Strona 3 z 3

Re: Buczenie/Drgania po zmianie biegu

: 14 mar 2020, o 17:17
autor: DawGad
Dobrze Panowie. Myślę że wątek dosyć ciekawy. Zaryzykowałem i zakupiłem jedyny do tej pory wystawiony oficjalnie ECU silnika do GS430 MK3. Komp który był zamontowany w moim samochodzie miał numery seryjne 89666-30290 a ten który zakupiłem 89661-30E10. Zaryzykowałem ponieważ natrafiłem na Rosyjskim forum na podobny wątek i tam właściciel również zabudował ECU o innym numerze seryjnym i po kilku poprawkach zagrało. W moim przypadku ECU po wymianie i przyuczeniu na "spinacz" działa. Wnioski po pierwszych 100km:
-nadal wyskakuje błąd aktywnego tempomatu U1101, którego nie posiadam
-skrzynia przerzuca biegi bardziej aksamitnie, miekko, lepiej niż przy poprzednim ECU, zwłaszcza przy zapinaniu 6 biegu
-dziwna sprawa ponieważ jak zmienię na sekwencję to na wyświetlaczy biegów pojawia się 4, a poprzednio było 5 (sekwencja zmienia na 4 bieg, można przerzucać dowolnie +/-)
-jak na tą chwilę nie zauważyłem drgań, ale te pojawiały się u mnie bardzo rzadko...

Oto link do forum .ru
https://www.drive2.ru/l/489997357992116316/

Re: Buczenie/Drgania po zmianie biegu

: 9 cze 2020, o 17:32
autor: Syr1us
Panowie jak tam sytuacja z tymi drganiami? Ostatnio zauważyłem u siebie podobne objawy, co prawda występują sporadycznie (mechanik nie miał okazji ich poczuć). Występują przy spokojnej jeździe przy niskich obrotach. Przy przyśpieszeniu ustają. Przy dynamicznej jeździe nie pojawia się w ogóle. Według mnie dochodzą z tyłu, nie przenoszą się na kierownicę. Dodatkowo pojawiają się szarpnięcia przy zmianie biegu przód/tył i czasami przy zabijaniu biegu przy zatrzymaniu.
Mechanik obstawiał poduszkę na wale, ale jest wszystko ok, zaproponował wyważanie wału. Co myślicie?
PS. Nie wymieniałem jeszcze oleju w skrzyni i każdy mi odradza bo "jak się nie sypie to nie wymieniać", co radzicie?

Re: Buczenie/Drgania po zmianie biegu

: 9 wrz 2020, o 15:04
autor: Karol5555
Trochę czasu minęło, ale u mnie skończyło się na wymianie skrzyni biegów wraz z konwerterem. Wskoczyła skrzynia od anglika i od stycznia po wymianie problemu nie ma. Mechanik powiedział, że przyczyną tych drgań jest kończące się sprzęgło hydrokinetyczne i że w przypadku lexa nie ma co regenerować bo sprzęgło jest spasowane z daną jedną skrzynią i koniec. Biegi może nie wchodzą tak aksamitnie jak w starej, no ale cóż, coś kosztem czegoś. Szukanie luzów na wale, w moście, czy uszkodzonych poduszek niestety nie jest winowajcą tego drgania buczenia.