Strona 1 z 1

Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 8 paź 2015, o 21:23
autor: jes
Witam.

Proszę o pomoc w podjęciu decyzji zakupowej.

Wiele czytałem pochlebnych opinii o tych oponach, jednak piszą je użytkownicy różnych marek pojazdów.
Nie można przymierzać w 100% opinii użytkownika audi, paska czy skody do opinii użytkownika :LEXUS:

Mój styl jazdy jest dynamiczny momentami :biggrin2: , na autostradach szybko ale nie na max oczywiście. Mieszkam w rejonie podgórskim więc również wiele wypadów na górskie kręte serpentyny - szybkie zakręty to moja pasja :dance3:

Opona miałaby być w rozmiarach 215x45x17
Jeśli ktoś używa, to proszę, żeby podzielił się opiniami.

Pozdrawiam.

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 9 paź 2015, o 20:07
autor: dS
Yokohamy kiedyś miałem, przy niskich temperaturach szybko robiły się twarde i pogarsza się ich trakcja. Jak chcesz dobrze klejącą oponę to bierz Dunlopy SP Sport Maxx RT. Tylko po co ci na zimę letnia opona ? :scratch:

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 9 paź 2015, o 21:48
autor: jes
Ja już o wiośnie myślę.
W ubiegłym roku kupowałem opony na zimę w lecie i patrząc w listopadzie w tym samym sklepie internetowym opony kosztowały już 27zeta więcej/szt. i to na promocji :fiu:
Niestety jak jest na coś popyt, to od razu cena w górę.

Kupię teraz, na spokojnie się wyczyści i nawoskuje fele, założymy nowe papcie i poczekamy te parę miesięcy.

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 9 paź 2015, o 22:18
autor: maniek_ls400
Potwierdzam Yokohama poniżej 10st robi się twarda jak kamień, ale powyżej tej temperatury jest super cicha, dobrze 'idzie' po wodzie. Bridgestone miałem RF więc z definicji były twardsze i głośniejsze (to było jedyny hałas, który mi przeszkadzał w LS).
Od ponad roku mam Nokian Z-line i jestem zadowolony - z niewielkiej ścieralności, dobrego trzymania, dobrej trakcji i niewielkiego poziomu hałasu.
Najcichsze do tej pory i najbardziej komfortowe by ły Michelinyi to będzie mój następny zakup. Kolega kupił PZero 3 do A8 i narzeka.
A Dunlopy miałem raz - na deszczu tragedia - zachowywały się jak slicki.
Wszystkie opinie na podstawie kilkudziesięciu kkm na każdym typie opon. Wszystkie ww. to kapcie letnie.

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 9 paź 2015, o 22:33
autor: jes
Dzięki.
Dunlopy miałem w nissanie N15 i fakt na mokrym to nie trzymały najlepiej, poza tym szybko się ścierały, za szybko. Potem miałem Vredestein t-trac i to był dobry wybór - jedyny minus - hałas.
W IS200 mam obecnie Bridgestone Potenza RE040.

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 10 paź 2015, o 08:42
autor: dS
A ja na Dunlopy złego słowa nie powiem. Miałem te SP Sport Maxxy na GSie jak go kupowałem. Wracałem ponad 600km na nich w deszczu do domu, w dodatku był to początek lutego więc temperatura niewiele powyżej zera , i nie odczułem aby opony się ślizgały. Należy jednak zauważyć że firmy nie produkują jednego modelu i model modelowi nie równy więc generalizowanie i mówienie że dana firma robi tylko super opony jest nieco na wyrost.
Vredestainy bym skreślił w ogóle w przedbiegach bo polski oddział tej firmy to jakaś parodia.
Za to z Nokianami też miałem miłe doświadczenia. IMO największy ich plus to niska ścieralność.

Re: Bridgestone Turanza T001 vs Yokohama S.drive AS01

: 10 paź 2015, o 17:36
autor: baniaq
Miałem Sportmaxx TT 2012 przez 2 sezony i Sportmaxx RT spod igly na ten sezon. RT jest znacznie lepszą oponą od TT na mokrym. Latane szybko na mokrym i rozsądnie w ulewach, w tym jednym hardcorowym oberwaniu chmury, gdzie wycieraczki nie ogarnialy, ale strumyki na drodze nie sprawialy problemu. RT ścianki ma super miękkie, co osobiście uważam za minus. Latam na cisnieniu 2.5 w trybie daily. RT klei wcześniej niż TT, ale rozpalona TT kleila lepiej niż rozpalona RT.
RT siedzą w rozmiarze 225/40/18 na 8" i 8.5" w IS200.