Możliwe Awarie 2.5 V6 vs 2.2 dcat?? is250/220 PODSUMOWANIE
: 18 lis 2012, o 13:51
Po przeczytaniu kilkudziesięciu wpisów na temat tych silników coraz bardziej sklaniam się ku benzynie w automacie . Chciałbym abyscie poprawili moje minusy i plusy tych silników i co może być w nich najprawdopodobniejsze do wymiany: Niestety wiem wiecej o silnikach diesla niz benzyny. Myslę że ten post pomoże nie jednemu zainteresowanemu i jest podsumowaniem dotychczasowych tematow is'a II generacji
Diesel minusy:
dwumas
wtryski
filtr czastek stalych
turbina
uszczelka pod głowicą roczniki 05-08 (później prawdopodobienstwo wystapienia tego problemu jest duużo mniejsze)
skrzynia biegów
problem z odpaleniem zimą ( jesli nie stoi w garazu)
Diesel Plusy:
trochę mniejsze spalanie niż v6 (miasto 9-11l , trasa 6.5-9l.)
moment obrotowy
więcej nie widzę tu plusów
Benzyna minusy:
spalanie (trasa 7-9l , miasto 11-13l.) Oczywiście spalanie przy normalnej jezdzie z predkosciami plus 20km od dozwolonych i tzw nie ciezkiej nodze w miescie
Benzyna plusy:
skrzynia biegów (czy jest awaryjna nigdzie nie znalazłem więc chyba nie a przyjemnosc daje wieksza niz manual)
kultura pracy silnika i dźwięk
lepsze przyspieszenie
brak problemow zima (jesli nie stoi w garazu)
Jakie byście dopisali minusy głównie do benzyny i jakie plusy i jak z tym automatem jest bo w wiekszosci samochodow automaty sa najwiekszym minusem i bardzo drogim i awaryjnym dodatkiem????
Według moich spostrzeżeń zakładając nawet wyzsze spalanie to benzyna w eksploatacji powinna byc raczej bezawaryjna i tutaj jednak zostaje sporo pieniedzy w kieszeni nie liczac zawieszenia itp rzeczy ktore sa w obu modelach takie same i raczej nie sprawiaja problemow i nie zmuszaja do czestego zagladania nawet przy znacznych przebiegach.
P.s.
Zapomniałem zapytać jeszcze jak wyglądają koszty przeglądów w lexusie/toyocie diesla i benzyny i okresów/przebiegów międzyprzeglądowych ?
Diesel minusy:
dwumas
wtryski
filtr czastek stalych
turbina
uszczelka pod głowicą roczniki 05-08 (później prawdopodobienstwo wystapienia tego problemu jest duużo mniejsze)
skrzynia biegów
problem z odpaleniem zimą ( jesli nie stoi w garazu)
Diesel Plusy:
trochę mniejsze spalanie niż v6 (miasto 9-11l , trasa 6.5-9l.)
moment obrotowy
więcej nie widzę tu plusów
Benzyna minusy:
spalanie (trasa 7-9l , miasto 11-13l.) Oczywiście spalanie przy normalnej jezdzie z predkosciami plus 20km od dozwolonych i tzw nie ciezkiej nodze w miescie
Benzyna plusy:
skrzynia biegów (czy jest awaryjna nigdzie nie znalazłem więc chyba nie a przyjemnosc daje wieksza niz manual)
kultura pracy silnika i dźwięk
lepsze przyspieszenie
brak problemow zima (jesli nie stoi w garazu)
Jakie byście dopisali minusy głównie do benzyny i jakie plusy i jak z tym automatem jest bo w wiekszosci samochodow automaty sa najwiekszym minusem i bardzo drogim i awaryjnym dodatkiem????
Według moich spostrzeżeń zakładając nawet wyzsze spalanie to benzyna w eksploatacji powinna byc raczej bezawaryjna i tutaj jednak zostaje sporo pieniedzy w kieszeni nie liczac zawieszenia itp rzeczy ktore sa w obu modelach takie same i raczej nie sprawiaja problemow i nie zmuszaja do czestego zagladania nawet przy znacznych przebiegach.
P.s.
Zapomniałem zapytać jeszcze jak wyglądają koszty przeglądów w lexusie/toyocie diesla i benzyny i okresów/przebiegów międzyprzeglądowych ?