Dylemat przy zakupie nowego samochodu. LS400? GS300?
: 7 sty 2014, o 00:32
Cześć!
Powooli przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Po krótce przedstawię swoje wymagania dotyczące auta. W niedalekiej przyszłości zacznę często jeździć "w trasę", w związku z czym potrzebuję auta przede wszystkim niezawodnego i bezawaryjnego. Jeśli już awaria się przydarzy, to dobrze by było, gdyby części można było dostać w dobrej cenie. W aucie lubię czuć się wygodnie, także z pewnością musi być ono duże, mieć porządne zawieszenie, być dobrze wyciszone. Jeśli chodzi o silnik, to całą moją karierę przejeździłem na Dieslach, ale wydaje mi się, że do takiego auta najlepsza będzie mocna jednostka benzynowa z instalacją LPG, przygotowany jestem na spalanie do 16-18l gazu w mieście. Kwota, jaką chciałbym przeznaczyć na samochód, to około 15 tysięcy złotych.
Podsumowując:
- bezawaryjne,
- dość tanie w eksploatacji,
- wygodne,
- mocna benzyna z podtlenkiem LPG, spalanie do 16-18l,
- cena do 15k zł.
Auta, które wstępnie wyselekcjonowałem, to:
- Lexus LS400,
- Lexus GS300 mkI/II,
- BMW E32/E38 - E32 trochę ciężko znaleźć w dobrym stanie, E38 w takiej cenie,
- Mercedes-Benz W140 - ciężko znaleźć w tej cenie,
- Audi A8 D2 - jak wyżej,
- Honda Legend - ponoć duże spalanie przy średnich osiągach.
Trafiłem na forum Lexusa, bo słyszałem sporo dobrych opinii o modelu LS400. Z tego, co czytałem na forum - większość się potwierdza. Że bezawaryjny, że wygodny, czuć klasę. Auto-marzenie, szczególnie przy moich wymaganiach. Jednak pewną barierą jest dla mnie to, że auto w dobrej cenie będzie miało już około 20 lat i kilkaset tysięcy przebiegu. Chyba każde auto w końcu kończy swój żywot, czy tak nie byłoby w przypadku LS400?
Interesują mnie opinie użytkowników LSa - jak się sprawuje, czy faktycznie (prawie) nic nie trzeba w niego wkładać? Jak ze spalaniem? Lepiej czekać na perełkę w Polsce (aktualnie na allegro 8 sztuk, w tym dwa z Anglii i jeden bez silnika, reszta po około 20k PLN), czy wybrać się na Zachód? Może jest we Wrocławiu osoba posiadająca to cudo i umożliwiłaby obejrzenie go na żywo?
Po przejrzeniu wielu tematów na forum, w oczy rzucił mi się też model GS300 mkI, a także GS300 i GS430 mkII. Ten ostatni raczej odpada, ze względu na cenę i swoją "rzadkość". GS300 mkII też raczej jest nie do dostania w moich pieniądzach, ale zawsze warto ruszyć temat. Nie ukrywam, że z wyglądu najbardziej podoba mi się mkI. Jak z wygodą w tych autach? Jak mają się do LS400? Czy w 15 tysiącach jest możliwość znalezienia go w bardzo dobrym stanie? Reszta pytań jak w przypadku LS400.
Wyżej podałem też auta, które biorę pod uwagę - może jest na forum osoba, która miała jedno z nich i porówna je do Lexusów? Czy też nie ma co porównywać?
Powooli przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Po krótce przedstawię swoje wymagania dotyczące auta. W niedalekiej przyszłości zacznę często jeździć "w trasę", w związku z czym potrzebuję auta przede wszystkim niezawodnego i bezawaryjnego. Jeśli już awaria się przydarzy, to dobrze by było, gdyby części można było dostać w dobrej cenie. W aucie lubię czuć się wygodnie, także z pewnością musi być ono duże, mieć porządne zawieszenie, być dobrze wyciszone. Jeśli chodzi o silnik, to całą moją karierę przejeździłem na Dieslach, ale wydaje mi się, że do takiego auta najlepsza będzie mocna jednostka benzynowa z instalacją LPG, przygotowany jestem na spalanie do 16-18l gazu w mieście. Kwota, jaką chciałbym przeznaczyć na samochód, to około 15 tysięcy złotych.
Podsumowując:
- bezawaryjne,
- dość tanie w eksploatacji,
- wygodne,
- mocna benzyna z podtlenkiem LPG, spalanie do 16-18l,
- cena do 15k zł.
Auta, które wstępnie wyselekcjonowałem, to:
- Lexus LS400,
- Lexus GS300 mkI/II,
- BMW E32/E38 - E32 trochę ciężko znaleźć w dobrym stanie, E38 w takiej cenie,
- Mercedes-Benz W140 - ciężko znaleźć w tej cenie,
- Audi A8 D2 - jak wyżej,
- Honda Legend - ponoć duże spalanie przy średnich osiągach.
Trafiłem na forum Lexusa, bo słyszałem sporo dobrych opinii o modelu LS400. Z tego, co czytałem na forum - większość się potwierdza. Że bezawaryjny, że wygodny, czuć klasę. Auto-marzenie, szczególnie przy moich wymaganiach. Jednak pewną barierą jest dla mnie to, że auto w dobrej cenie będzie miało już około 20 lat i kilkaset tysięcy przebiegu. Chyba każde auto w końcu kończy swój żywot, czy tak nie byłoby w przypadku LS400?
Interesują mnie opinie użytkowników LSa - jak się sprawuje, czy faktycznie (prawie) nic nie trzeba w niego wkładać? Jak ze spalaniem? Lepiej czekać na perełkę w Polsce (aktualnie na allegro 8 sztuk, w tym dwa z Anglii i jeden bez silnika, reszta po około 20k PLN), czy wybrać się na Zachód? Może jest we Wrocławiu osoba posiadająca to cudo i umożliwiłaby obejrzenie go na żywo?
Po przejrzeniu wielu tematów na forum, w oczy rzucił mi się też model GS300 mkI, a także GS300 i GS430 mkII. Ten ostatni raczej odpada, ze względu na cenę i swoją "rzadkość". GS300 mkII też raczej jest nie do dostania w moich pieniądzach, ale zawsze warto ruszyć temat. Nie ukrywam, że z wyglądu najbardziej podoba mi się mkI. Jak z wygodą w tych autach? Jak mają się do LS400? Czy w 15 tysiącach jest możliwość znalezienia go w bardzo dobrym stanie? Reszta pytań jak w przypadku LS400.
Wyżej podałem też auta, które biorę pod uwagę - może jest na forum osoba, która miała jedno z nich i porówna je do Lexusów? Czy też nie ma co porównywać?