SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Awatar użytkownika
jarekrk
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 25 gru 2010, o 13:15
Model Lexusa: Nie L / e46 323
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: jarekrk »

CA, żałuje bo mogłem zostawić budę a nie oddawać za 5k, teraz bym tylko na zestawik SRa zbierał.
ledziu
Lex Master
Posty: 2492
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: ledziu »

jarekrk pisze:CA, żałuje bo mogłem zostawić budę a nie oddawać za 5k, teraz bym tylko na zestawik SRa zbierał.
No to fakt mogłeś włozyć SRa, tylko że jeżeli liczysz na miód płynący z tego rozwiązania to mógłyś srogo się przejechać. Więc jeżeli liczyłbyś na sprawne upalanie to sądze że są tańsze rozwiązania niż kombinowanie z silnikami.
Awatar użytkownika
jarekrk
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 25 gru 2010, o 13:15
Model Lexusa: Nie L / e46 323
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: jarekrk »

Czy kupno Sc400 jest wg. ciebie jednym z nich ?
Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: BeeMiX »

Tez jestem ciekaw
Awatar użytkownika
jarekrk
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 25 gru 2010, o 13:15
Model Lexusa: Nie L / e46 323
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: jarekrk »

To nie jest przypadkiem tak, że do UZ na przykład można skrzynie z bmw getraga zamontować? Przerabiając tylko dzwona? Znajomy się na taka operację porywa ale w 2JZ, mi się wydaje, że w przypadku SC400 i skrzyni manualnej było by już mocno czym pobawić się
ledziu
Lex Master
Posty: 2492
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: ledziu »

To ja powiem tak...
Wszystko zależy od tego jakie widzimy przeznaczenie auta jeżeli ma być to samochód do szaleństw, latania bokami typowego zapierdzielania to wszystkie tematy typu przekładki, swapy nie opłacają się. To że ktoś mówi o swapie że wszystko jest jak po sznurku to znaczy że nigdy tego nie robił albo chce Cię wprowadzić w błąd.

Dam Ci prosty przykład czemu się nie opłaca:

Kupujesz soarera z JZ ...7-10k
Kupujesz SCka ...10k
Kupujesz skrzynie manuala r154 5-6k ze sprzęgłem/wał
Detale w celu uruchomienia auta czyli elektryka/mechanika 5k
Robocizna 10k (przekładka)

Dodatkowo serwis na start, koła (felgi,opony), LSD... 5k

SUMA: Masz już kosztów na około 40k i jeszcze nic nie ruszone w kwestii mocy, turbo itp...

Jeżeli myslisz że coś wyjdzie taniej to nic nie wyjdzie taniej bo jak będzie taniej to i tak sie zemści i wyjdzie drogo.
Dodam do tego jeszcze to że inwestujesz w bazę która rynkowo jest gówno warta...jeżeli przyszły klient usłyszy że auto jest przekładką to zgadnij jak zareaguje.

Jeżeli chcesz SCka bo go kochasz za to że jest SCkiem to jest ok... ale po prostu jak Ci zależ na upalaniu to nie jest ok.

Dokładnie tak samo jak wspominałeś s13 z sr20 pewnie jak skończyłbyś swap który jest w tym przypadku naprawdę prosty to doszedłbyś do wartości s14a w bardzo dobrym stanie...

P.S.

To co czytasz na forach tuningowych jest tylko czubkiem góry lodowej poniesionych kosztów i straconego czasu. Na własne oczy widziałem projekty które nie jeździły po kilka lat a właściciele chwalili się jak to jest super dłubać przy nich. A jak jeszcze dodamy to że 3/4 tych aut nie nadaje się do niczego poza głupkowatym filmikiem na jutubku że na 2i4 biegu był szybszy od czegoś tam... to jest obraz nędzy i rozpaczy.
Awatar użytkownika
jarekrk
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 25 gru 2010, o 13:15
Model Lexusa: Nie L / e46 323
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: jarekrk »

Masz dużo racji, sam mam kolege co ma supre RHD i robi 1.5JZ 2 lata już się projekt robi i jeszcze nie skończony.
Może w takim razie w moim przypadku sama kwestia zmiany skrzyni w SC400 na manual? Czyż nie byłby to najlepszy mod jaki można zaserwować temu samochodowi?
Nie wiem czy kocham SC, wiem, że kocham japońską motoryzacje a jako, że aut z napędem rwd u nas jest na lekarstwo to myślę, czytam szukam czegoś innego, jak miałem S13 to mimo iż 2 razy silnik rozbierałem(mimo iż spłacałem kredo zaciągnięte na auto jeszcze rok po sprzedaży) to i tak jak już jeździł czułem się prze super. Teraz wspominam w samych superlatywach auto.

Mając E46 które nigdy się nie zepsuło, nie bierze oleju, ma te 8 sec do paki, to przez to, że tego na ulicach jest na pęczki to nie mogę tak wielu dobrych słów powiedzieć, ot taki auto których jest dużo na ulicach.
ledziu pisze:Więc jeżeli liczyłbyś na sprawne upalanie to sądze że są tańsze rozwiązania niż kombinowanie z silnikami.
Rozwiń myśl jeszcze bo chyba każdy pomysł może być na wagę złota
ledziu
Lex Master
Posty: 2492
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: ledziu »

Włożenie manuala do SC400 może być ciekawym posunięciem chociaż nie najtańszym ponieważ jak zainstalujesz skrzynkę ze sprzegłem to zaraz dołożysz LSD a potem stwierdzisz że wąskie kapcie a potem lepszy hebel no i zawias itd....
No oczywiście jeżeli masz kaskę i to musi być SC jest gitara chociaż robi sie i tak spora sumka razem zakupem auta.

Co do silników to jest podobna sytuacja jeżeli chcesz SCka wykręcic na maxa to kombinujesz bo zmiana samego silniczka przy całości kosztów nie jest czymś specjalnym, jeżeli ma być to auto seryjne bez potrzeby ostręgo wykręcania i możliwości kieszeni na szukanie mocy pod maską to spokojnie temat można odpuścić.

Generalnie trzeba przeliczyć co sie opłaca a co nie i w jakim celu kupiłeś auto.
Jeżeli masz kaskę i dużo czasu ewentualnie coś zastępczego do jazdy to dłub, zmieniaj tuninguj jeżeli tak nie jest odpuść temat i skup sie na serii żeby ją odrobinę podrobić.
Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: BeeMiX »

Swap SC300 na 1JZ automat zajał mi samemu 2 dni + 3 dni na przedlużenie wiązki, bo się z tym ociągałem. To jest plug & play. To auto nawet ma zaslepke w blotniku na rurę od ICka.

Ja podsunąłem koledze pomysł na przekładkę anglika, z powodu na bardzo marny stan SCków na naszym rynku. Polifta to wogóle nie da się trafić. Nie sądze że jak by kupił anglika i przełożył go na gratach z SC kosztowało by to 10 tyś, ze względu ze wszystkie części miał by z dawcy. Ile warsztat moze skasowac za wyciagniecie silnika, przespawanie grodzi i przedluzenie jednej wiazki ? 3 tysie ?

Myślałem że kolega chce mieć po prostu ładnego SCka do jazdy na codzień a nie zabawkę i dopiero teraz wspomniał że chce manual. Zgadzam się z Ledziem że gdy zaczyna się tuning, to jest to studnia bez dna. Tak jak pisałem, moje auto było całkowicie bezawaryjne i tanie w eksploatacji do czasu jak nie przeszedłem na single turbo. Nawet po swapie na 1JZ w automacie spisywalo się świetnie, jeździło, paliło, nie ciekło. Schody się zaczeły po konwersji na single gdzie poszło kupe kasy, potem wysrał się silnik, jak już wsadzac drugi to na nowych częściach, a to LSD, a to hamulce, a to EGT, bandaż, opony itp itd. Ostatecznie nie posłuchałem Ledzia że automat nie zniesie 500KM i pojeździłem w te wakacje 5 dni, mimo że przez 6 miesięcy odliczałem dni i robiłem wszystko żeby jeździło, przed i w trakcie bycia w Polsce. Jest trochę rozczarowania, ale i tak dalej mam na to zajawkę i nie żałuje wydanej kasy. Mam pełną świadomość że takie projekty nigdy sie nie kończą i zawsze wychodzi coś nowego do zrobienia, ale jak już jeździ, nawet te 5 dni, to radość jest bezcenna :)

Odnosnie manuala. Manual w 2JZ albo 1JZ, jak najbardziej tak, nie ma w tym nic trudnego ani bardzo kosztownego. W SC400 bym odpuścił ze względu na ECU w tym aucie, ono po prostu jest najwiekszym jego kagańcem i bez standalone to nie będzie dobrze jeździć nigdy.

A kolege od MkIV 1.5JZ znam, Hadeees :)
Awatar użytkownika
jarekrk
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 25 gru 2010, o 13:15
Model Lexusa: Nie L / e46 323
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: SC400 - dlaczego jest ich tak mało ?

Post autor: jarekrk »

yeah dokładnie:) Hades chyba ma mnie już dość przez ciągłe moje pytania:)

Ogólnie wiem, że nie ma kompromisów, ale ja szukam czegoś po miedzy upalaczem i driftowozem a autem do jazdy na co dzień. Mamy w domu drugie auto żony, ja do pracy mam, jakby auto było uziemione 10 min mpk i rowerem 15min :biggrin2: także jakby w trakcie eksploatacji silnik kiedyś powiedział "NEIN" to dałbym rade te 4-5 miesięcy pożyć bez niego i zbierać na przekładkę albo remont wtedy.
Czyli jeśli chcę manual to nawet UZ się nie nadaję, bo koszt zakupu standalone jednak mnie przeraża, więc chcesz mi powiedzieć, że albo kupujemy SC300 i wtedy mamy w przyszłości dużo możliwości na rozwój + manual bez problemu i robimy wtedy auto nei tylko do jazdy ale też do szaleństw.
Albo kupujemy sc400 i mamy wygodne coupe z automatem i V8 pod maską:) :ok: i jeśli z nim coś będziemy chcieli robić to trzeba zaopatrzyć się w Anglika SOARERA z 1JZ.
Dzięki wam za pomoc i rozjaśnienie tematu tak czy inaczej

Ledziu jakie by było lepsze rozwiązanie wg. ciebie w tym temacie?
Auto do jazdy na codzień ale sporadycznie raz na 2 miechy na tor aby polatać bokiem, czyli auto tylko z Japonii wchodzi w grę, oczywiście RWD i ok 250 kucy by potrzeba było, chyba, że ciężkie auto jak dom jak SC to z 300 koni to minimum aby sprawnie pozamiatać dupą. Bo chyba oprócz Scka tylko 200sx z SRem pod maską wchodzi w grę ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości