gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Erni1985
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 6 paź 2014, o 07:50
Model Lexusa: gs
Skąd:: Newbury UK
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Erni1985 »

Nie chcę nikomu zbliżać ale kultura jazdy w Polsce a innych krajach EU jest spora.
A wracając do tematu czy Mark Levinson ls i Gs jest taki sam w sensie navi i mnogość opcji?? Miałem okazję posłuchać m/l w Gs MK2 i bardzo mi się podobało
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

System audio w LS zawsze był na najwyższym poziomie- jakby nie było to flagowy model. W poliftowych sztukach było więcej głośników plus BT i kamera cofania.
Poza tym opcje te same. GS ma nowszy system, więc pewnie navi będzie trochę lepiej dopracowana. Aczkolwiek, nawet do przedlifta udało się załadować mapy z 2012 roku z powodzeniem prowadziła po europie. Choć osobiście używam google maps z omijaniem korków ;)

Co masz na myśli przez mnogość opcji?

GS i LS to wbrew pozorom zupełnie inne auta i tu decydującą kwestią będzie to czego tak naprawdę szukasz.

LS to przede wszystkim komfort, komfort i jeszcze raz komfort oraz mnóstwo miejsca. Jednak auto trochę waży i ma swoje rozmiary. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach użytkujesz auto. Jak dla mnie LS jako jedyne auto w domu byłby nieporęczny i niezbyt praktyczny do jazdy po mieście. GS jest pod tym względem bardziej uniwersalny. Kupiliśmy z żoną LS-a do dłuższych tras i pomimo jego wątpliwej urody jesteśmy nim po prostu zachwyceni. 14 godzin jazdy z przerwami co 3-5 godzin i człowiek wraca z podróży wypoczęty.
Erni1985
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 6 paź 2014, o 07:50
Model Lexusa: gs
Skąd:: Newbury UK
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Erni1985 »

Auto będzie jeździło od poniedziałku do piątku na krótkim dystansie praca dom. Połowa weekendów to dalsze wypady no i kilka razy do roku jakiś urlop. Moja żona ma problemy z jazdą volvo po mieście a co mówić ls.
No dobra tylko ze Gs z silnikiem 4.3 występował tylko w latach 2005-6 czyli sam początek jego produkcji. Czy nie będzie to miało jakiegoś wpływu na jego jakość chodzi mi o bolączki swierzego modelu.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

Jeśli chodzi o układ napędowy to nie masz się czym martwić.

Jeśli chodzi o jakieś wady nowego modelu, to może posiadacze GS300/430 MKIII coś więcej napiszą.

Na krótkich dystansach w tym silniku spodziewaj się spalania >20l. Gdy ten silnik jest zimny wręcz pożera paliwo. Przykładowo z trasy 100km/h mam spalanie powiedzmy 13l na komputerze, to po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu 2km mam już spalanie średnie 13,5-14. Nie użytkuję go na co dzień po mieście, ale można zauważyć, że na biegu jałowym z klimą ma spory apetyt, a także właśnie na zimnym silniku.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:Jeśli chodzi o układ napędowy to nie masz się czym martwić.

Jeśli chodzi o jakieś wady nowego modelu, to może posiadacze GS300/430 MKIII coś więcej napiszą.

Na krótkich dystansach w tym silniku spodziewaj się spalania >20l. Gdy ten silnik jest zimny wręcz pożera paliwo. Przykładowo z trasy 100km/h mam spalanie powiedzmy 13l na komputerze, to po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu 2km mam już spalanie średnie 13,5-14. Nie użytkuję go na co dzień po mieście, ale można zauważyć, że na biegu jałowym z klimą ma spory apetyt, a także właśnie na zimnym silniku.
Duże motory są na trasę, to ich żywioł.
W mieście spalą ile zdążą nie ma co ukrywać, ale na trasie potrafią spalić jeśli sprawne mniej od auto o pojemności 2.0.
Zależy co kto lubi, generalnie jak dla mnie 3UZFE to jest rewelacyjny motor.
W mieście jak już pisano wcześniej jedziesz 1500-2500rpm i jesteś zawsze pierwszy ze świateł mimo że się nie ścigasz, cisza wtedy niesamowita, niemal jak melex.
Czasem jedynie brakuje zęba bo jest bardzo kulturalny i nie ryknie jak V8 z BMW czy Grupy VAG, ale nie do tego został stworzony. :beach:
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Post autor: legato97 »

Tak namieszam, ogolnie wychodzi ze leszpszym wyborem jest GS tylko czemu nie bierzesz pod uwage hybrydy?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

Dobra myśl. Dobry po mieście na krótkim dystansie, a i na trasę rewelka.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Dawid0ss »

legato97 pisze:Tak namieszam, ogolnie wychodzi ze leszpszym wyborem jest GS tylko czemu nie bierzesz pod uwage hybrydy?
Ja się nie dziwię wcale. A w hybrydzie nie przeszkadza Ci dźwięk silnika, który gra non stop na tym samym tonie mniej więcej jak odkurzacz ? ;-)
Widziałem test hybryd Lexusa w jednym z brytyjskich programów motoryzacyjnych. Chłopaki mieli z tego niezły ubaw he
Pzdr
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Travis »

Yarecki pisze:
owczar pisze:Jeśli chodzi o układ napędowy to nie masz się czym martwić.

Jeśli chodzi o jakieś wady nowego modelu, to może posiadacze GS300/430 MKIII coś więcej napiszą.

Na krótkich dystansach w tym silniku spodziewaj się spalania >20l. Gdy ten silnik jest zimny wręcz pożera paliwo. Przykładowo z trasy 100km/h mam spalanie powiedzmy 13l na komputerze, to po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu 2km mam już spalanie średnie 13,5-14. Nie użytkuję go na co dzień po mieście, ale można zauważyć, że na biegu jałowym z klimą ma spory apetyt, a także właśnie na zimnym silniku.
Duże motory są na trasę, to ich żywioł.
W mieście spalą ile zdążą nie ma co ukrywać, ale na trasie potrafią spalić jeśli sprawne mniej od auto o pojemności 2.0.
Zależy co kto lubi, generalnie jak dla mnie 3UZFE to jest rewelacyjny motor.
W mieście jak już pisano wcześniej jedziesz 1500-2500rpm i jesteś zawsze pierwszy ze świateł mimo że się nie ścigasz, cisza wtedy niesamowita, niemal jak melex.
Czasem jedynie brakuje zęba bo jest bardzo kulturalny i nie ryknie jak V8 z BMW czy Grupy VAG, ale nie do tego został stworzony. :beach:

Podpisuję się pod tym dwoma rękami
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re:

Post autor: Yarecki »

legato97 pisze:Tak namieszam, ogolnie wychodzi ze leszpszym wyborem jest GS tylko czemu nie bierzesz pod uwage hybrydy?
Robiłem przymiarkę kilka miesięcy temu to RX400h - trochę inna liga niż gs ale hybryda z 3.3V6 pod maską.
Co mogę powiedzieć, hałas przy przyśpieszaniu mnie zabił, ( CVT jak dla mnie nieporozumienie ) auto ogólnie koślawe, głośne od 100km'h w górę, prowadzenie fatalne VS inne suvy tej klasy, jak dla mnie warte połowę tego co krzyczą sprzedający bo nie oferowało nic co by mnie zaskoczyło in +.
Teraz całe sedno i ta ich hybryda.
Jeździłem po Wawie i kawałek trasą szybkiego ruchu i spalanie masakryczne było jak dla mnie zaczeło od 16L a skończyło na 13/L i jakoś słabo spadało jak to zapewniał mnie Pan sprzedawca z Serwisu Lexusa.
Gs będzie cichszy na pewno - konstrukcja znacznie nowsza, ale sporo droższy od 430, więc wolałbym LPG w gs430 i 20K PLN w kieszeni przy zakupie :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości