gpson pisze:
Nie uwzględniłeś jednej istotnej rzeczy, mianowicie wartości samochodu przy odsprzedaży... np. po 3 latach... Poza tym różnica w cenie 50 tyś. to różnica cennikowa - uwzględniając rabaty robi się z tego coś koło 42 tyś. pln. Osobiście 80-90% przebiegu będę generował w mieście więc przy korzystaniu z PV przebiegi te będą realizowane za praktycznie 0 zł... (chyba że zapomnę naładować
). Napewno mniej opłacalne będzie to dla osób które za prąd będą musiały płacić...
Myślę że w totalu po 3 latach napewno nie będę stratny na tym wyborze...
Poza tym wydaje mi się że bardzo optymistycznie potraktowałeś zarówno spalanie jak i ceny benzyny
Nie brałem pod uwagę wartości przy odsprzedaży samochodu ponieważ nie znam rynku PHEV , a NX 450h to pierwszy LEXUS PHEV więc nie wiadomo jak będą kształtować się ceny.
Wyliczenia są na dzień dzisiejszy. Cena benzyny jest aktualna na dzień dzisiejszy. Za rok może być zarówno 4 zł jak i 8zł.
Czy rabaty na PLUGIN są wyższe niż na HEV?
Przyjmując 42 tys zł różnicy ponieważ to jedyna liczba jaką podałeś i spalanie na poziomie 8 l (ES i Camry zużywają około 5,5 - 6l w mieście, na podstawie doświadczeń znajomych):
42000zł/ 0,46zł/km= 91300km
(91300 km = 85% przebiegu miasto) = 107400 przebieg całkowity w 3 lata. Spalanie benzyny w phev przyjąłem takie samo jak w HEV( bardzo, bardzo optymistycznie)
Zakładając, że masz całkowicie darmowy prąd i nigdy nie będziesz ładował się na publicznych, płatnych ładowarkach(bardzo optymistyczne, bardziej niż spalanie HEV
) to 16 000km i tak przejedziesz na beznyznie. 16000kmx0,46zł/km=7360zł na benzynę.
42000zł + 7360zł= ponad 49000 zł drożej.
49000zł/0,46zł/km= 106500km tyle km możemy przejechać HEV na różnicy w cenie pomiędzy zakupem 350H a 450h. Po blisko 107 tys km PHEV zacznie na siebie "zarabiać". Jesli jeździsz ponad 35 tys km rocznie z czego 30 tys km po mieście, to po 3 latach jesteś na 0 , jeśli chodzi o różnice w cenie.
30000 km rocznie to 576 km tygodniowo, 82 km dziennie od poniedziałku do niedzieli, dzień w dzień. Lexus twierdzi, że w mieście powinno udać się przejechać od 89-97km na prądzie. Załóżmy, że to prawda.
Lexus podaje, że średnie spalanie NX 350h to dla E-FOUR 6,0–6,4l/100km. Załóżmy, że to prawda.
Jeśli posłużymy się wartościami katalogowymi to okazuje się, że różnica w cenie 49000 zł wystarcza na zakup 8500l paliwa. Przy spalaniu katalogowym daje to około 140 000km.