[ES 300 1 i 2 gen.] historia modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[ES 300 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Rici » 24 wrz 2010, o 15:30

-Lexus ES 300 -

Obrazek

Od 1991 roku ( jako I generacja ) produkowany jest model ES 300. Konstrukcja pojazdu oparta jest na modelu Toyota Camry drugiej generacji, produkowanej do 1996 roku. ES 300 jest czterodrzwiową limuzyną typu hardtop, pozbawioną środkowego słupka.

Różnice w stosunku do modelu Camry polegają na innym wystroju wnętrza i luksusowym wyposażeniu. Mechanizmy podwozia oraz zespól napędowy przejęty został z modelu Camry bez zmian, dlatego pojazd dostępny jest wyłącznie z silnikiem V6-3.0 o mocy 223KM, który napędza koła przednie. Lexus ES 300 w 1999 roku był najstarszym modelem tej marki i wkrótce pojawił się nowoczesny następca.

Historia modelu Lexus ES 300 :

1998 - w standardzie pojawiły się boczne airbagi oraz immobilizer.
1999 - silnik V6 wzmocniono o 10 KM (do 210), zmieniono przełożenia w automatycznej skrzyni
biegów oraz wprowadzono kontrolę trakcji jako standard.
2000 - model 2000 przeszedł delikatny facelifting nadwozia a we wnętrzu pojawiło się więcej
drewnianych wstawek. Polepszyło się także wyposażenie seryjne.
2001 - w 2001 roku ES zastąpił wcześniejsze wersje wyposażenia sześcioma nowymi.
Zapowiedziano nowy model.
2002 - pojawia się następcę - druga generacja modelu ES z tym samym 3-litrowym silnikiem.

2002 Lexus ES 300

Obrazek

ES 300 w 2002 roku zyskał jeszcze więcej klasy. Wyposażenie auta wykorzystuje wiele elementów z flagowego Lexusa LS. Konkurent Acury 3.2 TL, Audi A6, Cadillaca Catera, Infiniti I30 czy Volvo S60 znacznie zyskał na urodzie.

Silnik został ten sam. 3-litrowy DOHC V6 z aluminiowym blokiem wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT-i) i spełnia najwyższe normy emisji szkodliwych tlenków w spalinach (ULEV). Motor dysponuje mocą 210 KM / 5,800 obr i pozwala na rozpędzenia auta od 0 do 100 km/h w nieco ponad 8 sekund. Za zmianę przełożeń odpowiada automatyczna, 5-cio biegowa skrzynia biegów. Co ciekawe producent stwierdza, że wystarczającym paliwem jest benzyna 87. oktanowa. Nietypowo jak na Lexusa, napęd przenoszony jest na koła przednie co potwierdza konstrukcyjną bliskość z Toyotą Camry.



Do wyposażenia standardowego należą m. in. 16-calowe kola z lekkich stopów z oponami 215/60 R16 V, audio Mark Levinson , ogrzewane przednie fotele, lampy przednie typu (HID) , elektronicznie sterowane zawieszenie (AVS) , (VSC) a wszystko za cenę 31,505 $.

Obrazek

Oczywiście standardy bezpieczeństwa są tak samo wysokie jak wyposażenie auta. Składają się na to przednie, boczne poduszki powietrzne a także system anty kradzieżowy.



Druga generacja ES`a także stylistycznie wyraźnie nawiązuje do modelu Camry. Wersja ES 300 dysponuje mocą 210 KM.

2004

Amerykański oddział Lexusa postanowił wprowadzić na tamtejszy rynek specjalną, limitowaną serię SportDesign Edition modelu ES 330. Od sierpnia 2004r. ten luksusowy sedan dostępny będzie w salonach sprzedaży wraz z większym i mocniejszym silnikiem, efektowną stylizacją nadwozia, zmienionym wnętrzem oraz poprawionymi parametrami układu kierowniczego, zawieszenia i hamulców. W ofercie usportowionej limuzyny znalazły się też trzy nowe kolory nadwozia - Black Onyx, Thundercloud Metallic i Graphite Gray Pearl. Samochód konkurujący na amerykańskim rynku głównie z bezpiecznym i statecznym Volvo S80 oraz wyraźnie sportową Acurą TL wyróżniać ma się komfortem i elegancją. ...Taki jest plan producenta, który model ES330 projektował na wzór flagowego Lexusa LS 430.

Obrazek

Wnętrze łączy w sobie elementy komfortu, sportu i bezpieczeństwa. Siedzenia (przednie fotele otrzymały regulację elektryczną w 10 kierunkach z możliwością zapamiętania ustawień siedzenia kierowcy) pokryto skórą, dostępną w dwóch kolorach - beżowym i czarnym. Nie pożałowano również dodatkowych elementów stylizacyjnych z czarnego drewna na desce rozdzielczej. O komfort podróżnych dba dzielona klimatyzacja automatyczna, wysokiej jakości sprzęt audio oraz połączony z DVD system satelitarnej nawigacji. Drewniane i skórzane wykończenie uzupełniają wszechobecne systemy elektroniczne sterowane głosem oraz opcjonalny układ audio firmy Mark Levinson.

Obrazek

Oznaczony sygnaturą ES 330 pojazd wyposażono w silnik V6 o pój. 3,3 litra i mocy 225 KM, z 5-biegową przekładnią automatyczną. ES 330 mimo iż mniejszy od flagowego modelu LS 430, prezentuje taki sam poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego. Jak zwykle w przypadku Lexusa, pierwsze egzemplarze trafią na rynek amerykański, który jest największym odbiorcą tych aut, a dopiero potem do Europy.

Szyba w przednich drzwiach jest wykonana z takich surowców, by nie osiadały na niej krople wody, zaś wszystkie drzwi w samochodzie są podświetlone co ma ułatwić korzystanie z auta po zmierzchu. Lexus ES 330 w swym standardzie oferuje podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, które zapamiętuję do dziesięciu ustawień pozycji. Mniejsze wrażenie robi dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z systemem filtrów powietrznych i automatycznie zmieniające położenie podczas cofania lusterka wsteczne.

Nie tylko udogodnienia zastosowane we wnętrzu samochodu powodują, że jazda Lexusem ES 330 jest komfortowa. Każde z czterech kół samochodu jest osadzone w antywibracyjnej ramie. Także podłoga oraz osłony silnika mają zmniejszać hałaśliwość zespołu napędowego. Co do samego silnika, to w nowym modelu Lexusa ES 330 zastosowano 3.3 litrową jednostkę V6 o mocy maksymalnej 225 KM. Moc tę przenosi pięciobiegowy automat. Poprawiono nieco poziom bezpieczeństwa wprowadzając dwustopniowe poduszki powietrzne. Ta zamontowana przed pasażerem przedniego fotela automatycznie dezaktywuje się, gdy na siedzeniu jedzie dziecko.

Obrazek

Tak jak zazwyczaj w Lexusach, żadne z wprowadzanych rozwiązań nie jest szczególnie rewolucyjne – wszak marka ta zasłynęła nie innowacyjnością, a niezawodnością trudną do osiągnięcia kiedy wdraża się nowinki. Wprowadzane udogodnienia nie szokują, ale to nie one przekonać mają klientów o unikalnym komforcie Lexusa ES 330. ...To nadwozie o dość klasycznej linii odzwierciedla sens zmian jakich dokonano w tym modelu, i to one ma go wyróżnić spośród konkurencji.
Za Lexusa ES 330 zapłacić trzeba będzie w USA około 32 tys dolarów, czyli o blisko 23 tys dolarów mniej niż za flagowego Luxusa LS 430. Czy amerykańscy klienci dopatrzą się podobieństw pomiędzy oboma autami i to skłoni ich do zakupu tańszego modelu – trudno orzec. Problem to dość odległy dla polskich klientów, którzy za pieniądze, za które w USA można kupić Lexusa ES 330, w Polsce mogą mieć średnio wyposażoną Toyotę Avensis.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Rici
Administrator
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [ES 300 1 i 2 gen.] historia modelu

Postprzez Rici » 24 wrz 2010, o 15:32

REKLAMA LEXUSA ES 300

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GiEr1192ek4&feature=PlayList&p=B5DBC962B2D08533&index=35&playnext=2&playnext_from=PL[/youtube]
Obrazek
Avatar użytkownika
Rici
Administrator
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość