Strona 1 z 6

IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 2 gru 2015, o 21:06
autor: vincenty
Witam wszystkich.
Po przejażdżce obydwoma ww. modelami zdecydowałem się ostatecznie na zakup Lexusa, ale mam mały dylemat.

IS200 jest bardzo fajnym autem, ale trochę brakuje mi mocy, więc rozpatrywałbym tu swap na mocniejszy silnik np. 1JZ-GTE, 2JZ-GTE lub iść na całość, czyli np. 1UZ-FE. Jako, że wymiana silnika to nie wszystko to pewnie bym sobie to wszystko odłożył w czasie i póki co kupił zadbanego IS200 ze szperą. Po uzbieraniu na drugiego IS200 mógłbym zacząć myśleć o modyfikacjach.

Z kolei IS300 już w serii jeździ w miarę szybko i dynamicznie, ale automat odbiera mi sporą część frajdy. Musiałbym zmienić skrzynię na manualną np. W58, a taki zabieg z zakupem wszystkich dupereli pewnie pochłonąłby z 6-8 tys. zł. Do tego sam IS300 za 25-30 tys. i daje to kwotę w granicach 35 tys. zł, a to już całkiem sporo. Pomijam już fakt, że zakup zadbanego IS300 z fajnym wyposażeniem to nie lada wyczyn, a szpery jeszcze w żadnym nie widziałem, choć myślałem wcześniej, że to standard. Oczywiście silnik 2JZ-GE też ma ogromny potencjał i można z niego jeszcze sporo wyciągnąć, ale wiadomo, że nie są to tanie rzeczy i zawsze taniej wyjdzie kupić motor, który jest już mocniejszy po wyjściu z fabryki.

Póki co przeglądam sobie wątki dotyczące modyfikowanych IS-ów, ale mało jest informacji o szczegółowych kosztach takich zabaw. Na chwilę obecną mam odłożone nieco ponad 30 tys., więc teoretycznie stać mnie na IS300 + pakiet startowy, a ze zmianą skrzyni musiałbym chwilę poczekać. Mogę też kupić eleganckiego IS200 w wersji Sport i będę miał już nieco odłożone na przyszłe modyfikacje.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 2 gru 2015, o 21:53
autor: Damian91
6-8 tysięcy za przerobienie IS300 na M/T jest IMO sporo zawyżone - 3-4k powinno rozwiązać temat :)

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 2 gru 2015, o 21:58
autor: andrew
A teraz szybko zanim dotrze do nas, że to bez sensu :laugh1: Przecież kupno 2x IS200 w sensownym stanie i modzenie tego wyjdzie Cie drożej niż kupno IS300 i przełożenie skrzyni. Na twoim miejscu porządnie bym się zastanowił do czego jest mi potrzebne to auto, czy ma to być dupowóz na co dzień, czy baza pod projekt. Poza tym seryjnie zamontowany silnik na pewno będzie bardziej bezawaryjny. Przy tak daleko posuniętych planach musisz pamiętać o zasadzie - jeśli coś może pójść nie tak to na pewno pójdzie.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 2 gru 2015, o 22:21
autor: Damian91
Chyba nie do końca chodziło o zakup dwóch aut ;) Kolega miał IMO na myśli zebranie pieniędzy na modyfikacje - równowartości drugiego ISa :)

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 2 gru 2015, o 22:31
autor: michalllw
Damian91 pisze:6-8 tysięcy za przerobienie IS300 na M/T jest IMO sporo zawyżone - 3-4k powinno rozwiązać temat :)
Wcale nie :biggrin2: Sama skrzynia biegów to jest tylko ułamek kosztów przy takim swapie

Jeżeli chodzi o ,,taniego,, szybkiego IS-a to celowałbym w 3uz+manual. Najlepiej kupić IS-a i w międzyczasie łączyć silnik z manualem kompletując następne elementy układanki. Ja użytkowałem IS200, IS200 1JZ, IS300 a teraz mam IS300 turbo i z perspektywy prób i błędów mogę stwierdzić że najlepszą (najtańszą) opcją byłoby 3UZ+manual chociaź nigdy takim wynalazkiem nie jeździłem a 300 km na auto do codziennego użytku będzie wystarczające i powinno być najmniej problemowe :ok:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 3 gru 2015, o 01:03
autor: ledziu
Autor tematu powinien pamiętać:
- przy tuningu za darmo to 2k tanio to 4k a drogo to lepiej nie gadać :biggrin2:
- oni doradzają Ty płacisz
- tuningowiec i strojeniowiec nigdy się nie myli no i Ty płacisz :ok:

Moja rada jest taka kup is200 zrób go na 3uz albo kup is300 zrób manuala i zapodaj dmuchawę.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 3 gru 2015, o 10:34
autor: Dawid0ss
A ja na Twoim miejscu bym od razu jednak poszukał auta 300KM. Przeróbki są fajne, ale już na pewno nie są tanie. Więcej z tym zabawy. Więcej z tym zachodu. Utrzymanie też różnie wychodzi, bo to już w końcu nie fabryka. I jeszcze się może okazać, że Ci dowód zabiorą za spaliny. Dobrze to przemyśl :-)
Wg mnie kupowanie samochodu, który już na wjazd jest dla Ciebie za słaby, to bzdura. Kup coś mocnego, a jak Ci się znudzi, dopiero wtedy pomyśl, czy przerabiasz, czy wymieniasz :-)
Pzdr

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 3 gru 2015, o 10:57
autor: michalllw
IS200 z 3UZ+manual spokojnie zmieścisz się w 30
IS200 1jz+ manual z 40 i będzie ciężko
IS300 T+manual z 45 biorąc pod uwagę że zrobione to będzie jak należy bez poprawek a poprawki duuuużo kosztują :doh:
Przy 3UZ+ manual tak jak pisałem wcześniej wystarczy połączyć to poza autem i już później wsadzić do auta, zrobić calą kabelkologie i będzie fajna rakieta ale podniesienie mocy po przez montaż kompresora i EMU w 3UZ to będzie jakieś 10k ( optymistycznie) a w uturbionych łatwiej i ,,taniej,, więć musz się zastanowić ile Ci starczy dlatego że czy auto jedźie to pojęcie wzglęne, jeden się podnieca w IS200 a dla drugiego IS300 jest słabe itd :biggrin2:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 3 gru 2015, o 15:40
autor: baniaq
Zależy jeszcze do czego to ma być. 3UZ jest rozłożysty i dłuższy, będzie bardziej wysunięty do przodu, więc rozkład mas drastycznie się zmieni. Dobrze do driftu i palenia kapcia, ale gorzej na torowe czasówki.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 3 gru 2015, o 17:07
autor: kale
3UZ jest rozłożysty i dłuższy, będzie bardziej wysunięty do przodu
V8 jest dłuższe od R6?? Na pewno?? Gdzieś chyba czytałem, że 3UZ jest lżejszy od 2jz. Ktoś ma jakieś dane na ten temat?? No i jaka skrzynia manualna pasuje do UZ??