Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski
: 14 wrz 2011, o 11:16
Witam,
po długim czasie przeglądania, 'marudzenia' i analizowania oferty konkurencji, planuje kupno Lexusa IS (prawdopodobnie 250), używanego, cenowo do ok 55.000zł (jeśli się w tej cenie uda kupić 'uczciwy' egzemplarz). Sporo czytałem o tej serii, przeglądnąłem również forum i mam kilka (-naście) pytań i wniosków, które prosiłbym zweryfikować (jeśli się mylę to poprawić) i jak najbardziej odnieść do własnych doświadczeń z ta serią - rozbudowane i konstruktywne komentarze jak najbardziej wskazane.
Moje pytania/wnioski postaram się wypunktować aby był w tym wszystkim większy ład
1. IS 250 czy IS 220d ?
Skłaniam się ku 250. Rocznie robię niewielkie przebiegi (ok 10-12k) w większości jest to jazda po mieście - ok 60%. W silnikach diesla martwi mnie regeneracja/wymiana filtra cząsteczek stałych oraz ogólnie ew. koszty eksploatacyjne silnika (nie mówię o paliwie), i - jeśli takie występują - ew problemy z paleniem auta w zimie. No i to że dźwięk V6 w benzynie to poezja
2. Napęd na tył, czyli jedna z rzeczy która mnie najbardziej martwi. Wiadomo, że powoduję nadsterowność (tak jak napęd na przód podsterowność) - i tutaj moje pytanie - jak się to ma do jazdy zimą? Czy słabo dociążony tył powoduje dużą zmianę w przyczepności auta? Ciężko jest ruszyć z średnio ośnieżonej/śliskiej nawierzchni? Wiem, że skrzynia automat. ma funkcję 'zima' - czy jest to faktycznie pomocne (wraz z całą gamą innych systemów wspomagających jazdę)?
Rozwiązaniem byłoby tutaj kupno 4WD ale to już raczej nie w tej cenie ... Jak to jest u Was, czy jest duży drift zimą?
Dodam że autem z napędem na tył jeździłem kilkanaście razy, latem (ford pinto z końca lat 70) więc ogólnie nie mam doświadczeń.
3. Skrzynia biegów. Tutaj wybór chyba oczywisty, że powinien być to automat (z takimi opiniami spotkałem się tutaj na forum). I mojej pytanie - ciężko jest się przerzucić z manuala na automat (biorąc pod uwagę przyzwyczajenia)?
4. Spalanie. Nie ukrywam, że zależy mi na umiarkowanym spalaniu (oczywiście w granicach rozsądku biorąc pod uwagę silnik). Czy w przypadku 'w miarę' spokojnej jazdy, w przypadku IS250, spalanie w mieście jest osiągalne rzędu 10l/100km? Czy może standardem jest ok 13l/100km?
5. Lakier. Spotykam ogłoszenia gdzie jest np. "czarny (nie metalic)". Jak to się ma do tego IS'a? W przypadku kupna nowego, do lakieru metalic trzeba dopłacić, więc są egzemplarze o 'zwykłym' lakierze - jak to się przedstawia wizualnie w rzeczywistości (w odniesieniu do tej marki), w przypadku mycia/woskowania, czy jest to po prostu zwykły lakier, bez wyrazu czy może z jakimiś dodatkami, które ułatwiają jego utrzymanie w dobrym stanie oraz ogólny wygląd? Jakie Lexus ma podejście do tej kwestii? Warto kupić nie-metalic czy może szukać z lakierem metalic?
6. Parkowanie a widoczność, wyposażenie. W najbogatszej wersji (Prestige) jest opcja z ekranem i dvd - czy w tym przypadku opcja parktronica z kamerą cofania i system wspomagającym parkowanie jest w wyposażeniu? Czy może jest to opcjonalne np. jest dvd a nie ma kamery cofania.
Jak ogólnie ma się widoczność przez tylną szybkę w przypadku parkowania (tutaj spotkałem się z negatywnymi opiniami)?
Czy audio Levinson'a jest również opcjonalne czy w standardzie (jeśli tak, w której wersji wyposażenia)?
7. Zawieszenie. Czasami muszę dojechać do klienta na działkę, a drogi dojazdowe bywają różne... Wiec jak się ma zawieszenie do stanu naszych dróg? Tutaj spotkałem się z opiniami że nie jest aż takie twarde i jeździ się w miarę komfortowo po gorszych drogach? Oraz jak ogólnie ma się wysokość zawieszenia - czy łatwo jest 'wyhaczyć' kraweżnik przy parkowaniu lub jakiś wyższy podjazd (nie uwzględniam dokładania spojlerów itp)?
8. Z jakimi awariami się spotkaliście w przypadku IS250? I jakie były ich koszta (wiadomo +-, lub ogólnie - duże/umiarkowane)? Jaka jest cena eksploatacji (pomijając paliwo) czyli wymiana płynów/filtrów drobne naprawy (ew elektronika czy wymiana wahacza) - zakladam serwis w ASO Toyoty.
9. Czy waszym zdaniem jest realne kupno IS250 w cenie do 55tys w Polsce (zarejstrowany w pl), w stanie bardzo dobrym najlepiej w opcji prestige, lakier metalic - tylko bez 4WD (na to już napewno braknie)? Oczywiście mówię o aucie bezwypadkowym, nie bitym, nie malowanym bez większych awarii (czy bardziej kosztownych wymian po kupnie). Z Niemiec, Litwy czy Holandii można by sprowadzić ale to wiąże się już z akcyzą 18,6% (>2000cm3) co drastycznie zwiększa koszta.
10. Jeśli można spytać - ile płacicie za ubezpieczenie IS250 i gdzie?
Wiem, że jest to tzw. 'wall of text' ale przynajmniej wszystko jest w jednym temacie - jeśli się rozwinie to admin mógłby zrobić z tego temat podwieszony - myśle, że są to bardzo istotne informacje (a napewno zainteresują) dla każdego, kto przymierza się do kupna IS250.
Oczywiście prosiłbym aby każdy wypowiadający się w temacie odpowiedział na każde z pytań (jeśli nie chce się rozpisywać to chociaż krótko).
Dzięki za jakiekolwiek info ! i pozdrawiam
po długim czasie przeglądania, 'marudzenia' i analizowania oferty konkurencji, planuje kupno Lexusa IS (prawdopodobnie 250), używanego, cenowo do ok 55.000zł (jeśli się w tej cenie uda kupić 'uczciwy' egzemplarz). Sporo czytałem o tej serii, przeglądnąłem również forum i mam kilka (-naście) pytań i wniosków, które prosiłbym zweryfikować (jeśli się mylę to poprawić) i jak najbardziej odnieść do własnych doświadczeń z ta serią - rozbudowane i konstruktywne komentarze jak najbardziej wskazane.
Moje pytania/wnioski postaram się wypunktować aby był w tym wszystkim większy ład
1. IS 250 czy IS 220d ?
Skłaniam się ku 250. Rocznie robię niewielkie przebiegi (ok 10-12k) w większości jest to jazda po mieście - ok 60%. W silnikach diesla martwi mnie regeneracja/wymiana filtra cząsteczek stałych oraz ogólnie ew. koszty eksploatacyjne silnika (nie mówię o paliwie), i - jeśli takie występują - ew problemy z paleniem auta w zimie. No i to że dźwięk V6 w benzynie to poezja
2. Napęd na tył, czyli jedna z rzeczy która mnie najbardziej martwi. Wiadomo, że powoduję nadsterowność (tak jak napęd na przód podsterowność) - i tutaj moje pytanie - jak się to ma do jazdy zimą? Czy słabo dociążony tył powoduje dużą zmianę w przyczepności auta? Ciężko jest ruszyć z średnio ośnieżonej/śliskiej nawierzchni? Wiem, że skrzynia automat. ma funkcję 'zima' - czy jest to faktycznie pomocne (wraz z całą gamą innych systemów wspomagających jazdę)?
Rozwiązaniem byłoby tutaj kupno 4WD ale to już raczej nie w tej cenie ... Jak to jest u Was, czy jest duży drift zimą?
Dodam że autem z napędem na tył jeździłem kilkanaście razy, latem (ford pinto z końca lat 70) więc ogólnie nie mam doświadczeń.
3. Skrzynia biegów. Tutaj wybór chyba oczywisty, że powinien być to automat (z takimi opiniami spotkałem się tutaj na forum). I mojej pytanie - ciężko jest się przerzucić z manuala na automat (biorąc pod uwagę przyzwyczajenia)?
4. Spalanie. Nie ukrywam, że zależy mi na umiarkowanym spalaniu (oczywiście w granicach rozsądku biorąc pod uwagę silnik). Czy w przypadku 'w miarę' spokojnej jazdy, w przypadku IS250, spalanie w mieście jest osiągalne rzędu 10l/100km? Czy może standardem jest ok 13l/100km?
5. Lakier. Spotykam ogłoszenia gdzie jest np. "czarny (nie metalic)". Jak to się ma do tego IS'a? W przypadku kupna nowego, do lakieru metalic trzeba dopłacić, więc są egzemplarze o 'zwykłym' lakierze - jak to się przedstawia wizualnie w rzeczywistości (w odniesieniu do tej marki), w przypadku mycia/woskowania, czy jest to po prostu zwykły lakier, bez wyrazu czy może z jakimiś dodatkami, które ułatwiają jego utrzymanie w dobrym stanie oraz ogólny wygląd? Jakie Lexus ma podejście do tej kwestii? Warto kupić nie-metalic czy może szukać z lakierem metalic?
6. Parkowanie a widoczność, wyposażenie. W najbogatszej wersji (Prestige) jest opcja z ekranem i dvd - czy w tym przypadku opcja parktronica z kamerą cofania i system wspomagającym parkowanie jest w wyposażeniu? Czy może jest to opcjonalne np. jest dvd a nie ma kamery cofania.
Jak ogólnie ma się widoczność przez tylną szybkę w przypadku parkowania (tutaj spotkałem się z negatywnymi opiniami)?
Czy audio Levinson'a jest również opcjonalne czy w standardzie (jeśli tak, w której wersji wyposażenia)?
7. Zawieszenie. Czasami muszę dojechać do klienta na działkę, a drogi dojazdowe bywają różne... Wiec jak się ma zawieszenie do stanu naszych dróg? Tutaj spotkałem się z opiniami że nie jest aż takie twarde i jeździ się w miarę komfortowo po gorszych drogach? Oraz jak ogólnie ma się wysokość zawieszenia - czy łatwo jest 'wyhaczyć' kraweżnik przy parkowaniu lub jakiś wyższy podjazd (nie uwzględniam dokładania spojlerów itp)?
8. Z jakimi awariami się spotkaliście w przypadku IS250? I jakie były ich koszta (wiadomo +-, lub ogólnie - duże/umiarkowane)? Jaka jest cena eksploatacji (pomijając paliwo) czyli wymiana płynów/filtrów drobne naprawy (ew elektronika czy wymiana wahacza) - zakladam serwis w ASO Toyoty.
9. Czy waszym zdaniem jest realne kupno IS250 w cenie do 55tys w Polsce (zarejstrowany w pl), w stanie bardzo dobrym najlepiej w opcji prestige, lakier metalic - tylko bez 4WD (na to już napewno braknie)? Oczywiście mówię o aucie bezwypadkowym, nie bitym, nie malowanym bez większych awarii (czy bardziej kosztownych wymian po kupnie). Z Niemiec, Litwy czy Holandii można by sprowadzić ale to wiąże się już z akcyzą 18,6% (>2000cm3) co drastycznie zwiększa koszta.
10. Jeśli można spytać - ile płacicie za ubezpieczenie IS250 i gdzie?
Wiem, że jest to tzw. 'wall of text' ale przynajmniej wszystko jest w jednym temacie - jeśli się rozwinie to admin mógłby zrobić z tego temat podwieszony - myśle, że są to bardzo istotne informacje (a napewno zainteresują) dla każdego, kto przymierza się do kupna IS250.
Oczywiście prosiłbym aby każdy wypowiadający się w temacie odpowiedział na każde z pytań (jeśli nie chce się rozpisywać to chociaż krótko).
Dzięki za jakiekolwiek info ! i pozdrawiam