Te zmiany wpływają korzystnie na zmniejszenie przechyłów poprzecznych nadwozia i zwiększają stateczność i kierowalność pojazdu.