Jazda z e-CVT w góach

Jazda z e-CVT w góach

Postprzez Phil » 28 sie 2017, o 14:54

Witam, wybieram się niedługo na wakacje moim GS450h i będę sporo jezdził po Alpach. Jak wiadomo jazda w wysokich górach wymaga nieco innej techniki i oszczędzania hamulców przy zjazdach. W tradycyjnych automatach, któymi do tej pory sporo się najeździlem po prostu manualnie redukowałem bieg i to załatwiało sprawę ochrony hamulców przed przegrzaniem. eCVT to trochę inna bajka. Niby jest opcja manualnej zmiany "wirtualnych biegów" ale nie wiem czy rzeczywiście jest sens z tego korzystać do hamowania silnikiem, jakoś mnie to nie przekonuje. Chętnie dowiem się czy ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa i jakie macie spostrzeżenia? Pozdrawiam / Phil.
Avatar użytkownika
Phil
Lex user
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 22:29
Lokalizacja: Warsaw
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez carsik » 28 sie 2017, o 15:20

a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1001
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez Phil » 28 sie 2017, o 15:31

carsik napisał(a):a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?


Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.
Avatar użytkownika
Phil
Lex user
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 22:29
Lokalizacja: Warsaw
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez carsik » 28 sie 2017, o 15:38

Phil napisał(a):
carsik napisał(a):a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?


Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.


ja nie napisałem, że masz hamować hamulcami tylko pedałem hamulca. W końcu kupiłeś hybrydę to powinieneś wiedzieć jak odzyskuje energię.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1001
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez Phil » 28 sie 2017, o 15:46

Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
Avatar użytkownika
Phil
Lex user
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 22:29
Lokalizacja: Warsaw
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez carsik » 28 sie 2017, o 15:50

Phil napisał(a):Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.


ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1001
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez Kafecz » 28 sie 2017, o 17:06

Poza tym hamowanie tempomatem. Aczkolwiek az po takich gorach nie jezdzilem zeby przetestowac.
Kafecz
Lex user
 
Posty: 261
Dołączył(a): 3 kwi 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: UK/Mazury

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez wojtekS » 28 sie 2017, o 17:29

Jak wracam z pracy to mam taką spora górkę i 50km/h - troche pokazujesz mu pedałem hamulca ile chcesz jechać i on się jakoś tego uczy, nawet jak hamulec puścisz to mniej więcej utrzymuje prędkość. Po prostu bardziej sobie ładuje baterie.
wojtekS
Lex Driver
 
Posty: 441
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:26
Model Lexusa: GS450h 2010
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez _chris_ » 28 sie 2017, o 19:21

Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem :)
Załączniki
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-15-25.png
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-15-25.png (46.93 KiB) Przeglądane 487 razy
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-26-58.png
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-26-58.png (74.28 KiB) Przeglądane 487 razy
_chris_
Lex user
 
Posty: 43
Dołączył(a): 11 wrz 2015, o 20:08
Model Lexusa: nie posiadam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL_

Re: Jazda z e-CVT w góach

Postprzez Phil » 29 sie 2017, o 13:47

carsik napisał(a):
Phil napisał(a):Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.


ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.


Kolego, jakbym byl 100% pewien to bym tutaj nie pytał, wyluzuj deko. Dzięki za komentarz, sprawdzę to i dam znać po powrocie.
Avatar użytkownika
Phil
Lex user
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 22:29
Lokalizacja: Warsaw
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do GS mk3 2005-2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość