[LX 450/LX 470/LX 570] story

Historia modeli oraz dane techniczne

Moderator: klexus

[LX 450/LX 470/LX 570] story

Postprzez Lex » 24 wrz 2010, o 16:45

Lexus LX - pierwszy SUV spod znaku Lexusa

Lexus LX to elitarna wersja długich wersji Land Cruisera. Pierwsza generacja LX`a stanowiła debiut tej marki w klasie SUV i miała miejsce w 1996 roku w USA. Premiera jego następcy - LX 470 - miała miejsce w 1998 roku a model ten produkowany był do 2006 r. Trzecia generacja Lexusa LX to 570, który zadebiutował na New York International Auto Show w kwietniu 2007 r. jako zupełnie nowy model na rok 2008, bazujący na Land Cruiserze V8. Generacje III i II LX`a oferowane były z jednym silnikiem benzynowym V8 i karoserią opartą na stalowej ramie mieszcząca do 8 pasażerów (LX 470 i LX 570). Pierwsza generacja na rynku amerykańskim pozycjonowana była niżej niż II i III, jako SUV średniej klasy. Występowała z jednostką 6-cylindrową rzędową i mieściła do 7 pasażerów. Druga generacja LX 470 dzieliła nadwozie z Toyotą Land Cruiser Cygnus oferowaną w Japonii. Seria LX dla Lexusa długo pozostawała modelem największym i najbardziej luksusowym, stawianym znacznie wyżej niż serie GX czy RX. Dopiero nadejście modelu LS 600h zepchało serie LX na drugie miejsce w stajni Lexusa pod względem ceny zakupu.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lexus LX 450

Obrazek
Pierwsza generacja modelu LX - LX 450 produkowana była w latach 1996-1997 (FZJ80) zwana także Toyota Land Cruiser Cygnus

Lexus LX 450 I generacja

LX 450 pierwszy terenowy Lexus. Debiut w USA w 1996 r. a w Kanadzie 1997 r. Oparty był na Land Cruiserze serii 80 i zawierał w standardzie pełen pakiet wyposażenia Toyoty. Montowano tam wyłącznie silnik benzynowy o pojemności 4.5 litra o mocy 215 KM stale napędzający wszystkie 4 koła. Silnik to sprawdzone R6 DOHC o pojemności 4.5L i symbolu 1FZ-FE. Dysponował on mocą max 212 KM (158 kW) @ 4600rpm i max momentem obrotowym 387 Nm @ 3600rpm. Do tego oferowana była skrzynia automatyczna o 4 przełożeniach (A343F).

Obrazek

LX 450 to właściwie szósta generacja (seria 80) Toyoty Land Cruiser. Różnice między Toyotą a Lexusem to przede wszystkim bardziej luksusowe wnętrze i komfortowo zestrojone zawieszenie tego drugiego. LX`a wyróżniały też detale zewnętrzne, jak zmieniony grill z logo "L", koła i dokładki progowe w linii bocznej auta, które ułatwiały wsiadanie. Dodatkowo w stosunku do Cruisera 80 Lexus miał znacznie lepiej wyciszone wnętrze.

Obrazek

Pierwsza generacja Lexusa LX produkowana była niespełna 2 lata (1996-1997) i miała oznaczenie FZJ180. Standardowym wyposażeniem były skórzane siedzenia mieszczące nawet 7 pasażerów w 3 rzędach. Oczywiście 3 rząd nie był tak wygodny jak pozostałe siedziska. Można go było wymontować powiększając w ten sposób przestrzeń bagażową auta. Lista opcjonalnego wyposażenia obejmowała jedynie 3 pozycje : montowaną w konsoli środkowej zmieniarkę na 6 CD, elektronicznie blokowany przedni i tylny dyferencjał oraz szyberdach. Cena wersji podstawowej w 1996 roku to $47,995 czyli ok. $7,000 drożej niż Land Cruiser 80. Sprzedaż tego modelu wyniosła ponad 5,000 sztuk w 1996 i ponad 9,000 w 1997 r. Tego typu pojazdy zostały b. dobrze przyjęte w USA więc Lexus szykował następcę tego modelu na rok 1997. Na wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży tego modelu duży wpływ miały uregulowania celne w USA, które chroniły rodziny rynek samochodów jednak nie wspominały o autach typu SUV.

LX 450 legitymował się dość sporą masą własną - 2,300 kg - co przysporzyło mu krytycznych uwag jako autu niezbyt dynamicznemu. Dlatego jego następca szybko pojawił się na rynku i posiadał mocniejszy silnik V8. Oczywiście model ten zajmował najlepsze miejsca na listach bezawaryjności i zadowolenia klientów.

Rozstaw osi : 2850 mm; długość : 4821 mm; szerokość : 1930 mm; wysokość : 1869 mm
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lexus LX 470 1998-2007

Obrazek
Druga generacja modelu LX - LX 470 produkowana była w latach 1998-2007 (UZJ100)

Lexus LX 470 II generacja tego modelu

Podczas gdy Lexus RX 300 jest pojazdem terenowo-rekreacyjnym, to większy model tej marki, oznaczony symbolem LX 470, jest pełnowartościowym samochodem terenowym. Technicznie model ten odpowiada najnowszemu wydaniu Toyoty Land Cruiser serii 100. W nowej roli terenowa Toyota stała się ekskluzywną, komfortową limuzyną o doskonałych właściwościach terenowych. Zewnętrznie pojazd odróżnia się od Land Cruisera inną formą przednich reflektorów, nową kratą wlotu powietrza oraz zastrzeżonymi tylko dla LX`a wzorami kół.

Obrazek
Obrazek

Większe zmiany kryją się jednak we wnętrzu, które w standardzie wyposażenia zawiera pełny pakiet udogodnień. System dźwiękowy Nakamichi składał się z 11głośników i był jednym z lepszych systemów nagłośnień samochodowych w tamtych czasach. W kolejnych latach wyposażenie LX`a było aktualizowane i pojawił się system nawigacji czytający mapy z płyt DVD oraz audio Marka Levinson`a. Oczywiście pełne elektryczne wspomaganie osprzętu wnętrza było standardem.

Podczas gdy Toyota może być wyposażona w silnik wysokoprężny, Lexus korzysta wyłącznie z nowego silnika V8 - 4.7 litra o mocy 234 KM, który poprzez automatyczną skrzynię biegów, stale napędza cztery koła pojazdu. Silnik miał stosunkowo niewielka moc ale za to legitymował się wysokim max. momentem obrotowym wynoszącym 445 Nm @ 6500. ( Oznaczenie silnika : V8 4.7 L 2UZ-FE ; skrzynia biegów : 4-stopniowa automatyczna (A343F) i 5-stopniowa automatyczna (A750F).

Auto wyróżniały rozwiązania zastosowane w podwoziu. Niezależne zawieszenie z przodu oraz opcjonalnie dostępna elektroniczna blokada przedniego i tylnego dyferencjału były rozwiązaniami niespotykanymi w tej klasie aut. Zawieszenie posiadało system AHC (Adjustable Height Control), który pozwalał na pneumatyczne podwyższenie wysokości prześwitu i całego nadwozia w trudnych warunkach drogowych. Powrót do wysokości "asfaltowej" pozwalał na utrzymanie środka ciężkości na rozsądnej wysokości. Z kolei najniższe ustawienie zawieszenia pozwalało na łatwiejsze zajęcie pozycji w aucie bądź jego załadunek. Kolejny system to AVS (Adaptive Variable Suspension). Pozwalał on na zmianę charakterystyki pracy każdego z amortyzatorów w czasie 0,25 sek. w zależności od warunków na drodze i aktywności kierowcy (mierzona aktywność to ruchy kierownicą, przyspieszanie i hamowanie). Można było wybrać tryb pracy tego systemu i wybrać jedną z 3 opcji "normal", "comfort" i "sport".

Obrazek

Modele z roku 2000 w standardzie miały już kontrolę trakcji (Vehicle Stability Control) i asystenta hamowania. Od 2003 roku standardem stały się większe 18" koła a co ważniejsze 4-stopniowy automat zastąpiono wersja z 5 przełożeniami a przy okazji wprowadzono zmiany w silniku tak by sprostał normie emisji spalin CARB ULEV-II. zmiany te zaowocowały wzrostem mocy silnika z 230 do 235 KM. Ciekawostką był opcjonalny system Night View. Kamery termowizyjne wyświetlały obraz sytuacji przed pojazdem za pomocą wyświetlacza head-up. Pomagał on podczas jazy w ciemnościach i był pierwszym tego typu montowanym w seryjnym aucie. Można było regulować jasność wyświetlania tego systemu lub wyłączyć go zupełnie.
W 2003 jako opcję wprowadzono do LX 470 system Variable Gear Ratio Steering (VGRS), czyli system zmieniający nastawy przekładni kierowniczej. Seryjny układ miał przełożenie 19.8 do 1. VGRS mógł zmieniać czułośc ukladu ( z 12.4 do 1 do 18.0 do 1) w zalezności od warunków drogowych. System był pomocny przy precyzyjnym manewrowaniu na parkingach (mały ruch kierownicą powodował duży skręt kół) czy szybkiej jeździ po autostradzie.

Od 2004 roku tylne lampy odświeżono serwując im kurację w stylu LED. Silnik zyskał technologię VVTi co pozwoliło na podwyższenie mocy do 275 KM. Rok 2007 to ostatni rok modelowy LX`a 470`i z tej okazji Lexus zaoferował 400 sztuk wersji limitowanej tego modelu (oznaczenie "Limited Edition"), które wyróżniały się czarnym lakierem (Black Onyx), zastrzeżonym dla tej wersji wykończeniem w jasnej skórze (stone leather). Cena podstawowa w 2007 roku za LX 470 to 67,395 $.

Na amerykańskim rynku auto dobrze się sprzedawało i zyskało uznanie kupujących oraz prasy fachowej. Lexus LX został uznany przez ośrodek J.D. Power jako najlepszy luksusowy SUV na rynku w roku 2000, 2002 i 2004. W 2000 r. prestiżowy kanadyjski Edmunds.com w porównaniu LX`a z 4 innymi autami tej klasy dał LXowi 1 pozycję. W innym teście tej redakcji w 2003 LX 470 był drugi zaraz za Cadillakiem Escalade.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lexus LX 570 2008

Obrazek
Trzecia generacja modelu LX - LX 570 produkowana jest od 2008 (URJ200)

Premiera Lexusa LX 570 odbyła się w kwietniu 2007r. na targach International Auto Show w w Nowym Yorku.
Sprzedaż rozpoczęła się na początku 2008 roku.

Pod maską nowego Lexusa LX pracuje benzynowy silnik 8-cylindrowy o pojemności 5,7 l (3UR-FE), pochodzący z pickupa Toyota Tundra. Silnik oferuje moc 280 kW (381 KM), czyli o 83 kW (113 KM) więcej od poprzedniego LX 470 z 8-cylindrowcem 4,7 l. Moment obrotowy podskoczył z 444 Nm do 544 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegowym automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem dyferencjału międzyosiowego o zwiększony tarciu firmy Torsen.

Dla zwiększenia komfortu jazdy Lexus został wyposażony w standardzie elektro-hydrauliczne zawieszenie oraz system aktywnej kontroli prześwitu i twardości zawieszenia, który podczas jazdy z wysokimi prędkościami na autostradzie będzie obniżał prześwit, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne. Nowy LX 570 będzie też wyposażony w system ABS nowej generacji, który pozwala skrócić drogę hamowania na śliskich nawierzchniach. Rozstaw osi nowego Lexusa w stosunku do jego poprzedniej generacji nie uległ zmianie. Pomimo tego, zwiększyła się długość nadwozia, a co za tym idzie także ilość miejsca dla pasażerów. Producent postanowił zapewnić wysoki poziom komfortu wewnątrz samochodu. Drugi rząd foteli dzielonych w stosunku 40/20/40 oraz trzeci rząd foteli mogą być przesuwane w kilku płaszczyznach, w zależności od potrzeb w kwestii zagospodarowania wnętrza. Dodatkowo na liście wyposażenia pojawi się także czterostrefowa klimatyzacja, 9-głośnikowy system audio, nawigacja satelitarna oraz bezprzewodowa komunikacja Bluetooth między samochodem, a telefonem komórkowym.

Obrazek

Producent zadbał w pierwszej kolejności także o bezpieczeństwo pasażerów. W standardzie montowanych będzie aż dziesięć poduszek powietrznych, w tym poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera. W drugim rzędzie podróżujących chronić będą boczne kurtyny. Tak samo w ostatnim rzędzie. Pomiędzy nowoczesnymi technologiami bezpieczeństwa pojawią się także aktywne zagłówki oraz system monitorowania ciśnienia.

Ogromny SUV, który najprawdopodobniej nigdy oficjalnie nie pojawi się w Europie, porusza się na 20-calowych obręczach z oponami 285/50 R 20. Luksusowe wnętrze z 4-strefową klimatyzacją, nawigacją z Bluetooth czy 12-głośnikowym zestawem audio Mark Levinson oferuje miejsce dla 8 pasażerów. Rozmiary zewnętrzne nowego SUV-a Lexus LX 570 wynoszą 4991 x 1971 x 1890 mm, a rozstaw osi ma 2850 mm długości.

Obrazek

Lata 2009-2010 LX 570 to usprawnienie systemów (AVS) oraz wprowadzono system Crawl Control - kontrola zsuwania ze stromych zbocz (to bardziej zaawansowany system znany z Land Cruisera pod nazwą Downhill Assist Control). Ciekawsze elementy wyposażenia tego Lexusa to : 19-głosnikowy system Mark Levinson surround o mocy 450 Watt zespolony z dyskiem twardym, który współpracuje również z nawigacją. W konsoli centralnej znajdziemy uchwyt na papoje z możliwościa ich chłodzenia; 9"-calowe wyświetlacze dla pasażerów na tylnyhc siedzeniach czy Wide-view Front and Side Monitor system, który używając kamer ukrytych w przednim "grilu" daje obraz o szerokości 180 st. przed pojazdem by zniwelować tzw. martwa strefę i pomóc przy parkowaniu tego sporego auta.

Sprzedaż LX`a nie dotyczy rynku japońskiego, ale będzie on dostępny np. w Rosji, Brunei, Australii czy Nowej Zelandii, Chinach, Indonezji, Tajwanu i oczywiście w Północnej Ameryce. W pozostałej części świata czy Europy klienci muszą zadowolić się Land Cruiserem 200. Głównymi konkurentami tego modelu sa Lincoln Navigator, Cadillac Escalade, Infiniti QX56, Mercedes-Benz GL czy Audi Q7.
Lex
Administrator
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 21:58
Model Lexusa: 2JZ 3UZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LexGarage

Re: [LX 450/LX 470/LX 570] historia modelu

Postprzez Rici » 24 wrz 2010, o 16:46

Nawet nie wiedziałem że taki istnieje, lex dobry opis :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Rici
Administrator
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LX 450/LX 470/LX 570] historia modelu

Postprzez maxkow » 24 wrz 2010, o 16:49

LEXUS LX570 REKLAMA

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8YfXRf5c7y0&feature=PlayList&p=82A037C97C129AD9&playnext=1&playnext_from=PL&index=19[/youtube]
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 990
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [LX 450/LX 470/LX 570] historia modelu

Postprzez Vego » 3 maja 2011, o 22:00

jeździłem takim w dubaju po pustyni, co to auto potrafi nie da sie opisać słowami, trzeba przeżyć
jazda pod kątem około 50stopni 80 km/h robi gigantyczne wrazenie no i araby potrafią jeździć :)
Vego
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 29 mar 2011, o 22:42
Model Lexusa: miotacz ognia
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa


Powrót do Informacje na temat marki Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość