[IS 200] Historia Modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[IS 200] Historia Modelu

Postprzez Lex » 20 wrz 2010, o 21:48

Obrazek

Do końca lal 90 EXUS kojarzono z luksusowymi limuzynami przełom nastąpił w 1999r zaprezentowany wówczas model IS 200 skierowano do nieco innej klienteli nie tylko ceniącej komfort i prestiż, lecz także oczekującej sportowych doznań. Auto musiało sprostać konkurentom ze specyficznego segmentu - sportowo-luksusowych limuzyn klasy średniej, których pozycja była już ugruntowana. Prestiżowa Toyota jednak nie stała na straconej pozycji. IS 200 ma swój styl i charakter. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28.

Już sam wygląd karoserii sygnalizuje, że mamy do czynienia z samochodem nieco ekstrawaganckim. Wizytówką IS 200 są okrągłe światła tylne umieszczone pod przeźroczystym kloszem - rozwiązanie chętnie stosowane przez fanów tuningu - dzięki którym łatwo rozpoznać auto. Poza tym nadwozie wygląda bardzo zgrabnie. Uroku dodają felgi ze stopów lekkich.

Obrazek
Po zajęciu miejsca natychmiast rzuca się w oczy super-oryginalny wygląd deski rozdzielczej. Ciekawie zaprojektowane zegary (przypominające trochę cyferblat zegarka G-Schock), znakomicie uformowana, trójramienna kierownica oraz świetnie wyprofilowane fotele potwierdzają charyzmę stylistów i dbałość o detale w japońskim produkcie.
Nawet drobne niedostatki wielkości, przestrzeni bagażowej (pój. 400 l) czy przestronności kabiny schodzą na drugi plan. Tym bardziej, że cztery dorosłe osoby znajdą tu zadowalającą ilość miejsca, a na weekendowy wyjazd zabiorą średniej wielkości walizkę. Jednak warto pamiętać, że IS 200 nie jest autem rodzinnym.
Dobra ergonomia, wysoka jakość materiałów wykończeniowych, nietuzinkowy styl zegarów oraz bardzo poręczna, trójramienna kierownica - kokpit IS 200 powinien zadowolić nawet najbardziej wybrednych.

Potwierdza to twardo zestrojone zawieszenie. Auto jest bardzo przewidywalne podczas pokonywania ostrych zakrętów z dużymi prędkościami. Można je przejeżdżać naprawdę szybko. Jeszcze bardziej stabilnie porusza się wersja z silnikiem 3-litrowym, w której zastosowano ślimakowy dyferencjał typu Torsen. Jego zaleta to zdolność samoczynnego blokowania się zależnie od przyczepności kół).

Mniej wprawni kierowcy mogą polegać na układzie kontroli trakcji czy skutecznie reagujący ABS. Jego efektywność i poprawne dobranie elementów układu hamulcowego potwierdził test redakcyjny. Ze 100 do 0 km/h Lexus zatrzymał się na dystansie 37 m.

Niestety trochę rozczarowuje 2-litrowy silnik. Co prawda ma sześć cylindrów ustawionych w rzędzie, dwa wałki rozrządu i pracuje jedwabiście miękko, ale w dolnym zakresie obrotów jest pozbawiony przysłowiowego "zęba". Budzi się dopiero po przekroczeniu 4000 obr./min. Niestety, utrzymywanie jednostki w górnym zakresie obrotów wiąże się ze sporym spalaniem
(średnie ok. 12 1/100 km). Wyraźnie brakuje tu systemu zmiennych faz rozrządu - VVT-i - „wzbogacającego" seryjnie IS 300. Zamiast niego od 2000 roku firma proponuje doładowanie mechaniczne dla silnika 2.0.

Obrazek

Po zamontowaniu gotowego zestawu moc wzrasta do 186 KM, a maksymalny moment do 225 Nm. Niewielkie ciśnienie doładowania - 0,2-0,25 bara - nie wpływa zbyt negatywnie na zużycie jednostki napędowej, a wyraźnie poprawia elastyczność w dolnym zakresie obrotów. Zużycie paliwa wzrasta minimalnie - ok. 0,3-0,5 na 100 km. Pozostaje tylko rozważyć, czy warto inwestować ok. 25 tyś. zł w kompresor, by auto przyspieszało o 1,5 s szybciej ze skrzynią manualną (1,7 s w przypadku „automatu")?

Jeśli porównać ceny używanych IS 200 i BMW 3 - auta mają ze sobą sporo wspólnego, m.in. klasyczny układ napędowy i 2-litrowy silnik R6 o zbliżonej mocy - Lexus wcale nie wypada drożej. Na korzyść japończyka" przemawia 3-letnia gwarancja mechaniczna, która obecnie zapewnia duży margines bezpieczeństwa, jeśli chodzi o bezawaryjność.

Pod względem niezawodności IS 200 należy do ścisłej czołówki. Z reguły stacje serwisowe odwiedza przy okazji przeglądów bądź wymiany elementów eksploatacyjnych. Wizyta w serwisie po przejechaniu każdych 15 tyś. km wiąże się z wydatkiem ok. 1000 zł. „Duże" przeglądy po 60,90 i 120 tyś. km są już nieco droższe - 1800-2200 zł.

W przednim zawieszeniu najszybciej wybijają się gumki stabilizatora (po ok. 40-50 tyś, km). Łączniki, wytrzymują dystans dwukrotnie dłuższy. W egzemplarzach nadmiernie eksploatowanych po przejechaniu 120-140 tyś. km niekiedy trzeba wymienić tarczę sprzęgła i pojawia się niewielki luz na przegubie krzyżakowym przy mechanizmie różnicowym. W autach z początku produkcji bywały problemy z geometrią kół (ząbkowanie bieżnika) oraz nieprzyjemnym hałasem dochodzącym z dwukomorowego zbiornika (odgłosy przelewającego się paliwa) - obydwie dolegliwości szybko wyeliminowano. Znane są przypadki uszkodzenia mechaniki seryjnie montowanej, 6-płytowej zmieniarki CD.

Historia modelu

Obrazek

Lexus serii IS zadebiutował w 1998 roku. Początkowo model oferowano w wersji sedan z silnikiem 2.0 (IS 200). Dwa lata później pojawiła się 3-litrowa jednostka o mocy 214 KM (IS 300), natomiast silnik 2.0 można było doposażyć w kompresor.
W 2001 roku zaprezentowano odmianę kombi - SportCross.
Zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość silnika i jego osprzętu (rozrząd napędza pasek " wymiana w ASO ok. 1260 zł) nie budzą zastrzeżeń.

Dane techniczne :



pojemność skokowa 1988 cm3
oznaczenie silnika 1G-FE
typ silnika benzynowy, rzędowy 6-cylindrowy, 24 V, DOHC, wtrysk wielopunktowy.
max. moment obrotowy 195 Nm przy 4600 obr.
moc maksymalna 155 KM przy 6200 obr na minutę
prędkość max 215 km/h / 205 km/h
średnica cyl. x skok tłoka 75 x 75 mm
Stopień sprężania 10,1
przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 / 11,2 s
skrzynia biegów 6 - biegowa manualna / automat
masa własna 1430 kg
pojemność zbiornika paliwa 70 litrów
szerokość /długość /wysokość 1725 mm / 4400 mm / 1420 mm
rozstaw osi 2670 mm
rozstaw kół (przód/tył) 1495 / 1485 mm

Zużycie paliwa wg normy EU (miasto/poza miastem/średnie) :
12,9 / 7,8 / 9,6 (13,6 / 7,7 / 9,8 ) l/100 km.

Podwozie :
skrzynia 6-bieg. man.
lub 4-bieg. aut., napęd tylny.
Zawieszenie niezależne: z przodu i z tyłu kolumny resorujące, podwójne wahacze poprzeczne i stabilizatory.
Hamulce tarczowe, z przodu wentylowane. Opony 205/55 R 16.
Pojemność bagażnika - 400 l.
Masa własna 1455 kg,
Dop. masa całkowita 1830 kg.
Dop. masa przyczepy z hamulcem 1200 kg.
Średnica zawracania 10,2 m.

Eksploatacja

wymiana oleju i filtra oleju - co 15 tyś. km
wymiana filtrów powietrza i paliwa - co 60 tys. km
wymiana świec zapłonowych - co 90 tys. km
wymiana paska rozrządu - co 150 tys. km
wymiana płynu hamulcowego - co 30 tys. km lub 2 lala

Paliwo: benzyna LO min. 95.
Układ smarowania : olej silnikowy wg SAE 10W/30,
API SJ (pojemność układu z filtrem 4,1 l)
Skrzynia biegów : man. olej przekładniowy wg SAE 75W/90 (poj. 1,8 l), aut. olej ATF T. IV (poj. 2,4 l).
Wspomaganie układu kierowniczego: olej typu Dexron III (poj. 0,9l).
Świece zapłonowe: Denso SK20R11 lub NGK IFR6T-11, odstęp elektrod od 1,1 mm. luzy zaw. (zimny silnik): ssące 0,15-0,25 mm, wydech. 0,25-0,35 mm.
Pojemność układu chłodzenia : 7,1 l.
Układ hamulcowy : DOT 4 (poj. 1,0 l).
Ciśnienie w oponach : przód/tył 2,3/2,3 bara
Zbieżność kół przednich : od -0,5 do 1,5 mm.

Typowe usterki

Wybijają się gumki stabilizatora i jego łączniki - głównie i powodu kiepskie] jakości polskich dróg. Występują awarie zmieniarki płyt CD. Poza tym występują pojedyncze przypadki zużycia sprzęgła i wybicia końcówek wahaczy przednich.

Ceny części zamiennych w ASO (zł)

klocki hamulcowe / tarcze (przód, kpi.) 369 / 863

filtr powietrza / świece zapłonowe (kpi.) 76 / 336

łącznik stabilizatora 269

reflektor / błotnik (przód) 792 / 960
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez IgoR_KilleR » 7 paź 2010, o 00:09

A w którym roku był lifting i co obejmował?

Nie ma też w tym tekście nic na temat wersji Classic, Prestige itp.(nie wiem jakie były jeszcze)
Avatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
 
Posty: 262
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez luxus » 7 paź 2010, o 00:27

Z tego co wiem była jeszcze wersja sport jak się nie mylę to wyposażona w szpere...
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
Avatar użytkownika
luxus
Lex Maniak
 
Posty: 708
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:03
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK
Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez tomekb » 7 paź 2010, o 07:43

lifting z tego co wiem byl w polowie 2001 ale nie znam miesiaca
Avatar użytkownika
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2719
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez MączeK » 7 lis 2010, o 17:50

Panowie czy wszystkie IS-y mają automatycznie składane lusterka?
MączeK
Lex user
 
Posty: 235
Dołączył(a): 4 lis 2010, o 11:52
Model Lexusa: D3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ***

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez dommell » 7 lis 2010, o 20:04

z tego co wiem to tak
Avatar użytkownika
dommell
Lex Driver
 
Posty: 607
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:21
Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez tomekb » 7 lis 2010, o 20:45

z tego co wiem to is maja lusterka skladane na przycisk ale nie skladaja sie po zamknieciu auta pilotem z kluczyka wiec nie sa automatyczne tylko elektryczne skladane ale to szczegól
Avatar użytkownika
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2719
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez carinus » 28 lis 2010, o 21:30

Może ktoś dysponuje danymi odnośnie poziomu hałasu w IS-ach.Chciałem porównać z konkurencją.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1244
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Model Lexusa: IS 200 SportCross Turbo,RX400h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: juz pisałem

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez po_bandzie » 14 mar 2011, o 16:18

tomekb napisał(a):z tego co wiem to is maja lusterka skladane na przycisk ale nie skladaja sie po zamknieciu auta pilotem z kluczyka wiec nie sa automatyczne tylko elektryczne skladane ale to szczegól


a mój sportcross 300 z usa nie ma opcji składania lusterka na elektrykę! i nie było nic o tym w instrukcji. tak tylko informuję, że raczej nie wszytskie, no bo chyba mi tego nie wymontowali :)
LEXUS HIP-HOP
po_bandzie
Lex user
 
Posty: 60
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 15:14
Model Lexusa: is 300 sportcross '04 usa
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: waw

Re: [IS 200] Historia Modelu

Postprzez MARIO11 » 17 kwi 2011, o 16:01

Panowie mógłby ktoś spojrzeć w dowód ile wynosi masa własna ? :blush:
MARIO11
Lex user
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lbn

Następna strona

Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości