Strona 5 z 5

Re: Lexusy z USA

PostNapisane: 25 maja 2011, o 08:22
przez dS
Podstawowe informacje związane z wysłaniem samochodu drogą morską z USA do Polski statkiem ro-ro lub w kontenerze

Czynności w USA

1) Przygotowanie pojazdu do wysyłki

* Z Certificate of Title, Used Vehicle Agrement and Bill of Sale lub innym dokumentem potwierdzającym nabycie pojazdu w USA udajesz się do wybranej firmy spedycyjnej która wyśle twój pojazd statkiem do Gdyni. Konieczne będzie podanie dokładnych wymiarów samochodu (długość, szerokość, wysokość i waga).

Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o. współpracuje z amerykańskimi spedytorami i wykonuje zlecenia transportowe dla osób, które zakupiły samochód lub inny pojazd w USA i chcą go przewieżć do Polski.


2) Dostarczenie pojazdu na terminal załadunkowy w porcie amerykańskim

* Pojazd dostarczasz we wskazanym przez firmę spedycyjną miejscu i czasie. Samochód przed załadunkiem w systemie ro-ro (kierowca portowy wjeżdża sprawnym samochodem na pokład statku) musi spełniać poniższe warunki (nie dotyczy transportu kontenerem):

- W środku pojazdu nie mogą zostać żadne rzeczy osobiste
- W baku nie może być więcej niż ¼ pojemności
- Kluczyki musza być zostawione w samochodzie lub przekazane operatorowi terminalu
- Pojazd musi być czysty i w dobrym stanie technicznym

* Należy odnotować wszelkie zauważone uszkodzenia przed pozostawieniem samochodu na terminalu załadunkowym
* Po zakończonej odprawie celnej-exportowej celnicy przybijając pieczęć dają zgodę na wywóz i zwracają pełny komplet przekazanych im wcześniej dokumentów
* Spedytor amerykański otwiera procedurę transportu morskiego, (bukuje miejsce na statku i przygotowuje dokumentacje wysyłki samochodu drogą morską) której to podsumowaniem jest otrzymanie Bill of Lading (morski list przewozowy) lub Sea Waybill (uproszczony morski list przewozowy - łatwiejszy w obsłudze)
* Wszystkie dokumenty samochodu które przekazłeś wcześniej spedytorowi amerykańskiemu lub Urzędowi Celnemu w USA muszą być Ci bezwzględnie oddane lub odesłane (należy pamiętać aby podać dokładne dane personalne, adres, telefon)
* Należy skontaktować się z agentem linii żeglugowej w Polsce celem ustalenia terminu przybycia samochodu do portu docelowego


Czynności w Gdyni


1) Czynności u agenta linii żeglugowej


* Weź ze sobą Certificate of Title, Bill of Lading lub dokument tożsamości (zgodnie z instrukcja armatora) i upoważnienie (tylko jeśli pojazd odbiera ktoś w zastępstwie osoby wskazanej w dokumentach)
* Regulujesz należności tytułem opłat składowych jeżeli samochód będzie podejmowany z portu Gdynia w terminie późniejszym niż 7 dni od daty wyładunku ze statku
* Zamknięcie procedury transportu morskiego (220 zł + VAT minimalna kwota do zapłaty za samochód osobowy wliczając opłaty terminalowe w porcie Gdynia Terminal BCT)
* Otrzymujesz dokumenty upoważniające do rozpoczęcia procedury wprowadzenia auta w Polski obszar celny i podjęcia pojazdu z placu samochodowego w porcie
* Jeżeli sprowadzony pojazd nie będzie posiadał amerykańskiej tablicy rejestracyjnej należy rozpatrzyć możliwość zabrania samochodu z Gdyni przy użyciu lawety transportowej. Lokalny agent celny może przedstawić taką usługę w wersji kompleksowej (odprawa celna + dowóz do miejsca zamieszkania)


2) Czynności u agenta celnego


* Dokonujesz wyboru agencji celnej (celem rozpoczęcia procedury odprawy celnej)
* Na podstawie przedłożonych dokumentów (oryginały: Certificate of Title i Used Vehicle Agreement lub Bill of Sale, Original Commercial Invoice)
agent celny wystawia zgłoszenie celne (SAD)
* Zanosisz wypełniony SAD do kasy urzędu celnego gdzie uiszczasz należności celno-podatkowe, otrzymując potwierdzenie wpłaty
* Odbierasz samochód z placu za okazaniem dokumentu tożsamości i wyjeżdżasz wyznaczoną do tego celu bramą


Porównanie

Transport Ro-ro

Plusy:
Krótszy czas oczekiwania na załadunek (kilka tygodni)
Większe bezpieczeństwo transportu

Minusy:
Samochód musi spełniać określone wymogi :
- dobry stan (musi jeździć)
- ¼ baku paliwa
- brak rzeczy osobistych w środku


Transport Kontenerem

Plusy:
W samochodzie mogą być dodatkowe rzeczy
Możemy wypełnić całą opłaconą powierzchnie kontenera wedle uznania
Samochód nie musi być w stanie „jeżdżącym”

Minusy:
Długi czas oczekiwania (nawet do paru miesięcy)
Samochód nie może przekroczyć wymiarów 6,1 m x 2,4 m x 2,6 m (Długość x Wysokość x Szerokość)
Jeśli nie wypełnimy całej powierzchni kontenera musimy opłacić niewykorzystaną pustą przestrzeń lub liczyć się z tym że będziemy go dzielić z kimś innym (nie tylko nasz samochód w nim będzie)



Dalszych informacji udziela i wykonuje w/w zlecenia spedycyjne :
Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o.
Zespół Frachtowania
e-mail : chartering@mag.pl
fax : 0048-58 620 7724

Re: Lexusy z USA

PostNapisane: 25 maja 2011, o 15:01
przez slovly
sa firmy ktore zajmuja sie same wszsytkimi formalnosciami, i nie tylko usaautosystem.

Re: Lexusy z USA

PostNapisane: 25 maja 2011, o 18:49
przez janasek
slovly napisał(a):sa firmy ktore zajmuja sie same wszsytkimi formalnosciami, i nie tylko usaautosystem.


Tylko które firmy są sprawdzone, godne polecienia, że nie zrobią Cię na szaro i będziesz bez kasy i bez samochodu?

Pozdrp

Re: Lexusy z USA

PostNapisane: 26 maja 2011, o 18:32
przez slovly
Kolega który od kilku lat importował rozbitki z USA, początkowo sam mając brata na miejscu i jeżdżąc później lawetą do Niemiec, ostatnio korzysta z usług firmy speedex (http://allegro.pl/my_page.php?uid=1886989). Nie jestem jednak w 100% pewien że ta firma sprowadza też samochody.

Wydaje mi się że sprowadzenie auta to koszt 2 tyś pln - nie wiem co ta kwota zawiera. Auta idą przez Gdynie.

Sam miałem sobie kiedyś mx-5 sprowadzać z carfaxa, później kolega sprowadzał na mnie saaba 9-3 z którego się ostatecznie rozmyśliłem. I otrzymałem później fakturkę z tej firmy właśnie na taka kwotę.

Temat trochę zakręcony i nie chce mi się tu wszystkiego wyjaśniać, podaję tylko namiar do sprawdzenia dla zainteresowanych.