Strona 1 z 2

IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 16 kwie 2015, o 23:56
autor: TmK18
Bardzo ciekawi połączenie MK2 IS250 z silnikiem MK3 GS430 V8 3UZ-FE czy jest to wykonalne ? Pytam czysto teoretycznie
Na zdrowy rozum, roczniki te same, silnik wejść musi bo istnieje ISF z V8, tylko kwestia czy mocowania skrzyni i silnika podejdą i czy elektronikę da się jakoś zgrać?
No i co z wałem i przełożeniami tylnego mostu?

Tutaj jest nawet filmik pokazowy, choć wydaje mi się że nie do końca im tam wszystko gra :P
https://www.youtube.com/watch?v=oguUVX1Z_s0

Duży plus byłby taki że można dołożyć LPG :P

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 00:37
autor: dS
Dać się da ale na 100% będzie tam sporo rzeźby żeby to zamocować. To że w IS mk2 było 5.0 V8 znaczy tylko tyle że silnik V8 zmieści się pod maskę i nic więcej. 2UR i 3UZ to różnie silniki niewiele mająca ze sobą wspólnego. Pod maskę IS200 3UZ też zmieścisz .
Jeśli chodzi o elektronikę to jeśli pozostajesz przy automacie to poprostu wsadzasz komplet silnik+ skrzynia + komputry.

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 09:25
autor: adamsky73
Kiedyś oglądałem film o projektowaniu i produkcji IS-F. Żeby zmieścić tam silnik V8 Toyota musiała zmodyfikować mnóstwo rzeczy w nadwoziu, więc zrobienie tego w przydomowym warsztacie raczej nie byłoby opłacalne. Ale z fiatem 125p też niektórzy robili podobne cuda - jeśli koszty nie grają roli da się wsadzić i silnik odrzutowy :beka:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 09:28
autor: owczar
Jak widać na filmie - da się. Ile w tym rzeźby mechanicznej i ile dłubania w spaghetti to już kwestia wizji lokalnej.

Wiązkę silnika i skrzyni przekładasz w całości, ale musisz to wszystko połączyć z wiązką IS-a. Schematy do obu aut są, więc to jakoś upraszcza sprawę, ale nie zmniejsza ogromu pracy.

Najlepiej mieć na dawcę całe auto- np anglika.

Co do LPG- to będziesz miał krótki zasięg biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku IS-a ;)

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 09:51
autor: adamsky73
Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 09:59
autor: owczar
No właśnie się zastanawiam czy rzeczywiście w IS-F grzebali czy tylko body kit zmieniony.

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 10:10
autor: Dawid0ss
Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 10:58
autor: Pawełn
adamsky73 pisze:Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
Może chcieli mieć ISF-a z gazem.. :biggrin2:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 11:11
autor: dS
Dawid0ss pisze:Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

: 17 kwie 2015, o 11:45
autor: Dawid0ss
dS pisze:Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.
Jeśli rzeczywiście tak jest, to nic tylko podjąć wyzwanie :-D Pzdr