Strona 1 z 4

Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:08
autor: michal_5000
Cześć :) Jako że powoli dojrzewam do zakupu GS-a S161 (II generacja) - miałbym do Was kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w dotychczasowych wątkach. :podziw:

Zaznaczę, że dotąd tylko oglądałem jedno auto (nie prowadziłem) - i nigdy nie miałem żadnej Toyoty, o ile ma to znaczenie.
Skłaniam się ku GS430 raczej niż GS300 - stąd najbardziej chciałbym usłyszeć coś o 3UZ. Jednak nie jestem na 100% zdecydowany, i o 2JZ tez chętnie posłucham.

Spróbuję jakoś ustrukturyzować swoje pytania: ;)

Utrzymanie
  1. czy 3UZ/2JZ mają dużo "ulepszeń", sprawiających że to, co kiedyś było proste/tanie, nagle staje się dużym problemem? Podam kilka przykładów z innej stajni: elektronicznie sterowany termostat (ok. 900 PLN), alternator chłodzony cieczą (ok. 1000 PLN), osobny sterownik wiatraka chłodnicy, elektroniczna przepustnica itd.
  2. czy w przypadku konieczności zdjęcia głowicy - mechanicy ogarniają VVt-i w 3UZ/2JZ? Bo narzędzia (blokady) do rozebrania/złożenia podobnego systemu VANOS w BMW ma JEDNO (!!!) spośród 3 warszawskich ASO. W niezależnych warsztatach nigdzie nie trafiłem (a szukałem w wielu)...
  3. jakie są "pięty achillesowe" w tych autach, na co szczególnie patrzeć przy oględzinach?
  4. jakiego realnego spalania GS300 / GS430 powinienem oczekiwać w dużym mieście (zakładając dojazdy w korkach, itd.)?
Osiągi
  • z Waszych doświadczeń - z czym jest porównywalny/od czego jest szybszy GS300 / GS430 (oczywiście spośród rozsądnych konkurentów)?
  • czy GS-y mają szperę/LSD?
Turbo do 2JZ
  • wybiegając nieco w przyszłośc - czy silnik 2JZ-GTE posiada inne korbowody, tłoki itd. niż wersja wolnossąca? Zmierzam do tego, czy da się bezpiecznie uturbić 2JZ-GE bez wymiany internals (przy założeniu powiedzmy 400hp i normalnej/codziennej eksploatacji).
  • z tego co czytałem - ścieżki są raczej przetarte w temacie takiego zabiegu. Jaki może być (zgrubny i orientacyjny) koszt - przy założeniach jak wyżej?
  • zauważyłem, że najczęściej spotyka się single turbo... Z czego to wynika/jakie są plusy/minusy w stosunku do układu z dwiema turbinami (jak w seryjnym 2JZ-GTE)? Proszę o tolerancję - z FI miałem dotąd zero wspólnego :oops:
Sorry za listę na pół strony, ale wiecie jak to jest - wśród moich znajomych nie mam za bardzo kogo podpytać o te auta. :?
Z góry dziękuję za wszelkie konkretne odpowiedzi...

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:19
autor: klexus
troche namieszałeś bo widze ze sam nie wiesz czego szukasz.
jak masz ochote grzebać i podnosic moc to tylko widze silnik tylko jeden 2jz MKI,
po 1997 roku ładowali do GS-a 2jz z VVTi a tam sa słabsze korby ponoc 350KM wytrzymują bez problemów
z 430 nie miałem do czynienia ale daje rade ten motorek:)
spalanie od 10l (trasa) w góre, srednie 15 musisz liczyć

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:49
autor: michal_5000
klexus pisze:troche namieszałeś bo widze ze sam nie wiesz czego szukasz.
jak masz ochote grzebać i podnosic moc to tylko widze silnik tylko jeden 2jz MKI,
po 1997 roku ładowali do GS-a 2jz z VVTi a tam sa słabsze korby ponoc 350KM wytrzymują bez problemów
Tzn. na pewno nie zabiorę się za żadne mody od razu - i nie wiem czy kiedykolwiek. Stąd pisałem, że skłaniam się raczej ku 430 (wydaje mi się, że to sensowna moc - prosto "z pudełka")

Niemniej - z racji nawet na dostępność GS430 - rozważam też GS300 jako "Plan B". I dlatego pytam również o osiągi, eksploatację i w dalszej perspektywie ew. uturbianie tego modelu.
Rozumiem jednak, że 2JZ z GS300 II gen pod kątem turbo nie jest strzałem w dziesiątkę - i i tak należałoby raczej szukać wtedy 2JZ sprzed VVt-i?
klexus pisze:spalanie od 10l (trasa) w góre, srednie 15 musisz liczyć
Hmm... u mnie nie bardzo jest coś takiego jak "średnie" :) A ile Ci pali przy 100% miejskiej jeździe w godzinach szczytu, itd.?

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:51
autor: hydrant23
wylacznie miasto poznan rozne godziny ok 14-16 l/100

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:51
autor: Ralfx
Co do pytania o przepustnice to o ile pamiętam jest w 2JZ elektroniczna ale generalnie silnik nie jest jakiś nieziemsko skomplikowany.
Jest podatny na podnoszenie mocy, jedynie korby są słaby w silnikach VVTi jak napisał klexus kolo 350KM. W 2JZ-GTE jest inna głowica i kolektor ssący. Chcąc uturbić 2jz-ge musiałbyś rozprężyć silnik i ewentualnie (różnie ludzie robią) zrobić nowy kolektor dolotowy. Generalnie temat rzeka. Cena zależy od gratów na których zrobisz. Nie licz że taniej niż za 10 000 zrobisz taką operacje - to jest takie absolutne minimum jak byś sie dobrze postarał (i na pewno nie bedzie to 400KM tylko mniej).

Jak chcesz więcej mocy to weź po prostu GS430 i już się nie męcz za bardzo, tam na wolnossaku wyciągniesz z niego jeszcze pare koni. Jak by co to możesz tam kompresor wsadzić jak byś miał fantazje.

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 19:55
autor: legato97
No i nie ma GSow z silnikami 2JZGTE na europe, sa tylko japonskie Aristo, dostepne na rynku UK, MK1 cena 2-3tys funa, MK2 kolo 4 tys, w tych motorach ludzie zastepuja 2 male smrody, duzym single turbo bo to najszybsza droga do osiagniecia mocy 400+

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 20:41
autor: stachulex
zabawa z 2jz-ge vvti mija sie z celem.jedyne co mozesz zrobic to kupic 2jz-gte z aristo lub supry i z nim sie pobawic.jesli moc w gs 430 ci starcza to wybierz ta konfiguracje.

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 21:15
autor: klexus
ja osobiscie pchałbym sie w 430:)

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 21:31
autor: michal_5000
No z tego co piszecie dość jasno wynika mi, że 430 jest opcją dla mnie.
300 jest raczej dobrą bazą dla modyfikacji - ale te modyfikacje nie są wbrew pozorom takie łatwe/tanie.

Czy w takim razie wiemy cokolwiek o silniku 3UZ odnośnie pytań z pierwszego posta? Wiem że jest ich bardzo mało, ale może ktoś się orientuje np. jak to wygląda w LS430?

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

: 26 kwie 2011, o 21:38
autor: janasek
michal_5000 pisze:...Wiem że jest ich bardzo mało, ale może ktoś się orientuje np. jak to wygląda w LS430?
No właśnie, znalezienie GS 430 mk2 jest brdzo trudne ( w Europie jeszcze trudniejsze). a każy szuka auta w dobrym stanie... Stosunkowo najłatwiej, ale nie łatwe jest znalezienie takiego egzemplarza w USA/Kanada i przywiezienie go, chociaż zadabny egzemplarz po opłatch może wyjść sporo (więcej niż znalezienie już zarejestrowanego w PL). :)

A czy zastanawiałeś się nad zakupem modelu troszkę starszego ale z chyba brdziej wytrzymałym silnikiem 1UZ-FE (4,0 V8)?

Pozdro