[IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez Lex » 21 wrz 2010, o 16:41

Obrazek

Jest to najmniejszy i najciekawszy zarazem model Lexusa. IS`a 200 zaprezentowano po raz pierwszy w Genewie w marcu 1998 r. Także w marcu ale już 2005 roku pojawia się długo oczekiwana druga generacja tego modelu z pierwszym silnikiem diesla w historii marki. IS nowej generacji na rynku pojawi się dopiero pod koniec 2005 roku i jest drugim pojazdem zaprojektowanym zgodnie z filozofią L-Finesse. To widoczny znak, że Lexus przygotowuje ofensywę na rynki europejskie. W jej ramach otwartych zostanie 340 punktów dealerskich, a przedstawiciele marki spodziewają się, że do 2010 roku sprzedaż Lexusów w Europie wzrośnie trzy do czterech razy.

Wzornictwo

IS zaprojektowany został zgodnie ze standardami idei L-Finesse zapoczątkowanej przez koncepcyjne modele LF-S i LF-C i wykorzystanej także w nowej generacji GS. Idea L-Finesse, zgodna z priorytetową polityką marki, jest głęboko osadzona w motywach kultury japońskiej, czerpie z ikonografii starożytnej i współczesnej. Wzornictwo opiera się na trzech podstawowych filarach: oszczędnej prostoty, rozumianej jako czystość formy, intrygującej elegancji, czyli głębi odwołującej się do zmysłów i wyprzedzania oczekiwań, zasadniczej składowej japońskiej gościnności nieodzownego dla radosnego przeżycia każdego wydarzenia.

Wygląd zewnętrzny

Lexus IS nowej generacji łączy w sobie elegancję mocnych linii nadwozia z intrygującym kontrastem wklęsłości i wypukłości. Dopracowane w najmniejszym szczególe elementy, podobnie jak w sztuce japońskiej, podkreślają oszczędną prostotę formy.

Obrazek

Nowy IS jest o 90 mm dłuższy i o 75 mm szerszy od swego poprzednika. Szeroki rozstaw osi, mocne nadkola, krótkie zwisy przedni i tylny obniżają środek ciężkości i podkreślają masywność i sportowe cechy pojazdu. O sportowym zacięciu świadczy już sam przód samochodu: emblemat marki, pionowo kratowany grill, zapożyczone z LF-S agresywne, baryłkowate światła umieszczone powyżej linii kratki chłodnicy. Taki właśnie styl rozplanowania poszczególnych elementów stanie się charakterystyczny dla wszystkich modeli marki.

Grill Lexusa IS tworzy mocną linię nadwozia podkreślającą muskularność maski i łagodnie przechodzącą w przedni słupek. Przylegająca do niej wklęsła powierzchnia rozciągająca się między maską i nadkolami zaznacza dynamiczną aranżację przodu auta. Nowe, sportowe lusterka boczne zamontowane są w drzwiach.

Z profilu wzrok przyciągają szerokie płaszczyzny boczne, stożkowo nachylona szyba przednia i motyw zaczerpnięty z symboliki japońskiej oznaczający dynamizm. „Kirikaeshi” to nagły, ale i płynny zwrot kierunku prowadzenia piórka w japońskiej kaligrafii lub samurajskiego miecza. Motyw ten, po raz pierwszy wykorzystany na przedzie nowego Lexusa GS, w IS widoczny także w mocnym, klinowym ustawieniu tylnego słupka, staje się integralną częścią wzornictwa marki.

Ukośne nadkola tylne zbiegają się w krótkim, zadziornym zwisie zwieńczonym zintegrowanymi światłami typu LED, sportowymi, a jednocześnie eleganckimi, jak wymaga tego filozofia L-Finesse, również na stałe wpisanymi we wzornictwo Lexusa.

Obrazek

Wnętrze

Dbałość o perfekcję wykonania, tak charakterystyczne dla tradycyjnej i współczesnej estetyki japońskiej, to kluczowy element koncepcji L-Finesse odzwierciedlonej we wklęsłych i wypukłych powierzchniach wnętrza nowego IS, rozmieszczeniu dźwigni zmiany biegów czy przycisku włączania silnika, ergonomii miejsca kierowcy i pasażera oraz powierzchni drzwi łagodnie przechodzących w deskę rozdzielczą. Pionowe ustawienie elementów kokpitu na konsoli centralnej i uchwyty drzwi inspirowane zasadą „Kirikaeshi” podkreślają jednorodność wiodących motywów projektu.



Maksymalne rozsunięcie wylotów powietrza ilustruje kolejny symbol kultury japońskiej, „Hazushi”, przesunięcia w fazie, intrygującego oddzielenia od całości jej integralnych, dzięki zabiegowi – niezależnych, części. Projektanci nowego IS zadbali o każdy z elementów kabiny pasażerskiej, jego wykonanie i ergonomiczne umieszczenie. Szczególną wagę przyłożono do wykończenia dotykanych powierzchni; chromowych klamek, drążka i gałki dźwigni biegów, przycisku włączającego.

Przeprojektowano kierownicę, zmieniono jej przekrój poprzeczny. Przednie siedzenia mają szersze oparcia, zapewniają lepsze trzymanie boczne i komfort jazdy. Dostępne w opcji fotele skórzane są podgrzewane i wentylowane. Dbałość o detale wyraża się zredukowaniem o ¼ powierzchni szytych.

Dzięki poszerzeniu rozstawu osi o 60mm znacznie zwiększono ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu. Odległość dzieląca osoby siedzące z przodu i z tyłu pojazdu jest największa w segmencie. W kabinie znajduje się szereg elementów chromowych i drewnianych (klonowych), wykończeń. Wszystkie części spasowane zostały z najwyższą precyzją. Nowy IS gwarantuje najwyższy poziom luksusu.

Nowe technologie

Nowy IS, podobnie jak inne modele marki, wykorzystuje technologię otwierania i uruchamiania auta bez pomocy kluczyka. Dzięki systemowi Lexus Smart Keyless Entry wystarczy dotknąć wewnętrznej strony klamki by otworzyć cztery pary drzwi. Silnik włącza się przyciskiem, bez konieczności używania kluczyka. Najbardziej zaawansowany system nawigacji satelitarnej wyposażony jest w technologię szybkiego opracowania trasy dojazdu, system Bluetooth® kompatybilny z telefonami komórkowymi, system rozpoznawania mowy obejmujący nawigację, klimatyzację i sterowanie sprzętem audio.

Standardowy system audio z 13 głośnikami i 6-płytowym odtwarzaczem CD odczytuje dyski MP3 i WMA. Wyposażony jest w dodatkową kieszeń (w konsoli), w której umieścić można przenośnego discmana i podłączyć go do systemu głównego. Najbardziej wybrednym nowy IS proponuje 14-głośnikowy zestaw Marka Levinsona® z opcjonalnym 6-płytowym odtwarzaczem DVD.



Prędkościomierz i obrotomierz typu Optitron, otoczone metalową obwódką, są dodatkowo podświetlane. Dodatkowe oświetlenie stwarza specyficzny nastrój. Podświetlone są lusterka boczne oraz próg przednich drzwi, także w wersji błękitnej płytki LED. Oprócz świateł do czytania z przodu i z tyłu typu LED umieszczono dodatkowe światła każdym z foteli. Oświetlona jest także dźwignia zmiany biegów. Swoistą ciekawostką jest czerwona obwódka prędkościomierza i obrotomierza, które włączają się odpowiednio przy przekroczeniu 140 km/h i wejściu na czerwoną strefę prędkości obrotowej silnika. Można więc mówić, że IS posiada modne w świecie tuningwym shift light.

W opcji dodatkowej można zamówić elektryczną zasłonę tylną i Lexus Parking Assist Monitor wyposażony w kamerę video wmontowaną obok tylnej tablicy rejestracyjnej, przekazującą obraz do umieszczonego centralnie wyświetlacza LCD. Oprócz wyświetlania obrazu otoczenia pojazdu system pokazuje kierowcy optymalną drogę, po której powinien się poruszać.

Silniki i skrzynie biegów

Lexus IS nowej generacji dostępny jest z dwoma silnikami: benzynowym 2.5 V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokoprężnym 2.2 D4-D.

Model Pojemność Moc maksymalna Max. moment obrotowy V max 0-100 km/h średnie zużycie paliwa

IS 220
2231 (cm3) 177 KM / 3600 400 Nm / 2000-2400 215 km/h 8,9 s 6,3 l/100km

IS 250 V6 6 MT
2499 (cm3) 208 KM / 6400 250 Nm / 4800 230 km/h 8,4 s 9,8 l/100km

IS 250 V6 6 AT
2499 (cm3) 208 KM / 6400 250 Nm / 4800 225 km/h 8,4 s 9,1 l/100km

IS 350 V6 v. USA
3491 (cm3) 306 KM / 6400 374 Nm / 4800 *230 km/h 5,8 s b.d

IS-F V8 od 2008
4969 (cm3) 416 KM / 6600 505 Nm/ 5200 *270 km/h 4,6 s b.d

* - ograniczona elektronicznie

Silnik Diesla 2.2 /2AD-FHV/
Nowa lekka, aluminiowa jednostka o pojemności 2231cm3 wprowadzona została zgodnie z zapotrzebowaniem rynku europejskiego. Niezwykle cicha łączy system typu common-rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami wtłaczającymi paliwa pod ciśnieniem 1800 barów. Najniższy stopień sprężania 15.8:1 oraz cztery wtryski na cykl sprawiają, że proces spalania jest cichszy i bardziej wydajny. Dodanie wałka stabilizującego powoduje kolejną redukcję hałasu na wyższych obrotach, elektryczna aktywacja zmienno-wylotowej dyszy podnosi wydajność na niższych obrotach.
Nowy silnik Diesla jest najpotężniejszą jednostką w swojej klasie pojemności; dostarcza 130 kW (177 KM) mocy przy 3.600 obr/n/min. Najwyższy moment obrotowy to 400 Nm w zakresie 2.000 - 2.400 obr/n/min. Silnik wyposażony jest w technologię Lexus Clean Diesel Technology z systemem DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction), katalizatorem zmniejszającym ilość tlenków azotu i cząstek stałych w spalinach. Silnik spełnia normy EURO IV. Nowa jednostka współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów, znaną już z Lexusa LS 430.

Silnik benzynowy 2.5 V6 /4GR-FSE/
Nowy silnik V6 o pojemności 2499cm3 z podwójnym górnym wałkiem rozrządu ze stechiometrycznym bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem Dual VVT-i kontrolującym zarówno zawory wlotowe jak i wylotowe zapewnia wysokie osiągi, niskie zużycia paliwa i emisję spalin. Gwarantuje 150 kW (204 KM) mocy przy 6.400 obr/n/min i moment obrotowy 250 Nm przy 3.800 obr/n/min. Współpracuje z dwiema skrzyniami biegów: 6-stopniową manualną oraz 6-stopniową automatyczną z funkcją sekwencyjną, aktywowaną przełożeniem dźwigni do pozycji S. Przełączniki znajdują się na kole kierownicy, zmian można dokonywać także tradycyjną dźwignią.

Silnik benzynowy napęd na 4 koła lub 3.5 V6 /2GR-FSE/
Oferta IS`a inaczej niż w Europie kształtuje się za oceanem (USA, Kanada). Tam IS kupujący mogą wybierać między IS 250, Lexus IS 250 AWD z napędem na 4 koła oraz IS 350 z 6-biegową skrzynią automatyczną lub ręczną. Ta ostatnia dostępna jest tylko w modelu podstawowym - IS 250 z napędem na tylne koła. Szczególnie ciekawa jest wersja IS 350. Zacznijmy od hamulców, które pochodzą od wyposażonego w 8-cylindrowy silnik GS`a 430. Z przodu tarcze hamulcowe są wielkości koła od Toyoty Yaris (ponad13 cali) i mierzą 333 mm. Z tyłu nie są wiele mniejsze, bo ich średnica wynosi 310 mm. Tak skuteczny układ hamulcowy nie znalazł się tu od parady. Silnik IS 350 ma do dyspozycji aż 306 KM, którą to wartość osiąga przy 6,400 obr/min.

Napęd przenoszony jest dzięki 6-biegowego automatowi z możliwością ręcznej zmiany biegów łopatkami przy kierowniczy. Setkę osiągniemy w ok. 6 s i to prawie w zupełnej ciszy. Auto standardowo wyposażone jest w 18-calowe koła, co nie przeszkadza mu na osiągnięcie ćwierć mili ze startu zatrzymanego w 14.2 s wyraźnie pokonując BMW 330i czy Audi A4 3.0. Wybór wielkości kół też jest imponujący. Seria to 10-ramienne felgi o rozmiarze 17"x 8.0" z oponami 225/45VR17 z przodu i 245/45VR17 z tyłu. Opcjonalnie mamy do wyboru różne wzory kół 18-calowych o szerokości 8.0 z przodu i 18x8.5 z tyłu z oponami 225/40YR18 przód i 255/40YR18 tył.

Podwozie i zawieszenie
Karoseria nowego Lexusa IS charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością skrętną. Maska, elementy zawieszenia i silniki wykonane zostały z aluminium, co w znacznym stopniu zmniejsza ciężar całkowity auta. Nowy IS jest szerszy i niższy od swoich konkurentów: niższy środek ciężkości, nowoczesne zawieszenie i wspomaganie gwarantują dynamikę jazdy.

Obrazek

Zawieszenie
Zawieszenie przednie to dwa wahacze z aluminiowymi sworzniami i niższym ramieniem wykonanym ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie. Zapewnia lepszą kontrolę toru i wyższą stabilność jazdy.
Z tyłu zamontowano wieloczłonowy układ z aluminiową osią i ramionami kontrolującymi zbieżność kół oraz amortyzatory z tłokami o większym przekroju gwarantujące komfort jazdy i stabilne zachowanie się pojazdy podczas ostrego skręcania.

Układ kierowniczy
Nowy IS wyposażony został w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym pozwalającym na oszczędniejsze, w porównaniu z układem hydraulicznym, zużycia paliwa, redukcję hałasu i większą kontrolę nad pojazdem. Dobra sterowność to także zasługa bliższego zestopniowania
biegów.

Bezpieczeństwo
Nowy Lexus IS gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego i biernego.
Samochód wyposażony został w systemy: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) oraz Adaptive Cruiser Control (ACC). VDIM przekazuje dane o sile nacisku na hamulce, kącie skrętu koła kierownicy, odchyleniach od toru jazdy i prędkości jazdy do systemów ABS, TRC, VSC I EPS.
ACC dopasowuje prędkość pojazdu do pojazdu poruszającego się z przodu na drodze i przyspiesza do zadanej stałej szybkości jazdy po stwierdzeniu braku przeszkód. System PCS (Pre-Crash Safety System) wykorzystuje czujnik radarowy namierzający ewentualne przeszkody na drodze pojazdu. Mierzone są prędkość pojazdu, kąt skrętu i tor jazdy oraz prędkość i tor innych obiektów
poruszających się po drodze. System ostrzega kierowcę o nieuchronności kolizji: automatycznie napina pasy i aktywuje system Brake Assist. Nowy IS może poszczycić się niezwykle wydajnym układem hamulcowym złożonym. Z przodu i z tyłu zamontowano hamulce tarczowe.
Samochodów wyposażono w 10 poduszek powietrznych, w tym dwie dwufazowe typu SRS. Poduszki boczne są o 30% większe niż ich poprzednie wersje. Po raz pierwszy w segmencie IS oferuje dwie poduszki kolanowe. Lampy Bi-ksenonowe wykorzystują system Intelligent Adaptive Front-lighting System (I-AFS) umożliwiający 15-stopniową zmianę ustawienia świateł.

Bogaty, a może nawet zbyt bogaty, wystrój wnętrza robi wrażenie na każdym. Ale to auto nie tylko dla sybaryty - swój prawdziwy charakter bestii pokazuje na autostradzie.

Lexus IS F-Sport – tunig fabryczny

Targi tuningowe SEMA w Las Vegas firma Lexus wybrała jako odpowiednie miejsce do zaprezentowania nowego pakietu akcesoriów nazwanego F-Sport, który przygotował dział Toyota Racing Development (TRD).

Obrazek

Części przeznaczono przede wszystkim dla modeli IS 250 i 350, jednak specjalnie dla topowego IS F (311 kW/423 KM) przygotowano karbonowo-ceramiczne hamulce o średnicy 380 mm z przodu (+ 6-tłoczkowe zaciski) i 355 mm z tyłu (+ 4-tłoczkowe zaciski). Spadek masy nieresorowanej i eliminację fadingu doceni niejeden amator jazdy na torze.

Dla słabszych modeli w katalogu F-Sport znajdziemy 19-calowe koła z oponami 225/35 R 19 i 255/35 R 19, większe hamulce z wyczynowymi klockami (355 mm i 6-tłoczkowe zaciski z przodu oraz 345 mm i 4-tłoczkowe zaciski z tyłu), nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej zakończony dwiema końcówkami po obu stronach zderzaka.

Lexus oferuje także sportowe amortyzatory Bilstein i sztywniejsze sprężyny, które zmniejszają prześwit o 25 mm. Zestaw dopełniają mocniejsze stabilizatory przednie i tylne, które obniżają przechyły nadwozia na zakrętach. W celu uzyskania agresywniejszego charakteru jazdy można także wzmocnić kluczowe komponenty tylnej osi. Do nowych elementów mechanicznych można zaliczyć wydajniejsze sprzęgło, które może przenosić o 15 procent większy moment obrotowy oraz skrócony drążek zmiany biegów F-Sport Quick Shifter.

Pod maską można przeprowadzić tylko dwie zmiany – zamiast plastikowej obudowy silnika zamontować karbonową (tylko dla modelu IS 350), a kolektor dolotowy wyposażyć w nowy sportowy filtr powietrza.

Karoserię można dopełnić nakładkami pod zderzaki, wyprofilowanymi listwami progowymi i niewielką listwą dociskową na klapie bagażnika. Pakiet F-Sport u dealerów marki pojawi się w marcu 2008, na razie nie wiadomo, czy akcesoria dostępne będą także w Polsce.

Oto pełna lista dodatków z gwarancją :

19" felgi F-Sport - zaprojektowane specjalnie dla tego modelu koła w grafitowym odcieniu. Do przodu montowane będą koła o średnicy 19" i 8" szerokości a koła przenoszące napęd mają wymiary 19" X 9". Zalecane ogumienie to 225/35R19 z przodu i 255/35R19 z tyłu.

Wzmocniony układ hamulcowy F-Sport - przód
Prawie wyczynowy układ hamulcowy pozwala na lepsze wyczucie pedału hamulca i dozowanie siły hamowania i znacznie lepiej niż seryjny układ spisuje się w ekstremalnych warunkach jak jazda po torze wyścigowym. Opcjonalny układ hamulcowy obejmuje 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe i nawiercane tarcze o średnicy 355 mm montowane na aluminiowym pierścieniu. Do tego dochodzą przewody hamulcowe w stalowym oplocie i małopylące klocki hamulcowe.

Obrazek

Wzmocniony układ hamulcowy F-Sport - tył
Podobna konstrukcja możliwa jest do zamówienia na tylną oś z tym, że w tylnych nadkolach montuje się 4 tłoczkowe zaciski i nawiercane tarcze ham. o średnicy 345mm. Lepsze przewody i klocki także są tu w komplecie. Tylny zestaw hamulcowy możliwy jest do zastosowania tylko w połączeniu z przednim zestawem F-Sport.

F-Sport Continuous Carbon CeramicTM Brake Upgrade
Nowa generacja hamulców ceramicznych znacznie poprawia wytrzymałość układu hamulcowego na temperaturę i pozwala na szybsze jego schłodzenie. Zestaw dostępny jest tylko do wersji IS-F. Tarcze mają średnicę 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu i osadzone są na aluminiowych dystansach. Ceramiczne hamulce nie dość, że są skuteczniejsze, to pozwalają też na ograniczenie masy układu. Do zestawu również dołączane są lepsze przewody i odpowiednie klocki hamulcowe.

Obrazek

System wydechowy F-Sport
Wykonany z nierdzewnej stali, polerowany układ 2 tłumików z ciekawymi końcówkami zapewnia niezapomniane wrażenia dźwiękowe. Dopuszcza do głosu wszystkie 8 cylindrów.

Sprężyny obniżające F-Sport
Komplet 4 sprężyn obniża całe auto o ok. 2,5 cm. Uzyskujemy w ten sposób agresywny wygląd auta i obniżamy środek ciężkości. Lexus zapewnia, że sprężyny nie powodują utraty komfortu w stosunku do seryjnych. Można je stosować wraz z seryjnymi amortyzatorami.

Zestaw stabilizatorów przednich oraz tylnych F-Sport
Zawiera komplet wytrzymalszych i sztywniejszych stabilizatorów, które są zamiennikami seryjnych na tylnym i przednim zawieszeniu. Ich zastosowanie pozwala na mniejsze pochyły nadwozia w ciasnych i szybko pokonywanych zakrętach. Zestaw zawiera także wykonane z poliuratanu elementy podwozia, które zastępują seryjne, gumowe odpowiedniki.

Zestaw amortyzatorów F-Sport - Bilstein
Zaprojektowane we współpracy z renomowaną firmą Bilstein amortyzatory zapewniają lepsze właściwości jezdne i ciągle dużą dawkę komfortu.

Sprzęgło F-Sport
pozwala na przeniesienie o 15% więcej siły i momentu obrotowego w stosunku do seryjnego odpowiednika. Poprawia też wyczuwalność sprzęgła pod nogą.

F-Sport Quick Shifter
Wykonany z aluminium F-Sport Quick Shifter skraca czas zmiany biegów nawet do 30%. Oferowany jest oczywiście tylko do IS-ów z ręczną skrzynia biegów.

F-Sport elementy usztywniające tylne zawieszenie
By poprawić sztywność nadwozia przy agresywnej jeździe i zapewnić uczucie bezpieczeństwa przy szybko pokonywanych zakrętach, zestaw dodatków do tylnego zawieszenia F-Sport spina tylną część nadwozia i zawieszenia za pomocą stalowych pałąków.

F-Sport Carbon Fiber Engine Cover
Wykonana z prawdziwego karbonu osłona silnika jest bardzo lekka i wprowadza widoczek high-tech pod maskę. Jest to zamiennik oryginalnej osłony silnika dla IS`a 350 i jest dostępna tylko dla tego modelu.

Układ dolotowy F-Sport
Układ dolotowy powietrza o mniejszych oporach niż seryjny odpowiednik. Jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi seryjnymi wtyczkami i otworami montażowymi a dodatkowo nie wpływa negatywnie na jakość emitowanych przez auto spalin.

Zestaw optycznie obniżający - Lexus
Aby zapewnić bardziej agresywny wygląd auta producent oferuje zestaw optycznie obniżający auto. Składa się on z 4 elementów : przednia i tylna dokładka zderzaka ora progi boczne lewy i prawy.

Tylny spoiler - smakowity dodatek stylistyczny na pokrywę bagażnika.

Obrazek
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez klexus » 21 wrz 2010, o 16:44

pytałem gościa który smiga evo IX i jaki koszt jest tarcz wyczynowych zacisk 6 tłoczkowy takie tam pierdoły, jedna tarcza 1400 zł heheh i starczaja na 30 tyś jupi:/ a w is-f ceramica ciekawe.
Ale tak lukam ciekawe jak jest różnica w cenie miedzy is350 z IS-f, tylko prawie 1s do sety, wiem wiem ze IS-f wyglada przeje...e ale jak takie body ma kosztowac 50 000 to biore is-f350 hehehe
Avatar użytkownika
klexus
Moderator
 
Posty: 1750
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:01
Lokalizacja: Śląsk
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Silesia

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez luxus » 21 wrz 2010, o 16:44

ale w is-f jest v8 a w is350 nie :)
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
Avatar użytkownika
luxus
Lex Maniak
 
Posty: 708
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:03
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK
Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez maxkow » 21 wrz 2010, o 16:46

filmik reklamujacy LEXUSA IS250

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tr3K118iVC8&translated=1[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2c2EEacfC1M&translated=1[/youtube]
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez Ronin » 21 wrz 2010, o 16:47

Fajny artykulik, jednocześnie proszę o parę poprawek i dorzucę coś od siebie z autopsji.
IS 250 jest napisane 204 kM powinno być 208 kM
Spalanie fabryka podaje 9,1 l/100km faktycznie może tak być pod warunkiem że ktoś będzie jeździł z werwą 100 letniego dziadka.
Na zapiętym tempomacie przy 100 km/h na 6 biegu spalanie jest na poziomie 4,2 litra.
Wszystko zależy od ciężkości nogi u mnie średnie spalanie przez ostatnie 24 tysiące kilometrów pokonanych od wyjazdu z fabryki pokazuje 14,2 litra.
IS 250 Przyspieszenie od 0 do 100 faktycznie jest 7,8 (sprawdzone) nie jest to demon szybkości ale zawsze.
Co do IS-F i spalania to przy jeździe po mieście takiej jaka sprawia frajdę, wskaźnik pokazywał mi 68 litrów jako średnia spalania na 100.
Co do prędkości V-max z tabelki to bez problemu i to bardzo szybko zjawia się u mnie 250 km/h

Co do dodatków jako IS-Fsport trochę cen:
19" felgi F-Sport - 2196$
Wzmocniony układ hamulcowy F-Sport - przód - 3025$
Wzmocniony układ hamulcowy F-Sport - tył - 2550$
System wydechowy F-Sport - 1470$
Sprężyny obniżające F-Sport - 299$
Zestaw stabilizatorów przednich oraz tylnych F-Spor - 720$
Zestaw amortyzatorów F-Sport - Bilstein - 740$
Sprzęgło F-Sport - 599$
F-Sport Quick Shifter - 300$
F-Sport Carbon Fiber Engine Cover - 865$
Układ dolotowy F-Sport - 455$
Zestaw optycznie obniżający - Lexus - około 10 tysięcy u nas w salonie
Tylny spoiler - 750 zł u nas w salonie

Co do zmiany hamulcy taki mały swap oryginał z IS-F do IS250 czyli ceramika itd. usłyszałem 27 tysięcy.

Niestety w Polsce narazie pojedyncze elementy z zestawów F-sport nie są dostępne.
Można tylko zamówić spoilery.
Ronin
Lex user
 
Posty: 39
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:04
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez czaqu » 23 paź 2013, o 14:12

Czytajac ten artykuł w kontekscie Is250 jeśli dobrze rozumiem, to przełaczniki zmiany biegów przy kole kierownicy występuja w automacie i w manualu....?
czaqu
Lex user
 
Posty: 37
Dołączył(a): 23 sty 2012, o 21:34
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: Poluje...
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez Marcin » 23 paź 2013, o 15:01

Dobry odkop;p
w is250 łopatki zmiany biegów, jeśli o to chodzi są tylko w automacie.
Avatar użytkownika
Marcin
Lex user
 
Posty: 92
Dołączył(a): 4 paź 2010, o 19:42
Model Lexusa: IS 300 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ujście k/Piły

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez KRZYZANO » 17 wrz 2014, o 15:37

Czas odświeżyć temat.
Wersja AWD podczas normalnej jazdy rozkłada moc w stosunku 20/80 przód/tył. Przy braku przyczepnosci może to ulec zmianie do 50/50. Oczywiśćie za pomocą sprzgła typu Haldex.
Poszukuję wszelkiego rodzaju schematów, informacji o modelu z AWD.
Avatar użytkownika
KRZYZANO
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 10:41
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez tmx89 » 30 sty 2016, o 11:38

KRZYZANO napisał(a):Czas odświeżyć temat.
Wersja AWD podczas normalnej jazdy rozkłada moc w stosunku 20/80 przód/tył. Przy braku przyczepnosci może to ulec zmianie do 50/50. Oczywiśćie za pomocą sprzgła typu Haldex.
Poszukuję wszelkiego rodzaju schematów, informacji o modelu z AWD.

+1
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
tmx89
Lex Driver
 
Posty: 386
Dołączył(a): 20 lut 2011, o 14:34
Lokalizacja: Katowice
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: [IS 220/IS 250/IS 350] historia modelu

Postprzez Piotrmaz » 20 kwi 2016, o 13:57

Aktualnie mam Lexusa ES V, ale przyznam, że do IS mam słabość i długo zastanawiałem się czy nie wybrać jednak ISa.
Piotrmaz
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 13:52
Model Lexusa: Lexus GS 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość