[SC 300/SC 400] Historia Modelu

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[SC 300/SC 400] Historia Modelu

Postprzez Lex » 24 wrz 2010, o 16:24

Obrazek

Duże , ekskluzywne coupe wywodzi się z japońskiego modelu Toyota Soarer. Model ten przeznaczony jest wyłącznie na rynek amerykański, co tłumaczy jego znikomą ilość na polskich drogach. W USA model ten pod względem oferowanego komfortu przewyższa wszystkie tego typu pojazdy, a szczególnie pochodzące z Europy
Silniki montowane w modelach tej serii to : rzędowy silnik V6 o pojemności 3.0 i mocy 228 KM w modelu SC300 i silnik V8 4.0 o mocy 264 KM w modelu SC 400. Taka moc przenoszona na tylne koła musi dawać wiele satysfakcji z jazdy.

Obrazek

MODEL SC 300 SC 400
Skrzynia biegów 5-biegowa manual i automat w SC 400 tylko automat
Wymiary : długość x szerokość x wysokość 4850 / 1790 / 1340 mm
Pojemność skokowa 2997 cm3 3969 cm3
Moc max (KM/obr./min) 228 / 6000 264 / 5300
Max mom. obr. (Nm/obr/min) 284 / 4800 365 / 4500
Seryjne ogumienie 225/55 , R 16 V
Zbiornik paliwa 78 dm3
Przyśp. 0-100 km/h (s) 7,5 6,9
Prędkość max (km/h) 241 235
Zużycie paliwa 90/120/miasto 7,6 / 9,4/ 13,1 7,9 / 9, 7 / 14, 0
Przestrzeń bagażowa (l) 265

Napęd kół tylnych przy umieszczeniu silnika z przodu to klasyka aut sportowych. Niestety do prowadzenia takiego auto potrzeba wiele doświadczenia, szczególnie na śliskich nawierzchniach. Tutaj każdy błąd wiele kosztuje. Części zamienne do tego modelu w Europie osiągają niebotyczny pułap.

WARDS AND RECOGNITION

* Nov. 1991 - The SC 400 makes the honor rolls of Car and Driver, Automobile, Popular Science and Playboy magazines.

* Feb. 1992 - The SC 400 is named "Import Car of the Year" by Motor Trend and by the Motoring Press Association.

* Dec. 1992 - SC 300 is named to the Car and Driver "10 Best" list and Automobile's "All-Star" list.

* Dec. 1992 - SC 400 named one of Motor Trend's "Best Buys."

* March 1993 - American Automobile Association (AAA) names the SC 300 as the best 1993 model in its price range.

* Dec. 1993 - SC 300 is named to the Car and Driver "10 Best" list and Automobile's "All-Star" list for the second year in a row.

* May 1994 - The SC coupes finish third (behind the LS and GS) in J.D. Power and Associates' Initial Quality Study (IQS).

* Jan. 1995 - Car and Driver names SC 300 one of 1995's "10 Best" cars.

* Feb. 1995 - SC 300 is designated one of Automobile magazine's "All-Stars."

* June 1996 - Lexus again tops the J.D. Power and Associates IQS. The SC 400/300 Coupes scored a noteworthy 45 problems per 100 cars, the best single vehicle model in the study.

* May 2002 - SC 430 ranks second, after the Lexus LS 430, in the premium luxury car category of the J.D. Power and Associates Initial Quality Study.

* November 2002 - SC 300/400 takes third place in the premium luxury car segment of J.D. Power and Associates' Vehicle Dependability Study.

* February 2003 - The SC 430 wins the Automotive Market Environmental Superiority (AMES) Award in the sport car category. The AMES awards were created to help encourage customers to purchase AMES awarded vehicles to assist in the reduction of fuel consumption and emission of greenhouse gases.

* May 2003 - SC 430 ranks second, after the LS 430, in the premium luxury cars category of the J.D. Power and Associates 2003 Initial Quality Study
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [SC 300/SC 400] Historia Modelu

Postprzez maxkow » 25 wrz 2010, o 11:26

Z tymi czesciami do Lexusa SC nie jest tak zle , bardzo duzo czesci pasuje od modelu LS400 i co raz czesciej sa zwozone Toyoty soarer z ktorych wyciaga sie motory 2,5 TT a reszta zostaje, co do opisu ze trzeba duzo doswiadczenia odnosnie prowadzenia SC400-Sc300 to nie jest to prawda wystrczy byc poprostu w miare rozsadnym i pamietac ze jest to tylno napedowka .
W calej europie jest bardzo duzo klubow ,ktore zajmuja sie tematyka Lexus SC>Soarer .

Oto kilka z nich

http://www.lexusclub.co.uk/

http://www.planetsoarer.com/indexfull.html

http://www.lextreme.com/

http://www.soarerworld.com/

http://soarercentral.com/...orum/discus.cgi

http://v8soarer.com/

Materiał Video na temat powstawania Lexusa SC



Po obejrzeniu tego filmiku mozna zrozumiec dlaczego niektore auta maja tzw" Dusze" poniewaz jak to widac a filmiku projektowali je ludzie z pasja kochajacy auta , a nie tak jak teraz komputery i ksiegowi.
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [SC 300/SC 400] Historia Modelu

Postprzez Lex » 25 wrz 2010, o 11:28

świetny materiał video i wspaniały pomysł aby każdą history mod. wzbogacić o materiał video oczywiście materiał właśnie w tym stylu czyli (dealer introduction video) :good:
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [SC 300/SC 400] Historia Modelu

Postprzez maxkow » 25 wrz 2010, o 11:30

Jak ,ktos dobrze zna English to moze przetłumaczyc text , bo u mnie kiepsko z Angielskim


This is the diary of production events for the Soarer MkIII over it's nine year history, featuring changes in design specifications throughout the entire Soarer range. The following table has been translated from an original Japanese version and may contain inaccuracies due to the differences between languages. With special thanks to Toan Nguyen and Rand May.

There's an equivalent Lexus SC400 history also.

Date


Modifications

May 1991


Introduction of 3rd generation Toyota Soarer

* JZZ30 2.5GT-TWINTURBO
* JZZ30 2.5GT-TWINTURBO-L
* UZZ30 4.0GT
* UZZ31 4.0GT-LIMITED
* UZZ31 4.0GT-LIMITED equiped with GPS
* UZZ32 4.0GT-LIMITED equiped with active control suspension

May 1992


* 4.0GT-LIMITED front seat heater now standard equipment.
* 4.0GT-LIMITED Sun roof option added for active control suspension model.
* Air temperature indicator added to 'multiple information display'.
* "Automatic drive" renamed "cruise control".
* Body colour addition: Black (202)

July 1992


Special 'edition' car

* Special equipment (below) added to the base models 2.5GT-TWINTURBO and the 2.5GT-TWINTURBO LIMITED (production time: July to September 1992? )
* Front green glass
* Plated window mall (?)
* Private coloured emblem (titanium coat)
* Private coloured aluminium wheel (dark grey)
* Motoki eye ornament (?)
* Live sound system (6 speakers) + CD deck
* Body colour and interior colour (combination)
* Body colour: Super white pearl mica (051) interior colour: Grey (FA10)
* Body colour: Black (202) interior colour: Grey (FA10)
* Body colour: M. I. O. (6m2) interior colour: Spruce (FA60)

August 1993


* New steering wheel for : 4.0GT, 2.5GT-TWINTURBO-L and 2.5GT-TWINTURBO (SRS air bag equipped car)

January 1994


* 4.0GT discontinued
* 3.0GT (2JZ-GE) model added.
* Package options set to three grades.
* Front bumper design modification.
* Fog lamps replace 'cornering' lamps.
* New 16 inch aluminium wheel design.
* Introduction of water repellant glass.
* New refrigerant for air conditioner
* Wiper change?
* Vehicle speed response wiper system equipped in 4.0GT-L active control suspension specification car and EMV package equipped car standard equipment
* Warning indicator lamp added to 'multiple information display'
* Front bonnet emblem classified by grade (4.0GT-L and 2.5GT-T).
* Body colour deletion: Super silver III metallic (176), red mica (3k3), beige metallic (4k9), grayish green metallic (6m3)
* Body colour addition:bluish silver metallic(1a0), super red IV (3l2), medium greyish green mica graphite (6N1)
* Interior colour discontinued: Grey
* Interior colour addition: Black

May 1995


* Power increase in 1UZ-FE engine from 260PS/36.0CKg to 265PS/37.0CKg
* Multiple AV station option introduced
* Side striped tape setting (?)
* Body colour discontinued: Medium grayish green mica graphite (6N1)
* Body colour addition: Wine red mica (3l4)

August 1996


* 4.0GT-L active control suspension model discontinued.
* 3.0GT S package (includes 16 inch aluminium wheels and sport suspension as standard equipment).
* 1JZ-GTE engine VVT-i conversion.
* 2.5GT-T electronic control throttle system (ETCS), new automatic transmission (ECT-iE) added.
* 2.5GT-T L package equipped with TEMS air suspension.
* 2.5GT-T L package equipped with 5 speed manual transmission discontinued.
* 16 inch aluminium wheel, paint colour modification.
* Design modifications to the front bumper, the fog lamps and the rear bumper, front grille added.
* Total length now 4.900m (4cm increase), width 1.805 (1.5cm increase)
* Front passenger seat air bag, ABS as standard on all models.
* Addition of anti ultraviolet radiation glass.
* Multiple AV in station 5.8 type wide televisions added.
* Body colour discontinued: cM.i.o. (6m2), dark blue mica phthalocyanine (8j5)
* Body colour addition: Dark green mica metallic (6p2), blue mica metallic (8l5)

August 1997


* 4.0GT-L (1UZ-FE) discontinued.
* 2JZ-GE engine VVT-i conversion power rise from 225PS/29.0CKg to 230PS/31.0CKg.
* Adoption of GOA (?)
* Body colour discontinued: Wine red mica (3l4)
* Body colour addition: Rose red mica (3m9)

July 1998


* Improvement of wide multiple AV station: D-GPS, Momet correspondence, 3d indication functional, postal code input. (?)
* Body colour discontinued: Super white pearl mica (051), bluish silver metallic (1a0)
* Body colour addition: White pearl mica (057), silver metallic (1C0)
* Interior colour discontinued: Spruce

August 1999


* Standard setting of 225/55r16 94v steel radial tyres and 16×7JJ aluminium wheel and the brakes for 16 inch to all models
* Body colour discontinued: Rose red mica (3m9)
* Body colour addition: red mica (3n1)

December 2000


End of Production



Lexus SC Specyfikacja

Lexus SC Specyfikacja

http://www.lexus.com/contact/pdf/1994/1994SCspecs.pdf


filmik pokazujacy produkcje Lexus /Toyota Soarer
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [SC 300/SC 400] Historia Modelu

Postprzez zwii » 31 mar 2013, o 20:32

http://www.youtube.com/watch?v=zkJR6wbQ ... HTt8rnm5qw

Ciekawy film prezentujacy zaawansowanie Japonskiej techniki w poprzedniej generacji Soarera ;)
zwii
Lex user
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12 cze 2012, o 15:21
Lokalizacja: Izabelin
Model Lexusa: SC300 99'
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa\Izabelin


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość