[Gs 300 2 gen.] historia modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[Gs 300 2 gen.] historia modelu

Postprzez Rici » 24 wrz 2010, o 15:25

Lexus GS 300/400/430 - produkcja w latach 1998-2005

Obrazek

Krótko :
GS 300 świętował swoją premierę we wrześniu 1997 roku na wystawie samochodowej IAA we Frankfurcie. Mierząca 4,8 m długości limuzyna jest przeznaczona dla kierowców o sportowym zacięciu, ale auto odznacza się jednocześnie bardzo wysokim komfortem. Bazą techniczną dla Lexusa GS 300 była Toyota Aristo – model nieznany w Europie a produkowany jeszcze przed 1997 rokiem. Źródłem napędu GS 300 jest rzędowy sześciocylindrowy silnik 24V, który z trzech litrów pojemności skokowej osiąga moc 222 KM. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej. Auto ma stanowić konkurencję dla Mercedesa klasy E czy BMW serii 5.

Równorzędnie na rynku amerykańskim zaprezentowano wersję GS 400 z silnikiem V8 zapożyczonym z większego LS 400. Oba silniki wykorzystują technologię zmiennych faz rozrządu VVT-I (Variable Valve Timing/Intelligence i zostały sprzężone z 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów z tym, że GS 400 posiadał funkcje "E-shift", dzięki której można było wymusić zamianę biegu przyciskami na kierownicy.

Jest ich w Polsce niewiele, ale ich liczba stale wzrasta. Import prywatny zastąpiony został oficjalną sprzedażą w sieci TMPL. Sława Lexusa przyszła do Polski z Ameryki, po konsumenckim sondażu prestiżowej firmy J.D. Power, która najwyżej oceniła model LS 400 wśród amerykańskich limuzyn. Kto wie, czy fuzja Mercedesa i Chryslera, nie są odpowiedzią na amerykański sukces japońskiej limuzyny, skoro następny model GS 300 sprzedaje się równie dobrze i cieszy się wielkim zainteresowaniem we wszystkich krajach europejskich.

Obrazek

Historia modelu GS: Lexus GS 300 pojawił się w 1993 r. Na niektórych rynkach samochód występuje pod nazwą Toyota Aristo. Stylizacją sylwetki zajęło się studio Giugiaro. Do napędu auta przeznaczono benzynowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy rozwijający moc 212 KM. Spotykane są również wersje 219-konne T3 ze specjalnym układem wydechowym. W 1997 roku zaprezentowano drugą generację modelu. Do napędu modelu GS300 przeznaczono znany z poprzednika 3-lilrowy silnik o nieco większej niż wcześniej mocy - 228 KM oraz zapożyczony z modelu LS ośmiocylindrowy silnik 4.0 o mocy 294 KM (GS 400).

Historia Lexusa w Europie zaczęła się w 1991 roku sprzedażą 2000 samochodów, a wzmocnienie sprzedaży nastąpiło w 1993 roku gdy GS 300 pojawił się na 8 rynkach europejskich. W 1995 roku sprzedano 4000 samochodów w 14 krajach. Cel wytyczony na rok 2000 – to 20000 sztuk, 5 razy więcej niż obecnie. Celem dla tego modelu jest przewodnictwo w klasie pod względem danych technicznych, bezpieczeństwa i komfortu. Przede wszystkim poprawiono trzylitrowy, rzędowy silnik. Jest mocniejszy, ma inteligentny system technologii zmiennych czasów zaworowych, a jednocześnie ta jednostka napędowa stała się cichsza i ekonomiczniejsza w porównaniu z wersją poprzednią GS 300. Niezwykły wynik płynności jazdy udało się osiągnąć dzięki nowej, lekkiej 5-przekładniowej skrzyni automatycznej. Wyższy poziom komfortu uzyskano przez wprowadzenie nowego podwójnego wahacza w tylnym zawieszeniu i dzięki temu auto jest nieco sztywniejsze i ma bardziej sportowy charakter. Najwyraźniej czuje się to podczas szybkiej jazdy po krętej drodze.

Obrazek

Lexus GS300 jest to elegancka limuzyna o sportowym charakterze. Doskonałe osiągi zapewnia jej 3-litrowy sześciocylindrowy silnik o mocy 222 KM. Na uwagę zasługuje niespotykana dotąd w tej klasie samochodów koncepcja wyglądu tablicy przyrządów. Nowoczesne wnętrze w połączeniu z elegancką linią sprawiają wrażenie samochodu zwartego i szybkiego. Całości dopełnia skórzana tapicerka z elementami drewnianymi. Do wyposażenia seryjnego należy: ABS, system kontroli trakcji, system stabilizacji toru jazdy, poduszki powietrzne x6, klimatyzacja dwustrefowa z układem automatycznego przewietrzania, system audio ze zmieniarką na 6 cd, odmrażacz przedniej szyby, elektrycznie regulowane szyby, lusterka i fotele, automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, aluminiowe felgi, elektrycznie regulowana kolumna kierownicy z pamięcią ostatniego ustawienia...
Jako ciekawostkę trzeba wymienić wspaniałe oświetlenie tego auta przez reflektory wielkiej mocy, które dają dwukrotnie więcej światła niż konwencjonalne halogeny, ale zużywają o 25% mniej energii. Nowa jakość komfortu ustawiła GS 300 na pozycji lidera.
Bardzo skrupulatne badania w tunelu aerodynamicznym zmniejszyły do minimum szumy opływowe, a zastosowanie mas plastycznych ogranicza wibracje. Wnętrze tego auta, zgodnie z hasłem Toyoty, ma swój własny klimat, a to za sprawą najnowszego systemu automatycznej recyrkulacji powietrza. Jednym z istotnych dla bezpieczeństwa rozwiązań jest oryginalny system VSC, który gwarantuje kontrolę nad stabilnością samochodu, tak jak ABS czy system Traction Control (zapobiegający zrywaniu przyczepności przy ruszaniu) VSC zmniejsza skłonność do poślizgów i poprawia stabilność samochodu przy gwałtownej zmianie kierunku. Ponadto nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają poduszki przednie i boczne, a wnętrze sztywnej kabiny wyłożono doskonałymi materiałami, szczególnie w takich miejscach jak słupki przednie czy wewnętrzna struktura dachu. Crash-testy tego auta znacznie przekroczyły wszystkie kryteria europejskie i amerykańskie.

Obrazek

GS przekonuje obszernością wnętrza, która sprawia, że nawet trójka pasażerów na tylnej kanapie nie będzie miała żądnych problemów także podczas długich podróży. Zachwyca wyposażeniem oferując w serii takie udogodnienia jak elektryczna regulacja foteli i położenia kierownicy.
Współczynnik oporu powietrza cx - 0,29
Pojemność zbiornika paliwa - 75 l
Bagażnik - 515 l
Wymiary:
Długość: 4 805 mm
Szerokość: 1 800 mm
Wysokość: 1 445 mm
Waga: 1 650 kg

- Historia modelu GS II generacji -
1999 : dodatkowe, obok standardowych światła do jazdy dziennej;
2000 : standardem stał się system BA - Brake Assist, jako część pakietu VSC - Vehicle Stability Control;
2001 : niewielkie zmiany stylistyczne nadwozia oraz nowy w ofercie silnik V8. Wersja z nowym silnikiem nosiła
oznaczenie GS 430 i zastąpiła w ofercie model GS400. Od tego roku wszystkie modele GS w wyposażeniu
standardowym miały kurtyny boczne, drewniane wykończenie wnętrza i elektroniczny kompas.
Jako opcja pojawiły się nowe systemy audio i nawigacji;
2002 : Uproszczono i polepszony system nawigacji, dzięki któremu można również oglądać filmy z płyt DVD;
2003 : Niewielkie zmiany w wyposażeniu;
2004 : brak zmian;
2005 : na lato 2005 r. przewidziano prezentację modelu GS III generacji .

Obrazek

2001 r. - Nowości w modelu GS

Lexus GS 430 - sportowy luxus


Obrazek

Lexus postanowił wprowadzić na rynek usportowioną wersję średniej wielkości limuzyny GS 300. Firma należąca do koncernu Toyota zapewnia, że jest to bardzo komfortowe, prestiżowe i szybkie auto za odpowiadającą jego jakości cenę. Sylwetka wiele się nie zmieniła. Podwójne reflektory z przodu i z tyłu, 17 calowe felgi, masywny i elegancki wlot powietrza. Lexus GS430 nabrał stylowego i ekstrawaganckiego wyglądu. Z boku uwagę zwraca chromowana listwa poprowadzona wokół linii okien i dynamiczna trójbryłowa sylwetka.

Wnętrze jak przystało na dojrzałą limuzynę jest bardzo stylowe i przytulne. Elegancję podkreślają drewniane inkrustacje, chromowane elementy i skórzana tapicerka, której kolory można dobierać w zależności od gustu nabywcy. Białe tarcze okrągłych zegarów podkreślają natomiast sportowe zacięcie tego monstrum na kołach. Dzięki zastosowanemu, ośmiocylindrowemu silnikowi o pojemności 4,3 litra (283 KM) nowy Lexus GS430 rozpędza się do "setki" w zaledwie 6,3 sekundy, co umiejscawia go w rezultatach klasy "sport". Silnik żwawo reaguje na najmniejsze nawet muśnięcie pedału przyspieszenia, nie powodując przy tym dokuczliwego hałasu.

Obrazek

Kierowca może nawet czasem zapomnieć, że siedzi w samochodzie! Na szczęście układ zawieszenia na rynek europejski został utwardzony, co nie powoduje tak powszechnego w autach rodem zza oceanu kołysania. Dzięki dużej masie własnej Lexus prowadzi się znakomicie, nie dając odczuć pasażerom przeciążeń podczas hamowania jak i przyspieszania. Warto również powiedzieć parę słów o systemach zamontowanych w testowanym modelu. Auto wyposażono w układ Troque Activated Powertrain, który koryguje moment obrotowy silnika w taki sposób, aby zawsze moment obrotowy przekazywany na koła był jak największy. Nie zabrakło również układu stabilizującego jazdę (ESP) i wspomagania hamulców BA (brake assist).

Lexus jest również wyposażony w sześć poduszek powietrznych, elektronicznie sterowaną klimatyzację osobno dla kierowcy i pasażera, tempomat, elektrycznie ustawiane fotele, automatyczna skrzynię biegów, wysokiej jakości sprzęt audio z dekoderem dźwięku przestrzennego z 7 głośnikami etc, etc, etc. Na koniec trzeba wspomnieć coś o cenie tego niebanalnego modelu. W Polsce nowy model Lexusa GS430 kosztuje ponad 300 tys. złotych. Ale cóż... Za prestiż trzeba zapłacić...

Obrazek

Dane techniczne: sedan: wym. 4805/1800/1445 mm
pojemność bagażnika -515 l.
Silniki benzynowe, 4-zawory na cylinder: 3.0/228 KM przyspieszenie : 0-100 km/h w 8.2 s.
V maks. 230 km/h i 4,0/294 KM przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s, V maks. 250 km/h.
Napęd na tylną oś, skrzynia 5-stopniowa automatyczna.

Usterki: rzadko spotyka się niesprawności elektroniki Jednostki napędowej; pojedyncze przypadki niewłaściwej pracy modułu sterującego pracą systemu stabilizacji toru jazdy; zdarzają się usterki fabrycznego radia i nawigacji satelitarnej powodowane przez niewłaściwą obsługę.

Karoseria średniego Lexusa nie tylko świetnie wygląda lecz także kryje w sobie całkiem pojemna wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości. Auto odznacza się wysokim komfortem resorowania, dobrą skutecznością hamulców /36,7m ze 100 km/h/ oraz bogatym wyposażeniem. Już mniejszy silnik powinien zadowolić większą rzeszę kierowców zarówno od strony dynamiki, jak i zużycia paliwa (średnie ok. 12 1/100 km) Równie wysokiej ocenie należy poddać trwałość mechaniczną Lexusa. Poważne awarie należą do rzadkości i z reguły są powodem zaniedbań właściciela. Wysokie są ceny części zamiennych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rici
Administrator
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [Gs 300 2 gen.] historia modelu

Postprzez maxkow » 24 wrz 2010, o 15:27

Film reklamujący LEXUSA GS400

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KHiVQE15vrM&translated=1[/youtube]
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [Gs 300 2 gen.] historia modelu

Postprzez mpirat » 19 lip 2012, o 15:07

Tutaj jest tescik lexa kontra bmw i volvo
http://www.toyotaclub.hg.pl/test-lexus-gs300.htm
mpirat
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 maja 2011, o 15:33
Model Lexusa: Brak ,Narazie s14A
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lbn

Re: [Gs 300 2 gen.] historia modelu

Postprzez JanB » 18 sty 2015, o 20:00

Czy ten Michał, to ktoś z naszych kolegów forumowych? http://www.autokrata.pl/wasze-auta/15le ... ika_a19291
Pozdrawiam
JanB
Avatar użytkownika
JanB
Lex Driver
 
Posty: 306
Dołączył(a): 29 lip 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS 450h 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [Gs 300 2 gen.] historia modelu

Postprzez Pawełn » 18 sty 2015, o 20:55

Stary artykuł, widzę że teraz znów wrzucony :doh:

JanB napisał(a):Czy ten Michał, to ktoś z naszych kolegów forumowych? http://www.autokrata.pl/wasze-auta/15le ... ika_a19291


Tak ale Michał już dość dawno sprzedał lexa. Camry o którym wspomina w artykule kupił jakby ode mnie:)
Ale SCek o którym też mowa dalej lata :zryw: :puchar:
レクサス
Avatar użytkownika
Pawełn
Lex Driver
 
Posty: 403
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Gs 300 2 gen.] Dane techniczne.

Postprzez Przemek219 » 18 sty 2016, o 17:38

Witam wszystkich forumowiczów. Czy ktoś tu z obecnych posiada może wykres mocy dla Lexusa GS z 2004 roku ?
Przemek219
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 17:33
Model Lexusa: GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość