Cała prawda o SC300

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Awatar użytkownika
Wielebny
Lex user
Posty: 39
Rejestracja: 2 wrz 2011, o 04:19
Model Lexusa: -
Skąd:: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Cała prawda o SC300

Post autor: Wielebny »

Z miłą chęcią bym też kupił GS300 Mk1 ale z tego co widzę na allegro to NIC NIE MA. Albo już zdezelowane auta albo jest 1 w takiej cenie ze szok i do tego bez skóry i srebrne :szok: .Chyba ,że macie jakieś inne źródło niż allegro i otomoto.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Cała prawda o SC300

Post autor: ledziu »

Musisz trochę poszukać, chociaż z MKI jest o wiele trudniej niż z MKII.
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Cała prawda o SC300

Post autor: Ralfx »

Cóż prawda o SC300 jest taka jak Janasek pisze, to auto kupuje się sercem bo nie ma nic wspólnego z rozsądkiem. Jest duże a nie ma miejsca w środku i nie ma bagażnika. Waży blisko 1700kg i nie ma co marzyć o spalaniu poniżej 10 litrów (mój rekord 13 a przeważnie w okolicach 16/100km, jednak ja jeżdżę 95% po Warszawie więc jest to wyjątkowy przypadek a w dodatku noge mam ciężką o czym wiedzą tutejsze służby porządkowe). Wszystko rekompensuje wyjątkową sylwetką, niespotykalnością, przyjemnością z jazdy i bezawaryjnością. jest po prostu jak żadne inne.

Co do problemów z częściami, jedyne części z jakimi może byc problem to części do manualnej skrzyni bo należą do rzadkości (sprzęgło, zestawy naprawcze) oraz przede wszystkim maglownica i wszystko co różni wersje LHD i RHD. Większość części do tego auta pochodzi ze sprowadzanych Toyot Soarer które są RHD. Sam mam jedną taką Toyote na graty dla siebie. Soarerów w Polsce jest naściąganych całe multum! Nawet sobie nie wyobrażacie ile gnije po krzakach ludziom z forum supry i racing forum :P Części silnikowe i napędowe - Toyota Supra, więc problemów brak, części eksploatacyjnych do silnika mnóstwo, zamienniki dostępne.


Jeśli jest ktoś na tym forum kto może się wypowiedzieć o wytrzymałości tego auta to chyba jestem to ja. Co prawda jestem właścicielem od półtora roku, ale auto służy mi do nauki driftu. Silnik to tak pancerna konstrukcja że jedyne co robie to wymiłem, oleje filtry, świece. Chodzi jak burza, nigdy nie odmówił posłuszeństwa, zawsze pali, nigdy sie nie przegrzał! BMW które przeżywają to samo mają już zazwyczaj drugi lub trzeci silnik. Układ napędowy - to samo. Wahacze i elementy podwozia mogłyby spokojnie znaleźć zastosowanie w czołgu. Skrzynie mają potencjał na 450koni tak więc seryjne dwiecie z hakiem to dla nich nic. Oczywiście są rzeczy które przy moim użytkowaniu szlag trafił.

Z problemów które przeżyłem to:
- zapiekające zaciski - rozwiązanie: wymiana na zacisk 4-tłoczkowy z LS400
- padnięta pompa hamulcowa (wymiana na pompe z Supry mk4 tt, orginał w ASO 1200zł)
- rozwalona maglownica - uszkodzenie mechaniczne, urwane mocowanie, brak możliwości spawania i regeneracji - rozwiązanie: import z USA 1100zł

Dodatkowo tutaj ode mnie taki mały poradnik który dawno temu napisałem dla zainteresowanych zakupem SC, miałem go jeszcze rozwinąć ale póki co mam tyle:

1. SC wychodził w dwóch wariantach pojemnościowych
- SC300 czyli silnik 2JZ-GE o mocy 225KM przed i po lifcie (po lifcie zyskał 5 NM więcej osiągając wartośc 290NM)
- SC400 czyli silnik 1UZ-FE o mocy 250KM (92-95), 260KM (96-97), 290KM (98-00)

Warto zwrócić uwagę na moc i rocznik. Często sprzedawcy sami nie wiedzą lub celowo zawyżają moc podając np. 290KM do rocznika 96

2. Lifting od 98
- obejmował wyżej wymienione silniki
- zderzak przedni - pojawił się mały gril pod maską oraz zaokrągliły sie halogeny
- z tyłu zmieniły się lampy, i tylny spojlerek i zderzak
- zmieniono progi
- wentylowana skóra i trójramienna kierownica i we wnętrzu (opcjonalna)


3. Samochody wychodziły na 3 kraje. USA Kanade i Japonię

- Różnice pomiędze wersjami na USA i Kanadę polegały głównie na kontrolkach (takich jak hamulec ręczny, światła mijania)

- Model Toyota Soarer wychodził z kierownicą po prawej stronie, silnikiem 2,5 tt (1JZ-GTE 280KM), wycieraczką na tylnej szybie, innymi lampami tylnymi, cyfrowymi licznikami oraz często z nawigacją, miał także inne znaczki ponieważ to Toyota

4. Opcje dodatkowe wyposażenia

- występowała tapicera skórzana i materiałowa (w przypadku Soarera)
- wnetrze czarne szare i beżowe
- elektryczna kolumna kierownicy opcjonalna
- kontrola trakcji była opcją w SC300 i standardem w SC400
- szyberdach był opcją
- w standardzie był kaseciak, zmieniarka CD była opcją i montowano w bagażniku
- w wersji SC300 wystepowały skrzynie manualna i automatyczna (tych z manualem wyszło koło 3600szt.)
- chromowane koła w opcji(dziś trudne do spotkania)

5. Skrzynie biegów

W tym aucie występowały 3 typy
- automat 4-biegowy (oba modele)
- automat 5-biegowy - lata 98-00 w modelu SC400
- manual W58 - 5 biegowy tylko w modelach SC300 w latach 1992-1997

6. Tabliczki z numerem VIN

Numer Vin można spotkać wybity na ścianie grodziowej patrząc pod maskę.
Powinna także być tabliczka na desce rozdzielczej, przed kierownicą patrząc przez szybę.
Auta były także oblepione naklejkami z numerem Vin które można spotkać na całej karoserii np. na blotniku i drzwiach po otwarciu (można tak np. sprawdzić czy w aucie nie były wymieniane drzwi - jesli numery sie nie zgadzają lub naklejka jest zerwana może to już swiadczyc o wątpliwej przeszłości auta)

7. Jakie auto ma minusy (każde ma)

- układ hamulcowy - zdarzają się zapiekające się zaciski
- jesli ktoś ma ciężka nogę to może spotkać duże spalanie do 20l/100km
- niby sportowe coupe ale masa 1670kg przy zakrętach daje sie we odczuwać
- mały jak na gabaryty bagażnik 265 l (wiem że to zdanie na poziomie AutoŚwiatu ale niektórym serio i na nim zależy)
- awaryjne radio kasetowe, zmieniarka
- w starszych egzemplarzach wysiadaj wyświetlacze od klimatyzacji (przypadłość także LS400)

8. Stan auta a licznik kilometrów

- Lexus nie powinien rdzewieć, to nie Honda - jeśli koroduje to prawdopodobnie właśnie tam było uderzone, może to być wskaźnikiem wypadkowości.
- Jeśli tapicerka auta wygląda w ten sposób to auto na pewno nie ma licznikowych "ponizej 200k km" prędzej 200k mil albo i troche więcej.
Obrazek
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość