zakup GS-a

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Miras123
Nowy lex user
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2019, o 17:41
Model Lexusa: GS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: Miras123 »

w ASO K-ce 800 zł.
Generalnie nie zalecają cokolwiek to znaczy ( zepsuje się, nie wolno, nie można, nie trzeba, nie powinno się ?) - określenie bardzo asekuracyjne ....
Mój ma 120.000 km i jeszcze nie był olej w skrzyni wymieniany nie wiem czy nie za późno, jak myślisz ?
Natomiast w rozmowie sam na sam z serwisantem mówił żeby wymienić .
.... miałem kiedyś dawno temu Passata B5 w automacie i przy 130.000 km kazałem wymienić olej ( nie w ASO) w skrzyni i od tego momentu zaczął koszmar - 4 awarie skrzyni w ciągu roku ( coś tam się ponoć wypłukało ) - sprzedałem. Dlatego teraz jestem trochę niepewny...
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: ledziu »

wojtekS pisze:Trzeba zacząć od geometrii, w ASO toyoty dla przykładu impreza ta kosztuje całe 85 czy 89 zł, taniej niż u najzwyklejszego pana Mietka w pierwszym lepszym warsztacie. Ona da Ci obraz gdzie szukać żródła problemu, dostaje się taki wydruk na którym widać stan początkowy i po ewentualnej korekcie. Wychodzi na to że czasem wystarczy jakiś krawężnik zaliczyć i może się tam coś przestawić.
Z ta geometrią nie jest tak prosto czyli 100 warsztatów a pewnie w kilku zrobią to dobrze i niestety na aso średnio bym liczył.
Miras123
Nowy lex user
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2019, o 17:41
Model Lexusa: GS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: Miras123 »

ok. dzięki ; dam znaka co i jak gdy już załatwię tematy ...
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: gmiter »

wojtekS pisze:Lepiej późno niż wcale mówią...

A co do historii z passatem to chyba nie, tu nie ma klasycznej skrzyni automatycznej w sensie sprzęgiełek, tarczek itd. Olej jest bardziej medium chłodzącym niż smarującym, do smarowania ma tylko przekładnie planetarne w sumie.

U mnie po 60000 km był już ciemniejszy niż nowy olej, zapewne od temperatury.
W CVT jest bardzo standardowe sprzęgło podobne do tych w klasycznego hydraulicznego automatu. Troche inaczej działa w sensie przekazywania obciążenia na wałek wejściowy skrzyni, ale jest. Olej ma bardzo ważną role i smarowania stożków po których śmiga pasek jak i łożysk. Faktem jest, że sprzęgła się mniej zużywają w CVT gdyż nie ma standardowego zasprzęglania jak to w hydraulicznej skrzyni i nie ma udarów = przepalania płynu na powierzchni sprzęgła oraz ich znaczącego zużycia.
Miras123
Nowy lex user
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2019, o 17:41
Model Lexusa: GS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: Miras123 »

Czy w CVT również wymienia się olej dynamicznie ?
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: gmiter »

Raczej nie ma najmniejszego sensu. Lepiej wymieniać standardowo co 2-3 wymiany oleju w silniku.
cooper69
Lex user
Posty: 229
Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
Skąd:: 3City
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: cooper69 »

gmiter pisze: W CVT jest bardzo standardowe sprzęgło podobne do tych w klasycznego hydraulicznego automatu. Troche inaczej działa w sensie przekazywania obciążenia na wałek wejściowy skrzyni, ale jest. Olej ma bardzo ważną role i smarowania stożków po których śmiga pasek jak i łożysk. Faktem jest, że sprzęgła się mniej zużywają w CVT gdyż nie ma standardowego zasprzęglania jak to w hydraulicznej skrzyni i nie ma udarów = przepalania płynu na powierzchni sprzęgła oraz ich znaczącego zużycia.
W klasycznym CVT tak ale w e-CVT żadnego paska z tego co tu widać nie ma.
Swoją drogą to naprawdę majstersztyk jest!
JacekKo
Lex user
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 11:51
Model Lexusa: -
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: JacekKo »

ledziu pisze:
JacekKo pisze:jeśli w to wierzysz to Twoja sprawa, ale nie ośmieszaj się pisząc to publicznie.
Wielu w tej Europie nie wie, gdzie leży Polska, ale się z nas śmieją, prawda?
Co ma piernik do wiatraka ? Chyba Polacy w komisach samochodowych nie rozmawiają o tym gdzie Polska leży :biggrin2:
A zgadnij jaki przedmiot Polaka Szwedom przypomina badanie lekarskie... do tego włażenie pod samochód i kopanie w oponki :doh:
Kończąc temat: To nie kładź się pod samochodami, nie kop w oponki jak chcesz tam coś kupić to nie będą się z Ciebie śmiać ;)
ledziu pisze:
JacekKo pisze:Uważam, że to moje pieniądze i to, jak chcę je wydawać to moja sprawa.
W 100% się zgodzę tylko że ... powtórzę powaga tej rdzy na tych spawach jest Twoim wymysłem, więc nie wprowadzaj atmosfery wielkiego śledztwa co by było jakby było tylko napisz że lubisz takie czy inne spawy. My to przyjmiemy z uśmiechem, przytakniemy.

P.S.
Dobrze że teraz kupiłem sobie auto z plastiku będzie wiadomo że spawy nie zardzewieją :doh:
Nie zrozumiałeś mnie: szukam samochodu, który nie miał wycinanego i potem wstawianego spawaniem żadnego elementu, gdyż uważam, że nawet procedury, jakie narzuca producent nie dają tego samego, co nieruszana od montażu blacha. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli uważasz to za dziwactwo-Twoja sprawa.
Z mojej strony EOT i tak już za mocno odpłynęliśmy od tematu.
A żeby nie było OT: tak, jak cooper69 napisał-w niemal wszystkich hybrydach ze znaczkiem :LEXUS: nie ma zwykłej przekładni CVT z paskiem/łańcuchem tylko odporna do bólu przekładnia planetarna.
Chyba tylko w CT jest, a przynajmniej była, ta gorsza wersja-czyli CVT a nie e-CVT. Chociaż nie sprawdzałem w sieci, czy nadal tak jest.
Niektóre samochody z znaczkiem Toyoty też już są wyposażane w ten model skrzyni-właśnie e-CVT.
Odnośnie wymiany oleju-skoro on tam pracuje to się zużywa, utlenia i zanieczyszcza, a to oznacza, że wymiana nie zaszkodzi a powinna pomóc-nowy olej będzie pozbawiony wspomnianych wad. Wymiana dynamiczna: tu nie ma konwertera momentu obrotowego, w którym olej można wymienić tylko dynamicznie. To jest dość prosty mechanizm bez elementów, które wymagałyby specjalnych zabiegów jak wspomniana wymiana dynamiczna wymuszona konwerterem.
Jacek
Awatar użytkownika
Proan
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 4 lis 2018, o 00:17
Model Lexusa: gs300
Skąd:: Kalisz
Kontakt:

Re: zakup GS-a

Post autor: Proan »

Witam wszystkich.
Posiadam GS 300 2018. Przeglądam oferty w USA. Noszę się z zamiarem "ściągnięcia" z za oceanu GS-F max 2-3 letniego. Mam pytanie: czy jest możliwa zmiana oprogramowania aby dane były wyświetlane w standardzie europejskim, i czy jest to proste do zrobienia, czy złożona operacja ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości