Strona 1 z 2

Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 14:54
autor: Phil
Witam, wybieram się niedługo na wakacje moim GS450h i będę sporo jezdził po Alpach. Jak wiadomo jazda w wysokich górach wymaga nieco innej techniki i oszczędzania hamulców przy zjazdach. W tradycyjnych automatach, któymi do tej pory sporo się najeździlem po prostu manualnie redukowałem bieg i to załatwiało sprawę ochrony hamulców przed przegrzaniem. eCVT to trochę inna bajka. Niby jest opcja manualnej zmiany "wirtualnych biegów" ale nie wiem czy rzeczywiście jest sens z tego korzystać do hamowania silnikiem, jakoś mnie to nie przekonuje. Chętnie dowiem się czy ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa i jakie macie spostrzeżenia? Pozdrawiam / Phil.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 15:20
autor: carsik
a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 15:31
autor: Phil
carsik pisze:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 15:38
autor: carsik
Phil pisze:
carsik pisze:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.
ja nie napisałem, że masz hamować hamulcami tylko pedałem hamulca. W końcu kupiłeś hybrydę to powinieneś wiedzieć jak odzyskuje energię.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 15:46
autor: Phil
Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 15:50
autor: carsik
Phil pisze:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 17:06
autor: Kafecz
Poza tym hamowanie tempomatem. Aczkolwiek az po takich gorach nie jezdzilem zeby przetestowac.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 28 sie 2017, o 19:21
autor: _chris_
Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem :)

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 29 sie 2017, o 13:47
autor: Phil
carsik pisze:
Phil pisze:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.
Kolego, jakbym byl 100% pewien to bym tutaj nie pytał, wyluzuj deko. Dzięki za komentarz, sprawdzę to i dam znać po powrocie.

Re: Jazda z e-CVT w góach

: 29 sie 2017, o 13:48
autor: Phil
_chris_ pisze:Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem :)
Dzięki Chris, będę korzystał z S - zobaczymy czy działa to jak trzeba.