Strona 1 z 5

POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 19:53
autor: doris36
Witam.
Po nowym roku mam zamiar kupic auto w cenie do 100tys zl.Auto nowe lub- i tu jest problem-kilkuletnie ale klasy premium,ale tez w cenie jw.
Problem jest bo za malo mam by kupic wymarzonego nowego ISa :cry:
Poniewaz lubie klasyke :P mysle wylacznie o sedanach(wiem,wiem-ISa(obecnego)kombi nie ma.

Jednak dopuszczam mozliwosc zakupu rowniez Bmw320d lub C200cdi.I tu mam pytanie ;

1.Czy ceny Aso Lexusa sa znaczaco wyzsze niz tych niemieckich marek?
2.Czy ceny oryginalnych czesci do ISa sa wyzsze niz do 320d i 200cdi?

Czytajac to forum natknelam sie na opinie ze silnik diesla montowany w IS220d to"kaszana"itd...
czy aby na pewno?Przeciez to motor montowany w dziesiatkach tys.aut koncernu Toyota...Czy zatem

3.Jest gorszy od diesli w BMW i Mercedesach?Bo gdybym wybrala ktores z aut z niemieckich to myslalam o dieslu bo automaty sa w nich powszechnie(w przeciwienstwie do diesla w Lexusie)dostepne.Robie 20-30tys km rocznie...

Czytajac trafilam tu(i nie tylko)ze obecny IS to juz nie ta jakosc co Lexus dawniej lub obecne GS i LS.Czy FAKTYCZNIE TAK JEST???Bo np.niemieckie GTU w swych statystykach awaryjnosci umieszcza IS-a zawsze na czele a w paru grupach wiekowych nawet wyraznie jest najmniej awaryjnym autem..

4.Skad wobec tego te wypowiedzi?
5.Czy jest zauwazalna roznica w jakosci IS-a i Gs-a?
Bo jesli tak to...moze bym skusila sie na GS-a 300 choc bylby 1-2lata starszy...Nie pytam o kaszty exploatacji bo zdaje sobie sprawe ze GS-a beda odpowiednio wyzsze.
Pzdr.

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 20:40
autor: barteg10gg
1.Są porównywalne
2.Oryginalnych myśle że podobne,natomiast w niemieckich autach będziesz miała wybór zamienników a w Lexie tej generacji mały albo wcale.Lexus prowadzi dziwną politykę oryginalnych części tzn nie ma w cenach logiki.np amortyzator tył kosztuje 500zł a jakiś czujnik 2000zł lub lampa do Lexusa LS 26000zł czy radar aktywnego tempomatu 16ooozł.Absurd.Kiedyś miałem Audi i ceny były bardziej przewidywalne.Wiedziałem że jak pierdoła to tanio duża część drogo a tu różnie bywa.
3.Na forum znajdziesz miłośników i przeciwników diesla.Moje SUBIEKTYWNE zdanie-tylko benzyna i tylko automat czyli IS 250.Zresztą teraz już manual jest niedostępny w benzynie.A automat niedostępny w dieslu
4Lexus dziś to już nie to co kiedyś ale i tak jest dobrze i o wiele lepiej niżeli konkurencja.Auto z pewnej ręki i przy odrobinie szczęścia nie sprawia kłopotów.Nie wydzielałbym tutaj IS jako odstającego od reszty in minus w kwestii trwałośći wśród lexów
Porównanie IS i GS analogicznie do mojej wypowiedzi w jednym z wątków w kwestii S-klasa vs GS.Każdy musi sam wybrać na czym mu zależy.Mi np bardziej podoba się IS ale kupiłem GS bo wygląd nie jest najważniejszy dla mnie.Ty chyba jesteś kobietą więc pewnie patrzysz głównie na wygląd.Przejedz się tym i tym zobaczysz.Pamiętaj że w 2012r wychodzi nowy GS,co dla niektórych ma znaczenie.Koszty GS są znośne,przy założeniu że nie trafi się duża awaria bo można popłynąć.
Za 100tyś to ISa możesz mieć jak nowego jeśli dobrze poszukasz..Ja z tej trójki wziąłbym IS choć nie uważam że MB czy BMW odstają.pzdr

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 20:54
autor: Ralfx
1. Ceny aut są podobne, w dodatku ma być dostępny w sprzedaży IS200d (nie wiem co to bedzie za jednostka ale już jestem uprzedzony). IS220d wyjściowo tańszy o 5000, jednostka benzynowa droższa o 2000.
BMW ma tą przewagę że jeśli mówimy o nowych autach to generacyjnie nowa seria 3 jest do przdu przed IS (ten już jest w tej wersji na rynku od 2005 a nowa seria bmw F30 dopiero co jest po premierze). Jeśli chodzi o uzywane to nie ma już tego problemu tutaj myśle walka uczciwa :D

2. cena części zapewne niższa, bo części do Lexusa cenowo są jak w ASO Toyoty czy Hondy. A przy okazji jak to sie mówi BMW - Bedziesz Miał Wydatki ;)

3. 4. Niestety trzeba przyznać BMW że diesle mają niezłe. Kolega ma E90 320d, cheap do 200KM, to co ten silnik znosił przez ostatnie 2 lata to coś niemożliwego. Mój 2JZ by sie nie powstydził. Diesel z IS220d niestety nie należy do najekonomiczniejszych a trzeba przyznać że ten w BMW choćby skały srały powyżej 10l/100km nie chce zrobić co niestety w IS sie zdarza regularnie (wniosek który wysnułem po przeczytaniu opinii na naszym forum)

5. Czy coś zauważysz to kwestia wprawionego oka. Zazwyczaj użytkownicy nie widzą różnicy, chyba że mają okazje jeździć wieloma różnymi autami w przeciągu tygodnia to wtedy można sobie taką umiejętność wyrobić. Różnica jest w jakości wykonania czyli tutaj głównie wytrzymałość materiałów i jak leżą pod ręką. Jak wsiądziesz do LS600h to też znowu inna bajka jest

Osobiście polecam nie brać diesla. Powód jest prosty. Od 2012 podnoszą akcyze na olej napędowy. Już teraz ON kosztuje wiecej jak 98. W dodatku Lexusowy diesel wcale nie ma dużo niższego spalania niż silnik benzynowy w IS250. SIlniki benzynowe Lexusa spokojnie sobie poradzą z Twoimi przebiegami. Idąc tym tropem skoro już szukałbym IS250 używanego to rozejrzałbym sie przy okazji za GS300 lub GS450h (ten ostatni jest dobry na duże przebiegi po mieście i ma baaardzo przyzwoite spalanie).

http://moto.allegro.pl/lexus-gs-450h-id ... 42933.html wiem że stary (2007 :lol: ) ale prywatna osoba, samochód z niedużym przebiegiem, auto jest z Elbląga, może Rici albo Lex je znają. Na pewno jak ładnie poprosisz to ktoś zerknie na nie.

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 22:36
autor: doris36
barteg10gg pisze:1.Są porównywalne
2.Oryginalnych myśle że podobne,natomiast w niemieckich autach będziesz miała wybór zamienników a w Lexie tej generacji mały albo wcale.Lexus prowadzi dziwną politykę oryginalnych części tzn nie ma w cenach logiki.np amortyzator tył kosztuje 500zł a jakiś czujnik 2000zł lub lampa do Lexusa LS 26000zł czy radar aktywnego tempomatu 16ooozł.Absurd.Kiedyś miałem Audi i ceny były bardziej przewidywalne.Wiedziałem że jak pierdoła to tanio duża część drogo a tu różnie bywa.
3.Na forum znajdziesz miłośników i przeciwników diesla.Moje SUBIEKTYWNE zdanie-tylko benzyna i tylko automat czyli IS 250.Zresztą teraz już manual jest niedostępny w benzynie.A automat niedostępny w dieslu
4Lexus dziś to już nie to co kiedyś ale i tak jest dobrze i o wiele lepiej niżeli konkurencja.Auto z pewnej ręki i przy odrobinie szczęścia nie sprawia kłopotów.Nie wydzielałbym tutaj IS jako odstającego od reszty in minus w kwestii trwałośći wśród lexów
Porównanie IS i GS analogicznie do mojej wypowiedzi w jednym z wątków w kwestii S-klasa vs GS.Każdy musi sam wybrać na czym mu zależy.Mi np bardziej podoba się IS ale kupiłem GS bo wygląd nie jest najważniejszy dla mnie.Ty chyba jesteś kobietą więc pewnie patrzysz głównie na wygląd.Przejedz się tym i tym zobaczysz.Pamiętaj że w 2012r wychodzi nowy GS,co dla niektórych ma znaczenie.Koszty GS są znośne,przy założeniu że nie trafi się duża awaria bo można popłynąć.
Za 100tyś to ISa możesz mieć jak nowego jeśli dobrze poszukasz..Ja z tej trójki wziąłbym IS choć nie uważam że MB czy BMW odstają.pzdr
Dziekuje barteg10gg.
Faktycznie-pragne IS-a przedewszystkim za urode :)
Choc jego niewielka ilosc na ulicach(w przeciwienstwie do aut niemieckich)to tez pozytyw...

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 22:48
autor: doris36
Ralfx>>>Dziekuje.

Przegladajac UZYWANE Z SALONU na lexus.pl to faktycznie nawet u nich za 100tys zl mozna kupic GS450h z 2006-07r.Ale w sieci trudno znalezc wiarygodne info jak sprawuje sie uklad hybrydowy po ponad 5latach i np.200tys km.
A podobno nowy zestaw baterii to ok.30tys zl.
Na hybridcars.com mozna wyczytac ze w USA hybrydy Toyoty(i nie tylko)przejezdzaja bezproblemowo i pol miliona km,ale....ryzyko pozostaje.
Czy po awarii baterii gs450h dalej jezdzi na samym silniku benzynowym czy elektronika to uniemozliwia???
Choc to teoretyzowanie bo jednak z ww.powodow hybryda odpada.
A z kolei v8 to juz dla mnie za wysokie progi- wtej chwili powoze 130konnym dieslem i juz 250km w gs300 to bylby dla mnie przeskok az zanadto.
Dobranoc

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 22 gru 2011, o 23:03
autor: barteg10gg
Kupno używanego auta to zawsze ryzyko..Ralfx ma rację że GS450h to niesamowite osiągi przy bardzo dobrym spalaniu.To generalnie lepszy wybór niżeli GS300.Ryzyko hybrydy jest duże to prawda,choć ja bym tam zaryzykował.Nie słyszałem aby ten układ sprawiał problem no chyba że auto jest po przejściach.Dla mnie dyskwalifikacja z powodu bagażnika a w zasadzie jego braku.I moc może rzeczywiście dla Ciebie zbyt duża.
Myśle że nie bardzo da sie używać auta jeśli układ hybrydowy jest niesprawny bo to jednak jego integralna część.

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 23 gru 2011, o 00:43
autor: Ralfx
jak sie nie sprawdza to sie idzie do salonu odstawia GS450h i wyjmuje inne auto ;)

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 23 gru 2011, o 03:20
autor: Ronin
doris36 pisze:Witam.
Po nowym roku mam zamiar kupic auto w cenie do 100tys zl.Auto nowe lub- i tu jest problem-kilkuletnie ale klasy premium,ale tez w cenie jw.
Problem jest bo za malo mam by kupic wymarzonego nowego ISa :cry:
Poniewaz lubie klasyke :P mysle wylacznie o sedanach(wiem,wiem-ISa(obecnego)kombi nie ma.

Jednak dopuszczam mozliwosc zakupu rowniez Bmw320d lub C200cdi.I tu mam pytanie ;

1.Czy ceny Aso Lexusa sa znaczaco wyzsze niz tych niemieckich marek?
2.Czy ceny oryginalnych czesci do ISa sa wyzsze niz do 320d i 200cdi?

Czytajac to forum natknelam sie na opinie ze silnik diesla montowany w IS220d to"kaszana"itd...
czy aby na pewno?Przeciez to motor montowany w dziesiatkach tys.aut koncernu Toyota...Czy zatem

3.Jest gorszy od diesli w BMW i Mercedesach?Bo gdybym wybrala ktores z aut z niemieckich to myslalam o dieslu bo automaty sa w nich powszechnie(w przeciwienstwie do diesla w Lexusie)dostepne.Robie 20-30tys km rocznie...

Czytajac trafilam tu(i nie tylko)ze obecny IS to juz nie ta jakosc co Lexus dawniej lub obecne GS i LS.Czy FAKTYCZNIE TAK JEST???Bo np.niemieckie GTU w swych statystykach awaryjnosci umieszcza IS-a zawsze na czele a w paru grupach wiekowych nawet wyraznie jest najmniej awaryjnym autem..

4.Skad wobec tego te wypowiedzi?
5.Czy jest zauwazalna roznica w jakosci IS-a i Gs-a?
Bo jesli tak to...moze bym skusila sie na GS-a 300 choc bylby 1-2lata starszy...Nie pytam o kaszty exploatacji bo zdaje sobie sprawe ze GS-a beda odpowiednio wyzsze.
Pzdr.
Nie chcę absolutnie wpływać na twój wybór, powiem Ci tak trochę z doświadczeń własnych:
AD 1) Ceny w ASO Lexusa są znacząco mniejsze od odpowiedników niemieckich.
Kupując swojego IS-a odwiedziłem kilka różnych salonów i przetestowałem kilka aut np. w salonie AUDI poprosiłem o konfigurację A4 z tym samym wyposażeniem co IS 250 Prestige, usłyszałem niestety ale się nie da, mówię przejdźmy do A6 gość zdołał tylko w 70 % zbliżyć się do wyposażenia seryjnego IS-a a cena wyszła mu 380 tysięcy, a więc odbiegł znacząco od ceny IS-a czyli 225 tyle wtedy kosztował.
AD 2) Ceny części oryginalnych do niemieckich aut są wyższe, nie mówię tu o klockach czy oleju, jeździłem 3 lata E320 AMG i to był po prostu koszmar i cenowy i serwisowy, nie było miesiąca aby ten samochód nie stał w serwisie. Jeszcze jak był na gwarancji wymieniali 2 razy silnik, 3 razy skrzynię biegów, 1 raz tylny most, nie będę wymieniał drobniejszych awarii. Nie wiem może tylko mi się trafił tak specyficzny egzemplarz.
Co do silnika diesla w IS220 to uważam że Lexus zrobił potworny błąd wypuszczając ten silnik. Ale to tylko moja skromna opinia, przejedź się a dowiesz się o czym mówię.

Co do automatów, w niemieckich autach to niestety pozostali trochę z tyłu za Japończykami, nie zdarzyło mi się w żadnej BM-ce czy mercedesie aby skrzynia pracowała tak perfekcyjnie jak w Lexusie. Nie będę pisał jak, która pracuje najlepiej, zrobisz jak potestujesz sama.

No chyba że ktoś lubi HardCore to polecam BMW M5 z wciśniętym magicznym przyciskiem Mpower, gdzie każda zmiana biegu to porządne uderzenie co na wzór sztachetą po plecach i to przez zawodowego ochroniarza wiejskiej dyskoteki.

AD 5) Nie ma absolutnie żadnej różnicy w jakości pomiędzy IS a GS, biorąc pod uwagę ten sam rocznik i wersję. Różnica jest w wyglądzie.

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 23 gru 2011, o 09:59
autor: doris36
Ronin>>>>Dzieki:)
Ale jesli Ty miales AMG to czesci sa chyba drozsze niz do zwuklych odmian Mercedesa.Chyba ze to tylko byla stylizacja AMG...
Co do automatow to jaka gazete by nie czytac to zawsze pieja z zachwytu o niemieckich DSG i innych tzw.dwusprzeglowych ale na forach to ten zachwyt jest mniejszy... :) i co tu laik-baba ma myslec? :szok: :)

Tu pytanie do wszystkich.
Wspominaliscie o kruczkach cenowych przy zakupie niektorych czesci w ASO Lexusa.Tzn.o ich kosmicznych cenach.Czy i IS250 ma takowe niespodzianki?JAKIE? :angry:

Re: POROWNANIE is250 z GS300 oraz BMW320 i Mercedesem C

: 23 gru 2011, o 15:57
autor: Maciej Loret
doris36 pisze: Po nowym roku mam zamiar kupic auto w cenie do 100tys zl.Auto nowe lub- i tu jest problem-kilkuletnie ale klasy premium,ale tez w cenie jw.
Problem jest bo za malo mam by kupic wymarzonego nowego ISa :cry:
Może lepiej wybrać dzień urlopu umówić się z dealerami Audi, BMW, Lexusa i Mercedesa. W każdym spędzić godzinkę lub dwie, pooglądać, przejechać się, poprosić o ceny przeglądów i typowych części...
Na Twoim miejscu kupiłbym 3- lub 4-letnie auto z pewnych rąk albo wręcz od dealera, może z jakąś choćby półroczną gwarancją. A te kilkadziesiąt tysięcy zaoszczędzonych PLNów będziesz miała na 3-letnią eksploatację wraz z paliwem i ubezpieczeniem....
Ronin pisze: AD 1) Ceny w ASO Lexusa są znacząco mniejsze od odpowiedników niemieckich.
Kupując swojego IS-a odwiedziłem kilka różnych salonów i przetestowałem kilka aut np. w salonie AUDI poprosiłem o konfigurację A4 z tym samym wyposażeniem co IS 250 Prestige, usłyszałem niestety ale się nie da, mówię przejdźmy do A6 gość zdołał tylko w 70 % zbliżyć się do wyposażenia seryjnego IS-a a cena wyszła mu 380 tysięcy, a więc odbiegł znacząco od ceny IS-a czyli 225 tyle wtedy kosztował.
Czysta demagogia...
Przed chwilą sprawdzałem możliwość konfiguracji IS-a... Nie ma tam jakichś specjalnie nietypowych bajerów, których nie można dokupić w pozostałych autach premium tej wielkości...
Raczej odwrotnie. Lexus pomimo stosunkowo przyzwoitego wyposażenia standardowego, posiada bardzo mizerne możliwości konfiguracji, jeśli chodzi o wyposażenie... Całą lista wyposażenia dodatkowego, to .... 4 (słownie: cztery) pozycje... Listy wyposażenia dodatkowego niemieckich konkurentów są wielo- (nasto-?) krotnie dłuższe i znacznie ciekawsze...
Mnie osobiście najbardziej dziwi brak (przynajmniej w konfiguratorze na www) możliwość dokupienia do Lexusa ogrzewania postojowego... Rozumiem, że w ZEA tego nie oferują, ale u nas? Nawet w aucie za blisko 700kPLNów? Co dziwne na szwedzkiej stronie Lexusa również nie mogłem znaleźć ogrzewania postojowego... Oczywiście istnieją kit-y do montażu...
W Audi A4 za blisko 130k nie ma problemów z ogrzewaniem postojowym...