IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Awatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
Posty: 590
Rejestracja: 20 lut 2012, o 16:41
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Skąd:: WWL
Lokalizacja: Starowola
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: dead_beat »

Może czas wymienić amortyzatory ;-) ?
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: Dawid0ss »

dead_beat pisze:Może czas wymienić amortyzatory ;-) ?
A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: endrju1 »

oczywiście. Zwłaszcza jeśli nawierzchnia nie jest gładka, a koła buksują.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: Dawid0ss »

endrju1 pisze:oczywiście. Zwłaszcza jeśli nawierzchnia nie jest gładka, a koła buksują.
Nawierzchnia jest płaska - normalny równy asfalt :-)
Awatar użytkownika
brat_z
Lex user
Posty: 263
Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: brat_z »

Podczas poślizgu kół poruszają się one nie tylko wokół własnej osi ale także w górę i w dół siłami pochodzącymi od sprężyny i zawieszenia... wybite amorki również maja wpływ na przyczepność podczas gwałtownego ruszania:) nie tłumią tego ruchu w płaszczyźnie pionowej;)
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: Dawid0ss »

brat_z pisze:Podczas poślizgu kół poruszają się one nie tylko wokół własnej osi ale także w górę i w dół siłami pochodzącymi od sprężyny i zawieszenia... wybite amorki również maja wpływ na przyczepność podczas gwałtownego ruszania:) nie tłumią tego ruchu w płaszczyźnie pionowej;)
Dobrze wiedzieć ;-) Zastanawiam się czy nie spiąć go po prostu na sztywno na beton i rzucić na przeokrutną glebę ! ;-) Wtedy już bym się nie martwił amorkami :-D
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: ledziu »

Dawid0ss pisze:A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?
Dobre pytanie ... :biggrin2:
Dawid0ss pisze: Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.
Pzdr
IS do najlżejszych nie należy jak na lata w których powstawał chociaż bidy nie ma no i jest R6 które usprawiedliwia masę... a co do braku możliwości sparwnego ruszania Twoim autem to może być mnóstwo powodów chociaż tak naprawdę 300Nm dupki nie urywa więc może być do poprawy:
- strojenie
- set-up motorowni oraz jej możliwości ( tu się kłania temat czy 1g czy 2jz :biggrin2: )
- zawias (zbieżność, rodzaj amorów, wahacze itd)
- wyważenie auta
- rodzaj opon
- przełożenie dyfra
- sprzęgło
itd... :klucz:

Samo wsadzanie szerszych opon może pomóc tyle co umycie się wacikami do uszu :biggrin2: Chociaż jak się trafi to może będzie ok.
Odniosłem się do Twojego Nm ponieważ colt czt którym jeździłem przez ponad rok miał 220km i 300Nm normalnie poprowadzonego i masę 990kg bez tylnej kanapy :biggrin2: no i temat był inny bo fwd ale do opanowania w 90% ...
dead_beat pisze: No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
taka ciekawostka, że BMW E60 waży tyle co IS300
Tak naprawdę każdy posługuje się liczbami a prawda jest taka że inaczej jedzie 500nm z diesla a inaczej z R6 T a jeszcze inaczej z V8ki więc nie wiem o którym modelu bmw mówisz ale utrzymanie trakcji przy 500NM nie jest takie proste bez auta przystosowanego całościowo... Więc jeżeli BMW miało 500Nm i elektroniczne ucinanie jajek połączone ze sportowym charakterem modelu np: Mki to ruszy normalnie ale ... przy braku systemów i próbie walnięcia max do przodu 500Nm to dla zwykłego kierownika temat nie do przeskoczenia jeżeli chodzi o szybkość ruszania.

I tu niestety tuning w większości przypadków będzie przegrywał...

No i znowu porównam to evo9 w setupie prawie seryjnym czyli 390/550Nm przy walnięciu z limitera puści dymka z 4erech gum 235/45/17 :D a ślad opon będzie długości 2uch aut... więc wyobraź sobie że tego Nm ma RWD :ok:
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: Dawid0ss »

ledziu pisze:
Dawid0ss pisze:A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?
Dobre pytanie ... :biggrin2:
Ty no już sobie jaja robię, bo tutaj to by tylko obniżali i usztywniali ;-)

Brak możliwości sprawnego ruszania, to za mocno powiedziane. Po prostu trzeba uważać z gazem, to wszystko.

Pzdr
davvidgrzecznny
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: 7 wrz 2022, o 08:34
Model Lexusa: i7
Skąd:: Kalety
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: davvidgrzecznny »

Myślę, że poleciłbym pójście z IS200+ swap, ponieważ jest to dobry wybór, jeśli szukasz oszczędności na sprzęcie. IS200 + swap to najlepsza opcja bo to kompletny system, natomiast IS300 to tylko zestaw.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości