IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją

IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez TmK18 » 16 kwi 2015, o 23:56

Bardzo ciekawi połączenie MK2 IS250 z silnikiem MK3 GS430 V8 3UZ-FE czy jest to wykonalne ? Pytam czysto teoretycznie
Na zdrowy rozum, roczniki te same, silnik wejść musi bo istnieje ISF z V8, tylko kwestia czy mocowania skrzyni i silnika podejdą i czy elektronikę da się jakoś zgrać?
No i co z wałem i przełożeniami tylnego mostu?

Tutaj jest nawet filmik pokazowy, choć wydaje mi się że nie do końca im tam wszystko gra :P
https://www.youtube.com/watch?v=oguUVX1Z_s0

Duży plus byłby taki że można dołożyć LPG :P
TmK18
Lex user
 
Posty: 164
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WLKP

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez dS » 17 kwi 2015, o 00:37

Dać się da ale na 100% będzie tam sporo rzeźby żeby to zamocować. To że w IS mk2 było 5.0 V8 znaczy tylko tyle że silnik V8 zmieści się pod maskę i nic więcej. 2UR i 3UZ to różnie silniki niewiele mająca ze sobą wspólnego. Pod maskę IS200 3UZ też zmieścisz .
Jeśli chodzi o elektronikę to jeśli pozostajesz przy automacie to poprostu wsadzasz komplet silnik+ skrzynia + komputry.
Avatar użytkownika
dS
Lex Master
 
Posty: 2967
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez adamsky73 » 17 kwi 2015, o 09:25

Kiedyś oglądałem film o projektowaniu i produkcji IS-F. Żeby zmieścić tam silnik V8 Toyota musiała zmodyfikować mnóstwo rzeczy w nadwoziu, więc zrobienie tego w przydomowym warsztacie raczej nie byłoby opłacalne. Ale z fiatem 125p też niektórzy robili podobne cuda - jeśli koszty nie grają roli da się wsadzić i silnik odrzutowy :beka:
Avatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
 
Posty: 672
Dołączył(a): 20 maja 2014, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa
Model Lexusa: LS460 '08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez owczar » 17 kwi 2015, o 09:28

Jak widać na filmie - da się. Ile w tym rzeźby mechanicznej i ile dłubania w spaghetti to już kwestia wizji lokalnej.

Wiązkę silnika i skrzyni przekładasz w całości, ale musisz to wszystko połączyć z wiązką IS-a. Schematy do obu aut są, więc to jakoś upraszcza sprawę, ale nie zmniejsza ogromu pracy.

Najlepiej mieć na dawcę całe auto- np anglika.

Co do LPG- to będziesz miał krótki zasięg biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku IS-a ;)
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez adamsky73 » 17 kwi 2015, o 09:51

Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
Avatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
 
Posty: 672
Dołączył(a): 20 maja 2014, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa
Model Lexusa: LS460 '08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez owczar » 17 kwi 2015, o 09:59

No właśnie się zastanawiam czy rzeczywiście w IS-F grzebali czy tylko body kit zmieniony.
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez Dawid0ss » 17 kwi 2015, o 10:10

Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
Avatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
 
Posty: 1813
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez Pawełn » 17 kwi 2015, o 10:58

adamsky73 napisał(a):Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?


Może chcieli mieć ISF-a z gazem.. :biggrin2:
Avatar użytkownika
Pawełn
Lex Driver
 
Posty: 406
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez dS » 17 kwi 2015, o 11:11

Dawid0ss napisał(a):Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr

Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.
Avatar użytkownika
dS
Lex Master
 
Posty: 2967
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Postprzez Dawid0ss » 17 kwi 2015, o 11:45

dS napisał(a):Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.

Jeśli rzeczywiście tak jest, to nic tylko podjąć wyzwanie :-D Pzdr
Avatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
 
Posty: 1813
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Na każdy temat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości