RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Post autor: carinus »

Nie ukrywam ze bardziej kusi mnie wersja z silnikiem 3,3 lecz jak widzę podaż tych modeli jest znacznie mniejsza,tym samym wybór gorszy.Obecny IS nie jest zły,jednak nie mozna tutaj mówić o nadmiarze miejsca,oraz komfort podróży.Jadąc na wakacje muszę się teraz ograniczać na maxa aby starczyło miejsca w bagażniku.Jednak komfort jazdy zaczyna do mnie coraz mocniej przemawiać,apetyt rośnie.
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Post autor: janasek »

carinus pisze:Nie ukrywam ze bardziej kusi mnie wersja z silnikiem 3,3 ...
A w czym jest lepszy 3,3 od 3,0l? KM mnie jakoś nie przekonują bo jakoś nic specjalnego chyba nie dają...0,5s lepszego przyśpieszenia? To jest ten sam motor tyle że rozwiercony? Nie wiem czy nie ma kłopotu z częściami do niego...
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Post autor: carinus »

janasek pisze:
carinus pisze:Nie ukrywam ze bardziej kusi mnie wersja z silnikiem 3,3 ...
A w czym jest lepszy 3,3 od 3,0l? KM mnie jakoś nie przekonują bo jakoś nic specjalnego chyba nie dają...0,5s lepszego przyśpieszenia? To jest ten sam motor tyle że rozwiercony? Nie wiem czy nie ma kłopotu z częściami do niego...
Bardziej zwracam uwagę na wartość i przebieg momentu obrotowego,który jednak jest znacznie lepszy w 3,3 i znacznie niżej położony.
KRYSPIN

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Post autor: KRYSPIN »

janasek pisze:
carinus pisze:Nie ukrywam ze bardziej kusi mnie wersja z silnikiem 3,3 ...
A w czym jest lepszy 3,3 od 3,0l? KM mnie jakoś nie przekonują bo jakoś nic specjalnego chyba nie dają...0,5s lepszego przyśpieszenia? To jest ten sam motor tyle że rozwiercony? Nie wiem czy nie ma kłopotu z częściami do niego...

Różnica oprócz pojemności silnika jest w momencie obrotowym i kilku poniższych:

Zmienione w stosunku do wersji 3,0 są:
- kanały wokół zaworów ssących i wydechowych
- kanały wodne w głowicy
- w przypadku 3,0 gniazda zaworów ssących były z dodatkiem ołowiu wydechy bez, w przypadku 3,3 zarówno gniazda ssących jak i wydechowych są bez dodatku ołowiu
- zmienione zostały krzywki wałków celem zmiany otwarcia czasu zaworów
- stopień sprężania z 10,5 na 10,8
- zmieniona została konstrukcja tłoka silnik zaworki mogą przywitać się z tłokami :-) producent informuje, że nawet podczas zmiany paska rozrządu i dlatego instrukcja zmiany paska też jest inna jak w 3,0
- zmniejszono naprężenie paska rozrządu
- pojemność wzrosła z 2995 do 3311
- wedgług norm SEA-NET moment z 301 Nm przy 4400 na 328 Nm przy 3600
- 3,3 jest 3 kilo cięższy ;)
Awatar użytkownika
EFRAIM
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 9 sie 2014, o 23:55
Model Lexusa: RX 450h
Skąd:: bydgoszcz
Kontakt:

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem

Post autor: EFRAIM »

KRYSPIN pisze:Hej, jako że jestem użytkownikiem RX330, a może i troszkę więcej niż użytkownikiem to dodam swoje 3 grosze.

Europa / USA.

W Europie auta też podlegają wypadkom i jak nawet spojrzysz na allegro na chwilę obecną jest kilka, które już prosto jeździć nie będą. Z USA większość przypływa po kolizji, tutaj CARFAX (http://www.carfax.eu/?gclid=CLqn-OW0_rA ... 9g&et_rp=1) twoim przyjacielem. Osobiście myślę, że najważniejsze jest na trafienie na właściwy egzemplarz. Wiadomo bezwypadkowy z książką serwisową potwierdzoną wizytą w ASO i pełną historią serwisową abe takie rzeczy to tylko w Erze ;)

Trochę cyferek: (pomijam RX350 bo o to nie pytałeś)
EUROPA masz RX300 4x4 stały napęd.
USA masz RX330 w wersji 4x4 stały lub 2WD z napędem na przód (wersja typowo autostradowa o innych przełożeniach skrzyni względem 4x4, znacznie obniżone obroty przy danych prędkościach)

RX300 moc 150 kW/5600 i 283Nm /4500 silnik 1MZ-FE 0-100 9 sekund
RX330 4WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla :biggrin2: ) 3MZ-FE 0-100 7,9 s
RX330 2 WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla :biggrin2:) 3MZ-FE 0-100 7,7 s

osobiście posiadam RX330 2WD i może trochę fakt, iż niefajnie SUV-em się zakopać w zimę napęd na przód 328 i 235 KM robi robotę.
Ostatnio miałem okazję jeździć na gorąco dwoma rx300 i różnica w przyśpieszeniu (mam tu na myśli jazdę miejską nie sprint spod świateł), lekkości jest wyraźnie na korzyść RX330

Uwaga jeśli lubisz jeździć powyżej 180 to musisz wiedzieć, że RX330 z USA ma ograniczenie przy 180 km/h :crazy:
Komputer pokładowy jest w Fahrenheitach i galonach/mile więc albo przystajesz albo trzeba przeprogramować.

Tak czy inaczej silnik 3MZ-FE to "powiększony" 1MZ-FE z kilkoma technicznymi zmianami. 3MZ-FE lepiej znosi gówniane paliwo bo jest przystosowany do paliwa od 91 okatan a 1MZ-FE od 95.

Jeśli będziesz się decydował na RX330 to wersje z 2004 roku oraz początku 2005 miały akcję serwisową dotyczącą świecenia chcecka z tytułu 2 sond. Pomaga reprograming ECU.
Były jeszcze akcje serwisowe dotyczące pracy skrzyni biegów ale to z przymrużeniem oka.

Same auto co tu dużo gadać zajebiste. Wygodne, ciche, komfortowe ale to wszystko sam ocenisz na testach to co ci o tym pisać.
Z awarii - czasami zdarzają się usterki w postaci cieknących chłodnic wody, powyginane tarcze (tu załatwia temat toczenie na aucie) i przycinający się mechanizm podnoszenia klapy tył (czyszczenie).

Spalanie i eksploatacja.
Spalanie (mam zło czyli LPG :acute: ) i kształtuje się następująco (lubię korzystać z Nm i KM więc eco drivingu nie uprawiam :zryw: )
Miasto 17-18 litrów LPG. Trasa 12-15 litrów LPG. Najniższe osiągnięte spalanie 10,2 litra LPG ale to ze względu na nadmiar czasu przyjąłem styl kapelusza w trasie oczywiście.

Rozrząd po za ASO na częściach oryg. to około 2000 pln
Olej w silniku jak w każdym aucie spod znaku toyoty 4 litry :ok2: czyli w 200 się mieści
Olej w skrzyni z filtrem 350 + wymiana (zwykła) przy dynamicznej dojdzie jeszcze kilka litrów oleju T-IV
A po za tym... jeździć nie marudzić :dance3:

Na koniec dodam, że RX daje możliwości personalizacji wielu elementów, oczywiście jeden powie, że to głupota inny, że fajnie jest dostosować pewne rzeczy "pod" siebie.
- otwieranie do wyboru z kluczyka 1 klik drzwi kierowcy, 2 klik reszta drzwi lub jednym klikiem wszystko na raz (można też dostosować długość trzymania przycisku kliknięcie , przytrzymanie 0,8 s itd.)
- tylna klapa do wyboru z kluczyka 1 klik , 2 kliki, dźwięk podczas otwierania lub tylko w momencie rozpoczynania otwierania zamykania
- opuszczanie szyb z kluczyka (doskonałe przy nagrzanym aucie) można opuścić 1,2, 3 lub 4 szyby do wyboru, a także dołączyć szyberdach, można sam szyber ustawić
- kilka opcji podświetlenia wnętrza
- długość czasu podświetlenia "drogi" po wyjściu i zamknięciu pojazdu
- kilka ustawień klimy / w momencie depnięcia auto możliwość automatycznie załączenia klimy (tak jest ustawiony standard można to wyłączyć) po włączeniu auto załączenie lub wyłączenie obiegu wewnętrznego, po osiągnięciu zadanej temperatury automatyczna zmiana rozkładu nawiewu na nogi i górę (w standardzie wieje tylko góra)
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i przekroczeniu 13km/h
- lista jest spora więc jeszcze parę myślników by się znalazło

Zapewne nie każdy lubi korzystać z takich dobrodziejstw, ale fajnie jak są, niby nic a cieszy i także różni auto na tle innych np. toyoty RAV4, która takich możliwości nie posiada w takim zakresie.

Osobiście polecił bym ci wersję RX330 4x4 z NAVI, audio MARK LEVINSON, w wersji PRESTIGE

no chyba że :mrgreen:

http://allegro.pl/rx330-4x4-22-bixenon- ... 57762.html :najper: :najper: :najper:

Największym problemem i bolączką RX-a jest to że po tym aucie zakres interesujących aut spada do jednego słusznego RX-a ;)
Za te $$$ otrzymujesz bardzo komfortową, cichą, rozpieszczającą limuzyną (podświetlane progi, klamki, scena nad tunelem centralnym, audio, komfort) na "wysokich kołach", konkurencja pod tym względem przy tych $$$ wypada według mnie słabiej...

Powodzenia w zakupach :beach:
jak to zaprogramować?
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i przekroczeniu 13km/h
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość