[LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Rici » 21 wrz 2010, o 19:12

Lexus LS 400 - pierwsza generacja 1989 - 1994 /UF10/

Obrazek

Lexus LS 400, limuzyna najwyższej klasy, powstał w 1989 roku, jako pierwsze auto w stajni Lexusa. Sprzedaż rozpoczęła się od 1990 roku.
Po pięciu latach pojawiła się druga generacja, która następnie w 1997 roku została zmodernizowana.
Od roku 2000 samochód napędzany jest większym silnikiem i nazywa się LS 430.

LS stworzony został z myślą o rynku amerykańskim i kanadyjskim, gdzie nowa, luksusowa marka Toyoty stawiała pierwsze kroki i musiała konkurować w swojej klasie z modelami takimi jak : Mercedes Benz klasy E, BMW serii 5, Infiniti Q45, Cadillac DeVille, Lincoln Town Car. Kiedy w 1989 r. Toyota przedstawiła LS`a, prasa motoryzacyjna w U.S.A. zgodnie twierdziała, że model ten nie ma szans na rynku w konfrontacji z Mercedesem czy BMW. Toyota potrafiła budować duże ekonomiczne limuzyny i rodzinne sedany, jednak klasa limuzyn klasy premium to zupełnie inna liga i nikt nie wierzył, że zupełnie nowa marka znajdzie uznanie. Okazało się, że już po pierwszym roku istnienia LS400 na rynku, branża motoryzacyjna zmieniła zdanie o modelu i oddała mu należy szacunek. Lexus wdarł się przebojem do klasy najbardziej luksusowych aut i tylko Mercedesy klasy S i BMW serii 7 uważane były za lepsze auta. Jednak te ostatnie kosztowały od $10,000 do $20,000 więcej niż Lexus LS400, którego cena zaczynała się od $38,000 w 1990 r.

Dzisiaj już wiemy, że pierwsza generacja Lexus`a LS400's to najbardziej niezawodny luksusowy sedan na naszej planecie. W USA auto zajmowało najwyższe pozycje w rankingach najmniej usterkowych pojazdów.LS 400 - wersja przed zmianami w `94 roku.

LS zaskakiwał perfekcyjnie acz klasycznie wykoczońym wnętrzem. Dobrze dobrane materiały długo po pierwszej młodości auta wyglądały jak nowe. Obsługa bogatego wyposażenia samochodu nie nastręczała większych trudności. Wszystko jest czytelne i w zasięgu ręki kierowcy. Miła w dotyku kierownica dawała dobre wyczucie układu kierowniczego, chociaż zmienna siła jego wspomagania ustawiona była chyba za mocno i dla niektórych będzie to minusem. Wskaźniki deski rozdzielczej są stale podświetlone, niezależnie od tego czy mamy włączone światła. Kiedy wyłączymy zapłon całe podświetlenie gaśnie i nie widać wskaźników w ogóle.

Kierowca swój fotel ustawia za pomocą elektrycznych siłowników, które dostępne były w opcji. Siedzisko można regulować w 8 płaszczyznach. Siedzenia są niezwykle komfortowe ale pod warunkiem, że podróżuje 4 pasażerów. Wszystko za sprawą mocnowyprofilownych siedzeń na tylnej kanapie. O środkowym siedzisku można napisać, że jest, ale przejażdżka na nim to żadna przyjemność. Opcjonalnym wyposażeniem były : kontrola trakcji, podgrzewane przednie fotele, pamięć ustawień fotela kierowcy, Nakamichi Sound System, zabudowana w bagażniku zmieniarka na 6-cd, szyberdach i sterowane komputerowo pneumatyczne zawieszenie.

Zawieszenie jest perfekcyjne jak na klasę premium, tzn. bardzo miękkie ale pozwala w pełni kontrolować pojazd. Auto bardzo sprawnie reaguje na zmianę kierunku jazdy i, mimo swej wielkości, jest wyjątkowo łatwe w manewrowaniu. Dodatkowo o odpowiedni komfort dba pneumatycznie sterowane tylne zawieszenie, które dostosowuje swą twardość do warunków na drodze i stylu jazdy kierowcy. Przy dużych prędkościach zawieszenie automatycznie obniży się, by polepszyć aerodynamikę auta.
Kolejną zaletą pneumatycznego zawieszenia jest jego samopoziomowanie się w zależności od obciążenia auta. Ponadto mamy do dyspozycji dwa przyciski pozwalające kontrolować system zawieszenia : pierwszy pozwala ustawić tryb normalny lub sportowy amortyzatorów, drugi pozwala na podwyższenie prześwitu auta. LS`y z klasycznym zawieszeniem nie są już tak komfortowe jak "pneumatyczni bracia", ale nie wiele im ustępują. I w jednym i w drugim przypadku komfort podróżowania jest ponadprzeciętny.

Na śliskich nawierzchniach trzeba pamiętać, że LS to auto tylno-napędowe i na śliskich nawierzchniach należy delikatnie operować pedałem przyśpieszenia. Oczywiście można było zamówić kontrolę trakcji. Jednak nie wszystkie modele z pierwszych lat produkcji ją posiadały. Ten ostatni system działa bardzo delikatnie i często jedyną informacją dla kierowcy, że kontrola trakcji już interweniuje jest migająca kontrolka na desce rozdzielczej.

Silnik to 8-cylindrowiec dysponujący mocą 245 KM przy 5400 obr./min. Max. moment obrotowy wynosił aż 350 Nm/3200 obr/min. Jednostka ta pozwala na rozpędzenie auta od zera do 100 km/h w 8 sekund przy aksamitnym akompaniamencie motoru. Lexus to mistrz wyciszenia. Podróżując LS`em, którego silnik pracuje na najwyższych obrotach słychać tyle, co w innych autach na biegu jałowy. Niesamowite wrażenie. Skrzynia biegów jest świetnie dobrana do tego silnika. Przy delikatnym przyśpieszaniu jedyną oznaką zmiany biegów jest poruszająca się dzwignia automatu. Całość obywa się bez najmniejszych szarpnięć. Mankamentem jest lekkie opóźnienie w reakcji skrzyni biegów podczas nagłego wciśnięcia pedału przyśpieszenia. Za to już po zmianie przełożenia LS nie musi się niczego wstydzić. Jak na początek lat dziewięćdziesiątych silnik Lexusa wydawał się dość mały jeśli idzie o pojemność skokową. Konkurencja ze swoimi V8 przy znacznie większej pojemności wykręcała jednak zbliżone parametry mocy.

Bagażnik jest duży i użyteczny z dobrym dostępem do niego. W środku pełnowymiarowe koło zapasowe i zestaw narzędzi. W bocznych ściankach zabudowano 2 schowki.

Lexus LS400 najbardziej będzie odpowiadał spokojnym kierowcom. To delikatny, cichy i wybitnie komfortowy samochód w każdych drogowych warunkach. Jedyne z czym radzi sobie gorzej, to koleiny na polskich drogach. Wystarczy jednak zmienić opony na węższe /np. 205/65 R15/ i wszystko wraca do normy. Kierowcy ze sportowymi aspiracjami nie mają tu czego szukać. Owszem osiągi są bardzo dobre, ale nie ich odczuwanie wręcz żadne. Ale jeśli już koniecznie ktoś będzie chciał wykrzesać odrobinę sportu z tego sedana, to polecam roczniki `93 i `94. Miały większe hamulce i lepiej nadające się do ostrej jazdy opony.

Obrazek

Historia modelu :
1990 - debiut pierwszego Lexus`a - LS 400,
1991 - niewielka zmiana w przednim układzie hamulcowym zapewniająca lepsze wyczucie siły hamowania,
1993 - większe koła i hamulce, poduszka dla pasażera w standardzie, lepsza klimatyzacja, kilka zmian we wnętrzu,
rocznik ten został uznany za najmniej awaryjny.

Dane techniczne :
Silnik : 4.0-litrowy DOHC 32-valve 90° V8, aluminiowy blok i głowica
Moc : 245 KM @ 5,400 RPM; 350 Nm @ 4,400 RPM
Przeniesienie napędu : 4-biegowa elektronicznie kontrolowana, automatyczna skrzynia biegów,
Opony 1990-1992: Goodyear Eagle GA P205/65VR15;
1993-1994: Goodyear Invicta GA P225/60VR16
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h 8,5 s. ; prędkość max. 250 km/h

Wyposażenie standardowe :

- 4 biegowy automat z funkcja dostosowania zmiany biegów do stylu jazdy kierowcy,
- niezależne zawieszenie wszystkich 4 kół,
- wspomaganie kierownicy zależne od prędkości,
- komplet tarczowych hamulców,
- poduszka kierowcy w modelach 1990-1992 a od 1993 także pasażera,
- automatyczna klimatyzacja,
- światła przeciwmgłowe,
- elektrycznie sterowane szyby i lusterka,
- podgrzewane lusterka,
- centralny zamek,
- wskaźnik temp. zew. (od '93)
- AM/FM stereo kaseciak hi-fi z 7 głośnikami w tym subwoofer,
- skórzane siedzenia i boczki drzwiowe (pierwsze modele występowały też w wersji w materiałową tapicerką),
- drewniane wykończenia wnętrza,
- rocznik '90 - '92 - sterowane elektrycznie siedzenia w 8 płaszczyznach dla kierowcy i w 4 dla pasażera,
- rocznik '93 i następne oba fotele sterowane w 8 płaszczyznach,
- regulowana w 2 płaszczyznach kolumna kierownicy z systemem ułatwiania wysiadania.

Wyposażenie opcjonalne :

- pamięć ustawienia fotela kierowcy (guziki z napisem 1, 2 na drzwiach kierowcy),
- kontrola trakcji i podgrzewane siedzenia
(guzik "trac off" i dwa włączniki "seat heater oznaczone L i R pod radiem nad popielniczką),
- elektryczny szyberdach,
- zmianiarka na 6 cd (umieszczona w lewej ściance bagażnika; kupujący powinien upewnić się, że w środku jest magazynek),
- wbudowany telefon (zabudowany w konsoli środkowej),
- elektroniczne zawieszenie pneumatyczne (są do niego 3 guziki obok skrzyni biegów oznaczone "Sport/Normal, Height",
- system nagłośnienia Nakamichi Premium 280 watt - jest logo Nakamichi na radiu.

LEXUS LS 400 - druga generacja - 1994-2000 /UF20/


Obrazek

LS 400 - wygląd po faceliftingu. 50 KB - można powiększyć. W 1994 roku LS został poddany pierwszej modernizacji. W nowej postaci pokazany został na wystawach motoryzacyjnych w Berlinie i Birmingham. Zmiany dotyczyły głównie mechanizmów podwozia i wyposażenia. Kształt pojazdu nie uległ większym zmianom. Odświeżono osłonę chłodnicy, światła z przodu i z tyłu pojazdu. Ponadto rozstaw osi wzrósł o 35 mm, co pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Mimo że długość całego auta nie zmieniła się, nieco większy jest także bagażnik. Moc ośmiocylindrowego silnika zwiększono z 245 do 260 KM, a za dopłatą nadal można było zamówić pneumatyczne resorowanie. Zmiany objęły również wnętrze, które zyskało nowocześniejszą deskę rozdzielczą i konsolę środkową.

LS 400 zbliżenie na przód


- Wymiary auta w mm -

długość : 4995
szerokość: 1830
wysokość: 1440

Silnik 4.0 V8 - 260 KM
Kolejne zmiany nastąpiły w 1998 roku /model UF20 IV - niektóre źródła uznają , że jest to III generacja LS`a/. Z zewnątrz auto zyskało pięcioramienne koła z lekkich stopów oraz mniejsze lusterka boczne, które miały zniwelować hałas we wnętrzu. Automatyczne światła przednie zostały wyposażone w funkcje opóźnienia ich wyłączenia, co pozwalało oświetlać drogę do domu.

We wnętrzu zrobiło się jeszcze bardziej komfortowo. Zastosowano więcej drewnianych i skórzanych dodatków oraz pojawiła się nawigacja. LS`a wyposażono też w system zabezpieczający przez przytrzaśnięciem ręki przez zamykane elektrycznie szyby w drzwiach a sterowanie oknami można było przeprowadzić również z pilota.

Obrazek

Ceny LS`ów we wrześniu 1999 r. wyglądały następująco : ok. 315 735 zł ( ponad 3 miliardy starych zł - to robiło większe wrażenie). Za tę cenę uzyskujemy w standardzie takie wyposażenie jak : poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera + boczne, napinacze pasów bezpieczeństwa, wspomaganie, immobilzer, ABS, TCR - kontrola trakcji, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, podgrzewane lusterka boczne, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, alufelgi, drewniane wykończenia wnętrza, automatyczną skrzynie biegów. Jedynym dodatkiem oferowanym jako opcja był elektryczny szyberdach.

Najważniejszą zmianą była jednak nowa jednostka. 4-litrowy, 8-cylindrowy benzyniak, w którym zastosowano technologię VVT-i (zmienne fazy rozrządu) 32 V. Rozwijał moc 290 KM przy 5900 obr./min. przekazywaną na koła przez nową 5-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Moment obrotowy wynosił 407 Nm przy 4000 obr/min. Nowy silnik pozwalał nie tylko na lepsze osiągi ale był też oszczędniejszy w zużyciu paliwa.

Moc 290 KM jest wystarczająca by dynamicznie poruszać auto ważące 1680 kg. Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi ok. 7 sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Lexus LS 400 dostępny jest w Europie, jednak najlepiej sprzedaje się w USA, gdzie jest najchętniej kupowaną limuzyną luksusową. W Japonii model ten nazywany jest Toyota Aristo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rici
Administrator
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez maxkow » 21 wrz 2010, o 19:14

Film reklamujący lexusa Ls 400

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iuP-8Vjt … anslated=1[/youtube]
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Lex » 4 sie 2011, o 14:56

Mam pyt. do właścicieli LS-ów lub znawców modelu , np. Cruiser opisuje swoje auto jako model LS400 99 MKIV , jak dzielić te wszystkie wersje i zmiany jakie się pojawiały na nadwoziu , ja całkiem przypadkowo odkryłem w model po 2001 roku miał dwie dość istotne zmiany ale nie mam pojęcia jakie przypisać im MK?

2001 rok
Obrazek

2004 rok
Obrazek
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez HOYNA » 4 sie 2011, o 14:57

wg typów :LEXUS: to mamy tutaj modele UCF30 i UCF31.

Tak to wygląda dla całej rodziny LS:

Series I - LS400: 1990 - 1992 - UCF10,
Series II - LS400: 1993 - 1994 - UCF11 (dodatkowo ma pneumatykę)

ObrazekObrazek

Series III - LS400: 1995 - 1997 - UCF20
ObrazekObrazek

Series IV - LS400: 1998 - 2000 - UCF21
ObrazekObrazek

Series V - LS430: 2001-2003 - UCF30
Obrazek

Series VI - LS430: 2004-2006 - UCF31
Obrazek

Series VII - LS460: 2007-obecnie - USF40
Obrazek
Obrazek

BTW. jakoś to MK... mi nie pasuje do LEXa, bardziej do vw lub forda.
Obrazek
Avatar użytkownika
HOYNA
Lex user
 
Posty: 68
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 22:17
Lokalizacja: Lublin
Model Lexusa: LS400 UCF10

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Wombat » 14 maja 2012, o 14:17

Series I - LS400: 1990 - 1992 - UCF10,
Series II - LS400: 1993 - 1994 - UCF11 (dodatkowo ma pneumatykę)

pneumatyke mają od pierwszych roczników wyprodukowanych 1989 (MY 1990).
UCF11 to inne koła i hamulce, inaczej poduszki..itd Lekki lifting
________________________________________________________
a LS łyka Obrazek
Avatar użytkownika
Wombat
Lex user
 
Posty: 163
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 02:14
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa Traktorówek

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez janasek » 14 maja 2012, o 18:51

Wombat napisał(a):
Series I - LS400: 1990 - 1992 - UCF10,
Series II - LS400: 1993 - 1994 - UCF11 (dodatkowo ma pneumatykę)

pneumatyke mają od pierwszych roczników wyprodukowanych 1989 (MY 1990).
UCF11 to inne koła i hamulce, inaczej poduszki..itd Lekki lifting


A mnie się wydaje że rocznik '91 nie miał jeszcze w serii pneuamtyki. Przynajmniej takie auta widziałem...
Luxusem jadę... :)
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez prosperopro » 14 maja 2012, o 20:02

byla byla pneumatyka http://www.lexls.com/info/ls400.html w Options malo tego jezdzi bo to kiedys byl ostry wynalazek ;) UCF11 to w ogole wszystko kosmiczne "ni to UCF10 ni UCF20" rozni sie sporo rzeczy.
"The LS400 Series II debuts with more than 50 changes, many as a direct response to dealer and customer requests."
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
Avatar użytkownika
prosperopro
Lex Driver
 
Posty: 614
Dołączył(a): 10 sty 2011, o 20:08
Lokalizacja: Lublin
Model Lexusa: LS400 UCF11

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Loudner pl » 3 cze 2012, o 10:32

Mam 94 rok i pytanie czy części blacharskie różnią sie pomiędzy rokiem 90 a rokiem 98 chodzi chodzi mi szczególnie o drzwi i błotniki
Loudner pl
Lex user
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 19:02
Model Lexusa: sc400, LS400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Swarzedz

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez janasek » 3 cze 2012, o 11:55

Przednie błotniki na pewno sie różnią, tylnie na 90% również, drzwi nie wiem. Na www.toyodiy.com możesz to sprawdzić po numerach katalogowych częsci.
Luxusem jadę... :)
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: [LS 400 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez prosperopro » 3 cze 2012, o 13:32

błotnik rozni sie bardzo bo ma lift lamp a z drzwiami to nie wiem
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
Avatar użytkownika
prosperopro
Lex Driver
 
Posty: 614
Dołączył(a): 10 sty 2011, o 20:08
Lokalizacja: Lublin
Model Lexusa: LS400 UCF11


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość